Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 18 lis 2018, 14:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 04 lis 2010, 12:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Jak wiadomo są dwie szkoły - ja znałem tę, że nowsze opony na os napędową.
Natomiast dziś w materiałach DUNLOPa wyczytałem, że bez względu na rodzaj napędu (RWD czy FWD) opony o głębszym bieżniku powinny iść na tył.
Co o tym sądzicie? Czy potraficie uzasadnić swoje zdanie?

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 12:14 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Posty: 1894
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Ja uważam, że na tył - nie widziałem jeszcze żeby komuś przód zarzuciło.

_________________
Viva la macchina


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 12:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
To kappa jest nadsterowna :?: 8-O

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 12:34 
najlepszą szkołą jest wymiana kompletu :) jeżeli już tylko jedna oś to te lepsze na tył.Uślizg przednich kół czy to podczas jazdy czy przy hamowaniu jest do opanowania,ale jak podczas jazdy lub przy hamowaniu wyprzedza Cię tył wtedy jest lipa


Na górę
   
PostDodany: 04 lis 2010, 12:36 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Posty: 2612
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Też głębszy bieżnik ładuje na tył. Przednie koła masz kierowane i w momencie uślizgu możesz nimi kontrować. Tylne jak zaczynają uciekać to masz mniejsze pole manewru. Dlatego tylny bieżnik powinien być lepszy żeby zminimalizować ryzyko poślizgu kół tylnych.

_________________
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r. &
Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 12:37 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Posty: 20001
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Pytanie pomocnicze - czy lepsza przyczepność jest istotna tylko przy hamowaniu, czy może również przy kierowaniu (a wtedy jednak przednia oś).
W samochodach podsterownych (jak większość Lancii) niezamierzony piruet "wyprzedza Cię tył" jest chyba wybitną rzadkością...

_________________
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 12:51 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Posty: 1894
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Nat pisze:
To kappa jest nadsterowna :?: 8-O
Rzuty tyłu miałem w Passacie kombi. W Kappie rzeczywiście jeszcze się nie zdarzyło.

_________________
Viva la macchina


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 13:03 
Mi w srebrnej na kiepskim ogumieniu zadek na zakręcie podczas jazdy uciekł...nie hamowałem,z tym że na śniegu.Na drugi dzień dostała cały zestaw nowego ogumienia.


Na górę
   
PostDodany: 04 lis 2010, 13:22 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Posty: 2001
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze
Z tego co wiem, co czytalem to TYL:) bez względu na napęd

_________________
QV...soon:)


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 14:24 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Posty: 4043
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy
Zawsze kierowałem się zasadą że lepsze na tył.

_________________
Fiat Cinqecento 0,7
Fiat Seicento 900 design Sporting
Lancia Delta II 2.0 16V
Lancia Kappa 2.4 JTD SW +
Lancia Y 1.2
Fiat Bravo II 1.9 MJet +
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD
Fiat Stilo Abarth 2.4
Lancia Delta III 1.6 JTD Platino
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V


Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 14:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Posty: 1231
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin
Ja do swojej daję na przód, bo zawsze to łatwiej ruszyć jak są lepsze z przodu, oraz zahamować, bo przód głównie hamuje. Na tył raczej nie ma sensu dawać lepszych, bo tyłem w tym aucie nie zarzuca.
Tyłem łatwiej zapanować jak jest przód stabilny. Gorzej jak przód jest w poslizgu i na nic nie reaguje, wtedy mimo że skręcasz to i tak jedziesz prosto na przeszkode.

_________________
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 14:34 
jeśli wciskasz pedał w podłogę...to tak


Na górę
   
PostDodany: 04 lis 2010, 14:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Posty: 1231
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin
Alan pisze:
jeśli wciskasz pedał w podłogę...to tak
W poprzednim samochodzie spokojnie jeździłem na letnich po nieodśnieżonych drogach i tyłem mi nie zarzucało, gorzej było z przodem, dlatego lepsze wolę na przód. Nie pędzę na złamanie karku żeby mi tyłem zarzucało. Przy ostrożnej jeździe na letnich spokojnie można jeździć.

_________________
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 18:34 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
Z doświadczenia każdy może zakładać sobie jakie chce gdzie chce (byleby jednakowe na jednej osi).
Szkoły mówią, że lepsze idą na tył bez względu na napęd.

P.S. Mi w Lybrze dwa razy zdarzyło się, że tył zaczął wyprzedzać przód.

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 04 lis 2010, 18:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Posty: 1547
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K
Dudi pisze:
Z doświadczenia każdy może zakładać sobie jakie chce gdzie chce (byleby jednakowe na jednej osi).
Szkoły mówią, że lepsze idą na tył bez względu na napęd.

P.S. Mi w Lybrze dwa razy zdarzyło się, że tył zaczął wyprzedzać przód.
W pełni się zgadzam.
Jeździłem z tylnym napędem,teraz jeżdżę z przednim i zawsze ,,lepsze"opony na tył.
Oczywiście przednie nie ,,łyse" :D

_________________
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl