Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 lip 2019, 3:11

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 02 kwie 2010, 12:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 kwie 2008, 0:00
Posty: 81
Lokalizacja: Gliwice
Witam,
Przymierzam się do zakupu nowych opon letnich do Lybry 195/65R15.
Moje pytanie jest jak w temacie, jakie są różnice pomiędzy oponami tego samego modelu
dla różnych indeksów prędkości. Dla podanego rozmiaru różnica ceny to ok 20zł/szt.
więc nasuwa się pytanie czy warto i dlaczego?


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 12:59 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8449
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
:link:

Ja zakupiłem z indeksem H zasuwałem 212 do Katowic i było miodzio ;)

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 13:10 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Posty: 6852
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Wielokrotnie byo pisane:
Roznica w indeksie to nie tylko roznica maksymalnej predkosci.
Kupuje sie takie jakie zaleca producent auta!

_________________
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 13:26 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8449
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
To do Kappy pewnie V :roll: skoro ma max 243 :roll:

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 13:35 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Posty: 6852
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Załącznik:
lwf295.jpg
lwf295.jpg [ 78.77 KiB | Przejrzano 9656 razy ]

_________________
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 13:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 kwie 2008, 0:00
Posty: 81
Lokalizacja: Gliwice
tomek pisze:
Wielokrotnie byo pisane:
Roznica w indeksie to nie tylko roznica maksymalnej predkosci.
Kupuje sie takie jakie zaleca producent auta!
Nikt chyba nie kupuje zimówek o indeksie V.
Dla Lybry 1.9 jest opona dopuszczana H, bo ona 210 nie przekroczy.

Właśnie moje pytanie brzmi - jakie to różnice, poza możliwymi prędkościami??


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 13:55 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Posty: 6852
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Czesto twardosc, uzyta mieszanka, wytrzymalosc na przeciazenia.
Wyobraz sobie ze w DE ludzie uzywaja tylko tych opon, ktore maja wpisane w briefie, w przeciwnym wypadku moga miec problemy w przypadku wypadku lub kolizji.

BTW: gdy projektowano i rozpoczeto sprzedaz Kappy, zimowki nie byly jeszcze tak masowe popularne!
W przypadku Passata mam informacje, ze opony zimowe maga byc w indeksie o 1 nizszym.

_________________
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 15:23 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Posty: 1421
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ
Różnica 20 złotych na oponie (zależnie od producenta i rozmiaru, niektóre nie różnią się cenowo) czyli 80 złotych na komplecie. Moim zdaniem nie opłaca się dla takiej kwoty zakładać opon o indeks niższych (w przypadku stabrafa jest to już różnica dwóch indeksów).

A co do tematu:
Wszystkie opony posiadają tzw. indeks nośności odpowiadający maksymalnemu dopuszczalnemu w kilogramach obciążeniu na jedną oponę oraz indeks prędkości pozwalający na jazdę z maksymalną prędkością, która jest wyrażona w km/h (np. T = 190 km/h). Indeksy te należałoby nazywać indeksami homologacji. Każdy z producentów homologuje opony do auta, które najlepiej odpowiadają jego osiągom. Odpowiedni dobór opon gwarantuje bezpieczeństwo użytkowania auta oraz może zapobiec niewłaściwemu zużywaniu się bieżnika.

Wydawać by się mogło, iż opona o tym samym rozmiarze posiadająca wyższy indeks prędkości nie różni się od opony o niższym indeksie.Prawda jest taka, iż opona o wyższym indeksie może posiadać gęściej tkany kord znajdujący się w szkielecie opony, grubszy, sztywniejszy wypełniacz w formie klina w strefie stopki opony, osnowa będąca szkieletem opony może być dalej wywinięta wokół drutówki i kończyć się o wiele wyżej na boku opony. Wyższe indeksy prędkości w oponach idą w parze wraz ze wzrostem szerokości oraz zmniejszeniem profilu opony. Przy większych prędkościach, do których są przeznaczone, pojawia się dodatkowy problem związany z działającą na bieżnik siłą odśrodkową, która odkształca bardziej bieżnik w jego środkowej strefie. Może to przyspieszać zużycie w czole bieżnika. Aby zapobiec odkształcaniu bieżnika konstruktorzy opon wzmacniają go za pomocą dodatkowych opasań. W oponach Goodyear oraz Dunlop można odnaleźć zaawansowane technologicznie opasania bezzakładkowe (jointless belt), wykonane z zastosowaniem włókien aramidowych (inaczej mówiąc kevlarowych). Najbardziej zaawansowanym typem opasań są opasania tzw. ?monofilment? wykonane z pojedynczej nitki bardzo wytrzymałego kordu, który nawijany jest w oponie dookoła z taką gęstością jaka akurat jest potrzebna w danym miejscu bieżnika. Opasania te nie posiadają miejsc słabszych ponieważ nie są nakładane na zakładkę. Opony takie posiadają bardziej jednorodny rozkład nacisku na powierzchni styku z bieżnika z podłożem dzięki czemu zapewniają bardziej równomierne zużycie bieżnika i pozwalają wydłużyć przebieg opony. Dzięki temu lepiej spisują się przy dużych prędkościach.
W przypadku kiedy wzrasta moc auta oraz maksymalna prędkość, opony homologowane i zarazem montowane w takim pojeździe posiadają wyższy indeks prędkości.

Najczęstszym problemem z którym borykają się sprzedawcy jest chęć zakupu opon o niższym indeksie prędkości niż przewidział to konstruktor pojazdu. Osoby takie tłumaczą, iż nigdy nie jeżdżą z maksymalną prędkością na którą pozwala indeks prędkości opony. Należy pamiętać, iż nie chodzi tylko o maksymalną prędkości podróżowania. Opona jest dobierana do auta również ze względu na jego masę oraz moment obrotowy oraz moment hamujący pojazdu. Jeżeli na pojeździe znajdą się za słabe opony nie będą się one prawidłowo odkształcać i w konsekwencji niewłaściwej pracy ulegną przyspieszonemu zużyciu lub nawet zniszczeniu. Opony, które posiadają za niski indeks prędkości mogą szybciej ?poząbkować?. Taki typ zużycia bieżnika sprawia, iż stają się głośniejsze.

_________________
ObrazekObrazek


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 15:37 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Posty: 6852
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
I chyba na tym EOT :)

_________________
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 15:40 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Posty: 8449
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz
: gafa : trza będzie to wziąć pod uwagę przy kolejnych zakupach.Ja głupi myślałem ,że chodzi tylko o prędkość : zawstydzony :

_________________
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE ;)
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 15:44 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Posty: 6852
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
O dziwo, raz mi sie zdarzylo, ze opony z wyzszym indekse mialy nizsza cene. Ale potem gdzies wyczytalem, ze te z wyzszym szybciej sie zuzywaly :)

_________________
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(


Na górę
PostDodany: 02 kwie 2010, 15:55 
Lechu pisze:

Nikt chyba nie kupuje zimówek o indeksie V.
Dla Lybry 1.9 jest opona dopuszczana H, bo ona 210 nie przekroczy.

Właśnie moje pytanie brzmi - jakie to różnice, poza możliwymi prędkościami??
A Ja o ile dobrze pamiętam, kupiłem. Nie będę narażał życia i zdrowia dla 80 złotych. Najwyżej do knajpy raz nie pójdę.
Serdecznie pozdrawiam.


Na górę
   
PostDodany: 03 kwie 2010, 20:39 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Posty: 963
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg
Ja do Lybry też kupiłem V. Dokładnie Nokian 195/65 R15 95V i powiem szczerze, że nie były wcale drogie. Za komplet z kosztami przesyłki dałem 1008 zł. To i tak taniej, niż gdyby brał u siebie w mieście komplet Michelinów Energy Saver!

A opony rewelka. Na zimowych myślałem, że mam amortyzatory do wymiany (chyba temperatury >10 stopni im nie służą). Po założeniu nowych letnich - nie ten samochód : yesyes :


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl