Strona 1 z 7

Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 31 sty 2010, 18:27
autor: lupus
Witam wszystkich.
Do swojego fiata znalazłem coś takiego. Dziś przetestowałem też na Lybrze 1,9 jtd jednego z klubowiczów.
Zadziałało więc postanowiłem podzielić się z wami dobrą nowiną :D
Na początek za 45 zł trzeba kupić kabelek VAG KKL USB. Do znalezienia na allegro.
Następnie ściągamy sobie ze strony
http://www.fiatecuscan.net/program fiatecuscan w najnowszej dostępnej wersji i rozpoczynamy jazdę.
Do diagnostyki i kasowania błędów silnika niepotrzebne są żadne mody.
Aby porzeźbić w airbagach, absach trzeba będzie wykonać w kablu mody opisane tutaj:
http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=255
Możliwe jest też zrobienie swego rodzaju "telemetrii" czyli generowanie wykresów różnych parametrów w trakcie jazdy.
Niestety nie zdąrzyliśmy w lancii tego przerobić, ale na bank działa
Dość rzadko tu zaglądam więc jeśli było-wywalić. jeśli nie - może się przyda :D
oto jak działa program na kablu bez modów:
lancia2 [Rozdzielczość Pulpitu] [1024x768].jpg
lancia3 [Rozdzielczość Pulpitu] [1024x768].jpg
lancia4 [Rozdzielczość Pulpitu] [1024x768].jpg
lancia5 [Rozdzielczość Pulpitu] [1024x768].jpg

Odp: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błę

: 31 sty 2010, 18:39
autor: topcio
w jakich modelach i silnikach to zadziała?

Odp: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błę

: 31 sty 2010, 18:42
autor: lupus
topcio1 pisze:w jakich modelach i silnikach to zadziała?
sporo tych modeli jest więc najlepiej jesgt ściągnąć program i sprawdzić.
BO tam zanim się połączysz wybierasz model i wersje silnikową.
Ale obsługuje gyba większość lancii z gniazdem obd.

Odp: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 31 sty 2010, 18:45
autor: topcio
trzy pinowe w Kappie to OBD?

Odp: Jak za 50 zł mieć sprzęt do diagnostyki i kasowania błę

: 31 sty 2010, 18:47
autor: wega
topcio1 pisze:w jakich modelach i silnikach to zadziała?
Ściągnąłem i zainstalowałem. Pokazuje jakie modele i marki samochodów obsługuje. Oczywiście z grupy Fiata ;)

Ściągało się całe 5sekund :)

Odp: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 31 sty 2010, 18:49
autor: lupus
topcio1 pisze:trzy pinowe w Kappie to OBD?
To w tym przypadku trzeba kupić przejściówke, i nie daje gwarancji że zadziała.
OBD to taka dość spora prostokątna jest

Odp: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 31 sty 2010, 19:07
autor: michal1045
Tu macie całą listę - :link: pojazdów, które obsługuje.
Mi osobiście po pobraniu wyświetlił się brak jakiegoś dodatku.

Odp: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 31 sty 2010, 19:12
autor: lupus
michal1045 pisze:Tu macie całą listę - :link: pojazdów, które obsługuje.
Mi osobiście po pobraniu wyświetlił się brak jakiegoś dodatku.
Pewnie FRAMEWORKa nie masz zainstalowanego.

Odp: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 31 sty 2010, 19:14
autor: michal1045
lupus pisze:
michal1045 pisze:Tu macie całą listę - :link: pojazdów, które obsługuje.
Mi osobiście po pobraniu wyświetlił się brak jakiegoś dodatku.
Pewnie FRAMEWORKa nie masz zainstalowanego.
Tak. Jakbym miał użyć to sobie poradzę...

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 31 sty 2010, 21:29
autor: zbychoo
Co ciekawe... na allegro można taki kabel VAG KKL USB kupić już od 1 zł.
Czy jest różnica jaki to ma być kabel? Bo z tego co widać na zdjęciach to różnica jest żadna między tymi za 1 zł od tych za około 40 zł.
W opisie na aukcji za 1 zł jest napisane:
[...]
Umożliwia diagnozowanie samochodów z grupy VW :
AUDI wszystkie modele od 1990 do 2004 roku
SEAT wszystkie modele od 1993 do 2004 roku
SKODA wszystkie modele od 1994 do 2004 roku
VOLKSWAGEN wszystkie modele od 1990 do 2004 roku
LT ( do diagnostyki LT trzeba zastosować przejściówkę)
Można również diagnozować inne auta z systemem OBD2 posiadające protokół ISO 9141
[...]
Czy to do Lybry też podejdzie?

Odp: Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 31 sty 2010, 21:37
autor: lupus
zbychoo pisze:Co ciekawe... na allegro można taki kabel VAG KKL USB kupić już od 1 zł.
Czy jest różnica jaki to ma być kabel? Bo z tego co widać na zdjęciach to różnica jest żadna między tymi za 1 zł od tych za około 40 zł.
W opisie na aukcji za 1 zł jest napisane:
[...]
Umożliwia diagnozowanie samochodów z grupy VW :
AUDI wszystkie modele od 1990 do 2004 roku
SEAT wszystkie modele od 1993 do 2004 roku
SKODA wszystkie modele od 1994 do 2004 roku
VOLKSWAGEN wszystkie modele od 1990 do 2004 roku
LT ( do diagnostyki LT trzeba zastosować przejściówkę)
Można również diagnozować inne auta z systemem OBD2 posiadające protokół ISO 9141
[...]
Czy to do Lybry też podejdzie?
Ale ta za złotówkę to licytacja jest.
Jeśli na prawdę jest kkl to będzie działał.
Dziś bawiłem się tym kabelkiem z lybrą właśnie.

Odp: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 01 lut 2010, 13:24
autor: Krzysiek82
Nic nowego Panowie. Ten program jest na naszym forum opisany jeszcze przez Jana123456. A kabel VAG KKL różni się ceną, bo jeden jest chiński (niebieski), a drugi (czarny) nasz, składany w Polsce. Oba działają z takimi programami jak: Unidiag, FiatEcuScan, AlfaDiag. Oba odczytują i wymazują błędy. Oba nadają się do ABSu i poduszek po małej przeróbce.

Odp: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 01 lut 2010, 19:58
autor: mac1us
lupus pisze:
topcio1 pisze:trzy pinowe w Kappie to OBD?
To w tym przypadku trzeba kupić przejściówke, i nie daje gwarancji że zadziała.
OBD to taka dość spora prostokątna jest
Jak Ty to nazwałeś "spora prostokątna wtyczka" to nie jest OBD, tylko OBD2 od roku 1996 roku (modelowo) zaczęto wprowadzac obd2, ale niestety duża częśc naszych samochodów z grupy fiata ma wtyczki 3 pinowe.

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 07 maja 2010, 23:38
autor: zbychoo
Ja już jestem po zakupie kabla oraz przeróbce aby można było sterować pinami 1,3,7 oraz 9 (dostawiłem do kabla przełącznik 4 pinowy dip switch) i byłem w pełni szczęśliwy ale do czasu.

Pierwsze testy robiłem na Lybrze 1,9 JTD 105 KM. Przełączam piny, podpinam się po kolei do wszystkiego : yesyes : wszystko śmiga i czyta.

kolejne testy zrobiłem na innej Lybrze - 2.4 JTD 150 KM. I tutaj niestety zonk 8-O O ile idzie się podłączyć do silnika oraz poduszek to nijak nie idzie podpiąć się do ABS (na czym akurat najbardziej mi zależało bo kontrolka ABS czasami się zapala). Nie mam zielonego pojęcia co to może być. Czyżby wtyk ODB2 w aucie był uszkodzony? A może coś innego nie działa? No i jest jeszcze opcja, że tej wersji silnikowej ten programik/interfejs nie obsługuje.

Może jakieś podpowiedzi? Ktoś miał podobny problem?

Re: Sprzęt do diagnostyki i kasowania błędów za 50 Pln

: 08 maja 2010, 11:02
autor: Codee
Też mam taki kabel i co po niektórzy, to nie pytają, tylko robią jakieś samoprzeróbki w kablu, a ja się pytam po kiego ch...... : cenzura :

Wystarczy drucik max 10 cm obrobiony z dwóch stron po 8 mm
Gniazdo diagnostyczne wypinasz z rozdzielki, odwracasz i masz dostęp OD TYŁU do każdej konfiguracji.

Czyli od góry masz pin1 jedną końcówkę kabla tam wkładasz i liczysz np. do pin3 i tam MOSTKUJESZ drugą końcówkę kabla 10 cm.

PROSTE JAK DRUT I GORĄCO POLECAM TAKIE ROZWIĄZANIE

pozdrawiam
Adrian