Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 paź 2019, 7:03

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 24 sty 2011, 23:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2008, 0:00
Posty: 80
Lokalizacja: Piła
http://allegro.pl/obd-2-fiat-alfa-lanci ... 32674.html

O co chodzi z tym przełącznikiem?


Na górę
PostDodany: 25 sty 2011, 0:18 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Tomkom pisze:
http://allegro.pl/obd-2-fiat-alfa-lanci ... 32674.html

O co chodzi z tym przełącznikiem?
Przelącznik służy do opcji diagnostyki (czyli silnik plus ABS, lub sam Airbag) jednak nie polecam tego wynalazku, lepiej już kupić coś sprawdzonego np. w firmie viaken z krakowa. Nie robie kryptoreklamy na forum, ale każdy interfejs zakupiony w viakenie działał poprawnie.

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 28 kwie 2011, 11:33 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:53
Posty: 24
Imię: Artur
Lokalizacja: Sosnowiec
czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html

_________________
poprzednio:>Fiat Marea Weekend 1.6 ELX automat
aktualnie:> Lancia Lybra 1.8 PB+LPG sedan '00


Na górę
PostDodany: 28 kwie 2011, 12:33 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8461
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
qra69 pisze:
czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 28 kwie 2011, 13:11 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:53
Posty: 24
Imię: Artur
Lokalizacja: Sosnowiec
to w lybrze jest 3pin??i gdzie wogole jest wtyczka?

_________________
poprzednio:>Fiat Marea Weekend 1.6 ELX automat
aktualnie:> Lancia Lybra 1.8 PB+LPG sedan '00


Na górę
PostDodany: 28 kwie 2011, 13:13 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Posty: 1180
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
stabraf pisze:
qra69 pisze:
czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.
w Lybrze jest wtyczka obd2 - bez przejściówki się obejdzie
schowana jest ona za zaślepką przy bezpiecznikach umieszczonych przy kierownicy

_________________
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, aktualnie Croma 1,9 150KM :)


Na górę
PostDodany: 28 kwie 2011, 13:20 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8461
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
declamer pisze:
stabraf pisze:
qra69 pisze:
czy taki kabelek będzie dobry?
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-r ... 61293.html
Będzie oki tylko jeszcze musisz zakupić u nich adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin.
w Lybrze jest wtyczka obd2 - bez przejściówki się obejdzie
schowana jest ona za zaślepką przy bezpiecznikach umieszczonych przy kierownicy
Ojjj sorry : gafa : myślałem o Kappie ;)

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 04 maja 2011, 10:42 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Posty: 1180
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
miał ktoś z Was problem zbyt dużego opóźnienia? Latency too high czy jakoś tak. Próbowałem się łączyć niebieskim kabelkiem z przełącznikiem linii K z FES 2.7.2. Ustawienia portu COM mam takie jak być powinny. FES łączy się z komputerami silnika, abs-u ale przy próbie podejrzenia parametrów za pomocą FES wyskakuje mi do okna wyboru marki i modelu samochodu. Jeden laptop z kartą pcimcia USB2.0, drugi z USB2.0 na pokładzie. Na obu laptopach te same problemy... Wszelkie sugestie mile widziane

_________________
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, aktualnie Croma 1,9 150KM :)


Na górę
PostDodany: 04 maja 2011, 12:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 wrz 2006, 0:00
Posty: 519
Lokalizacja: wroclaw/olkusz
Opóźnienie zmieniasz w utawieniach portu w menedrzeze urzadzen ,wchodzisz we właściwości dajesz zaawansowane i zmieniasz opóźnienie (latency)na 1 .


Na górę
PostDodany: 04 maja 2011, 13:47 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Posty: 1180
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Moglaj pisze:
Opóźnienie zmieniasz w utawieniach portu w menedrzeze urzadzen ,wchodzisz we właściwości dajesz zaawansowane i zmieniasz opóźnienie (latency)na 1 .
Dzięki za podpowiedź ale i Latency i paczki transmisji i odbioru zmieniałem i niestety nic się nie działo. Dziś sprawdzę na innym kabelku - będę mógł wyeliminować problem ustawień laptopa

_________________
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, aktualnie Croma 1,9 150KM :)


Na górę
PostDodany: 04 maja 2011, 14:50 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Posty: 750
Imię: Tomasz
Pytanie co do różnicach ELM a VAG i FiatEcuScan .

Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .

Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .

Jak to w końcu jest ?

_________________
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------


Na górę
PostDodany: 04 maja 2011, 16:49 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Posty: 1180
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
thermano pisze:
Pytanie co do różnicach ELM a VAG i FiatEcuScan .

Zakładam , że jak chcę oglądać parametry w Delcie i Pandzie wystaczy mi VAG i program FES . A jak chcę czasem zajrzeć jeszcze do kumpla Hyundaia i30 1.6 CRDi to lepiej ELM i programiki do niego dedykowane .

Słyszałem też , że można kupić ELM z przejściówką do FES .

Jak to w końcu jest ?
różnica jest taka że ELM jest na układzie scalonym - zazwyczaj PIC - i obsługuje dodatkowo protokół CAN. Większość nowych aut posiada ten protokół. Jest to coś jakby sieć LAN pomiędzy komputerami-podzespołami odpowiadających za różne rzeczy. Np w Stilo jest oprócz komputera silnika body komputer odpowiadający za oświetlenie wnętrza, osobny jest do elektrycznego wspomagania itp itd... Wyjście sieci CAN jest na którymś tam pinie we wtyczce OBD2. W naszych autach - Lancia, Alfa, Fiat zazwyczaj jest tak że tzw linia K (linia po której można sobie "pogadać" z komputerem w aucie) jest na osobnych pinach. i tak pin7 idzie do komputera silnika, pin3 - komputer poduszek, pin1 i 9- komputer ABS-u, piny 12 i 13 - alarm, dodatkowe oświetlenie i chyba dodatkowe ogrzewanie.
reasumując: ELM nadaje się do obsługi komputera silnika, a po małej przeróbce do połączenia się z komputerem ABS i Airbaga, Typowy kabel VAG KKL - do podłączenia się do komputera silnika, Kabel VAG+FiatEcuScan jest dodatkowo z przełącznikiem aby można się bezproblemowo przełączać pomiędzy komputerami silnika, ABS-u i poduszek.
W starszych modelach Lancii np. Kappa jest złącze 3-pinowe i wtedy się kupuje przejściówkę OBD2<>3piny+kabelek z krokodylkiem na końcu i się można podłączyć takim do odpowiedniego komputera. Z tego co wiem każdy komputer (silnik, ABS, Airbag) ma osobną 3pinową wtyczkę .

Najlepiej mieć cały zestaw: ELM, FiatEcuScan i 3piny jeśli ktoś chce robić wszystkie włoszki :)

Jeśli komuś nie zależy na dogłębnym sprawdzaniu przeszłości auta (typu ile razy wystrzeliły poduchy i które) to bardziej polecam ELM-a plus dodatkową przejściówkę dla 3-pin dla starszych aut.

Sorki za wywód ale poczułem ochotę podzielenia się tym o czym wiem :) Może się kilku osobom trochę rozjaśni co to te OBD :)

_________________
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, aktualnie Croma 1,9 150KM :)


Na górę
PostDodany: 04 maja 2011, 18:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2011, 7:50
Posty: 750
Imię: Tomasz
Ale z tego widzę , że i jeden i drugi obsługuje silnik , ABS i poduszki . Więc nadal ta różnica jest dla mnie płynna , żebym mógł zdecydować co potrzebuję w moim przypadku . Chciałbym mieć coś uniwersalnego , głównie pod silnik , ale pod różne auta zarówno z Fiat Group jak i np. Hyundaia . VAG z FES obsłuży tylko FiatGroup jak rozumiem a ELM wszystko ?

_________________
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło :(
-----------------------------------------


Na górę
PostDodany: 04 maja 2011, 22:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
Posty: 1180
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Więc polecam Ci ELM-a. Nie ma uniwersalnego interfejsu do wszystkiego ale jednak ELM jest bardziej uniwersalny i na niego są też ciekawsze programy do diagnostyki np PCMSCAN. Ja mam Fiaty w rodzinie więc zakupiłem sobie VAG-a z przełącznikiem i na razie próbuje go odpalić... (błąd Latency too high). Z tego co pamiętam przy ELM-ie nie miałem takich problemów...

_________________
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, aktualnie Croma 1,9 150KM :)


Na górę
PostDodany: 05 maja 2011, 12:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Posty: 963
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg
VAG też Ci wszystko zdiagnozuje (Audi, Skoda, VW, itd.), ale musisz mieć inne programy (np. VagCom lub jego najnowsza wersja pod inną nazwą). Jeśli chodzi o grupę Fiat/Lancia/Alfa, to VAG umożliwia diagnostykę silnika, poduch i ABSu. Działa dobrze, bez problemu. Nowe wersje tego kabla mają już przełącznik do ABSu i poduch. Starsze nie mają, ale można sobie samemu przerobić.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl