Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 lis 2018, 16:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 146 47 48 49 50 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 05 maja 2017, 10:22 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1220
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Od zawsze jeżdżę na używanych, zwłaszcza przez nietypowe rozmiary które w nowych oponach są przesadnie drogie np. 205/50 R17

Pewniej czuję się na moich 2letnich Hankookach i Nexenach niż nowych chińczykach na które byoby mnie stać... Opona nie naprawiania, nie ścięta, bez wybuleń - przez sam fakt że używana znaczy zła? Nie popadajmy w paranoję :)

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 05 maja 2017, 10:32 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Posty: 960
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze
To po co szukasz takiej opony w drogim rozmiarze? 225 45 17 kosztuje w wiekszośći firm śmiesznie tanio tak samo jak 225 40 18

_________________
https://www.facebook.com/groups/LanciaKappaKlubPoland/


Na górę
PostDodany: 05 maja 2017, 11:58 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 921
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Typowe rozmiary są zawsze tańsze od "wymyślonych"

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
PostDodany: 05 maja 2017, 13:45 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Posty: 262
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź
sansopansa pisze:
05 maja 2017, 0:05
Mam nadzieje że się uda, bo pierwszy raz wgrywam zdjęcie:)
Zasadniczo nowa opona nie przysparza właścicielowi nutki niepewności (może po wypadku, może uderzona, może lekko w kwadrat). Ja kupiłem Kormorany bo urzekł mnie indeks prędkości. I rzeczywiście opona trzyma ładnie, wodę odprowadza szybko. Ja letnie opony lubię gdy są sztywne a niestety kormorany reagują na kierownicę z minimalnym opóźnieniem. Co do hałasu to 110-130 km/h troszkę je słychać. Do normalnej jazdy wystarczą spokojnie są w cenie dobrych używek a mają szansę dłużej posłużyć. (ja jeżdżę po Łodzi i daję im góra 4 lata bo producent nie przewidział eksploatacji po krajobrazie księżycowym) . Nie polecam opon letnich nalewanych. Nie da się tym jechać szybciej jak 140 km/h bo koła chce urwać. Natomiast nigdy nie miałem lepszych opon zimowych na trudne warunki jak właśnie nalewki. Co prawda też nie da się jechać 140 bo wszystko huczy ale kopny śnieg, błoto czy jazda po górach nie są dla tych opon żadnym problemem. Piszę o zimowych nalewanych bo teraz są wyprzedaże i można 15 nalewkę kupić za 80 zł.
Mam nadzieję że jeszcze mnie kiedyś będzie stać na zakup opon na jakich moja lybra wyjechała z salonu (P6000) to było cudo nie opona :)

_________________
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.


Na górę
PostDodany: 05 maja 2017, 15:13 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9728
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
sansopansa pisze:
05 maja 2017, 8:23
Sęk w tym, że tylko ten fragment gazety sfotografowałem :-? Pamiętam tylko że musiała być różnica > 2mm głębokości bieżnika, między nową tanią a tą używaną premium i dla takiego przypadku są te wyniki.
To i tak mało nam mówi.
Cóż, szkoda, że nie sfotografowałeś reszty testu z dokładnymi opisami obu typów opon.

Swoją drogą zastanawia mnie temat tej gwarancji na Kormorany, którą daje Michelin. W karcie gwarancyjnej widnieje zapis:
WYMOGI DOTYCZĄCE EKSPLOATACJI OPON

W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów Użytkownik zobowiązany jest przestrzegać zasad:

- montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości, jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu;
Znalazłem sobie instrukcję do Kappy, która nie przewiduje opon i felg 17 calowych oraz większych... czyli co, automatycznie gwarancja out?

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 05 maja 2017, 15:57 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2012, 0:37
Posty: 62
Skype: renegade_89_666
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Żukczyn
FXX pisze:
05 maja 2017, 15:13
sansopansa pisze:
05 maja 2017, 8:23
Sęk w tym, że tylko ten fragment gazety sfotografowałem :-? Pamiętam tylko że musiała być różnica > 2mm głębokości bieżnika, między nową tanią a tą używaną premium i dla takiego przypadku są te wyniki.
To i tak mało nam mówi.
Cóż, szkoda, że nie sfotografowałeś reszty testu z dokładnymi opisami obu typów opon.

Swoją drogą zastanawia mnie temat tej gwarancji na Kormorany, którą daje Michelin. W karcie gwarancyjnej widnieje zapis:
WYMOGI DOTYCZĄCE EKSPLOATACJI OPON

W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów Użytkownik zobowiązany jest przestrzegać zasad:

- montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości, jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu;
Znalazłem sobie instrukcję do Kappy, która nie przewiduje opon i felg 17 calowych oraz większych... czyli co, automatycznie gwarancja out?
Dokładnie tak chyba ze zwrócisz się do producenta samochodu żeby wystawił Ci zaświadczenie, że zamontowane przez Ciebie felgi i opony spełniają wszelkie normy dla danego pojazdu. Choć jeszcze się nie spotkałem aby ktoś pisał z prośbą o takie pismo. No i raczej wiązało by się to z kosztownymi badaniami.

_________________
Jest: Lancia Thesis 2.0T + gaz; AR 156 lift 1.6TS;
Była: Lancia Kappa SW 2.4 TDS, Lancia Dedra SW 1.8 GT 98'


Na górę
PostDodany: 05 maja 2017, 16:16 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1220
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Miałem 225/45/17 w SW i przez chwilę w turbo. Jeździ mi się na nich dużo gorzej, miały dużo większą tendencję do łapania "autopilota" w koleinach. Na 205/50/17 dużo mniej rwie kierownicę.

_________________
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V


Na górę
PostDodany: 10 maja 2017, 8:52 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 11 gru 2016, 11:30
Posty: 17
Imię: Tomek
Osobiście jestem przeciwnikiem wszelkiej maści opon bieżnikowanych. Po prostu widziałem jak się pogłębia bieżniki, aby wyglądały okazalej. Guma po kilku sezonach jest już sparciała i nie posiada takich właściwości jeżeli chodzi o przyczepność jakie powinna posiadać. Oszczędność jest więc pozorna, szczególnie że można przecież kupić opony nowe, niewiele droższe.
Na http://www.testyopon.pl/testy/test-opon ... 215-55-r17 znalazłem test przeprowadzony przez Auto Zeitung (popularny niemiecki magazyn moto), można tam znaleźć trochę więcej informacji na ten temat.


Na górę
PostDodany: 10 maja 2017, 9:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Posty: 262
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź
Karkas opony nalewanej nie może być starszy niż dwa lata do tego obowiązkowy renTgen i całkiem inna technika wulkanizacji. To już nie te czasy kiedy opony rżnęli a bieżniki odpadały. Guma na nich jest b. Miękka i trzeba temperatury pilnować. Nie jeździć gdy asfalt jest ciepły i tyle. ;)

_________________
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.


Na górę
PostDodany: 10 maja 2017, 9:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Posty: 2536
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Jan19 pisze:
10 maja 2017, 9:02
Guma na nich jest b. Miękka i trzeba temperatury pilnować. Nie jeździć gdy asfalt jest ciepły i tyle. ;)
czyli co? latem w upał pieszkam w koło komina albo na rowerku gdzieś dalej, a na wakacje pekaesem???

_________________
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)


Na górę
PostDodany: 10 maja 2017, 10:38 
Online
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9728
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Mowa chyba o zimówkach...

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 10 maja 2017, 10:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Posty: 2536
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
8-O :D

_________________
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)


Na górę
PostDodany: 10 maja 2017, 11:56 
Offline
Prezes Elekt
Prezes Elekt
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5129
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
bassooner pisze:
10 maja 2017, 9:59
, a na wakacje pekaesem???
Sprawdź czy czasami pekaes nie ma nalewek bo nie dojedziesz.
Jan19 pisze:
Karkas opony nalewanej nie może być starszy niż dwa lata do tego obowiązkowy rendgen i całkiem inna technika wulkanizacji. To już nie te czasy kiedy opony rżnęli a bieżniki odpadały. Guma na nich jest b. Miękka i trzeba temperatury pilnować. Nie jeździć gdy asfalt jest ciepły i tyle. ;)

Dwuletni karkas to mrzonka, pokaż mi kogokolwiek kto wywala nowe opony po dwóch sezonach.
Jeśli by były takie obostrzenia ,nie było by w ogóle co bieżnikować , ew ciężarowe długodystansowe.
Tym bardziej że często już przy kupnie nowych , jest się sezon w plecy - jak nie dwa.
Co do zimowych bieżnikowanych , nie mam zastrzeżeń, jak się tylko bierze pod uwagę to co się ma na kołach.


Na górę
PostDodany: 11 maja 2017, 4:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Posty: 262
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź
Wilkin pisze:
10 maja 2017, 11:56
bassooner pisze:
10 maja 2017, 9:59
, a na wakacje pekaesem???
Sprawdź czy czasami pekaes nie ma nalewek bo nie dojedziesz.
Jan19 pisze:
Karkas opony nalewanej nie może być starszy niż dwa lata do tego obowiązkowy rendgen i całkiem inna technika wulkanizacji. To już nie te czasy kiedy opony rżnęli a bieżniki odpadały. Guma na nich jest b. Miękka i trzeba temperatury pilnować. Nie jeździć gdy asfalt jest ciepły i tyle. ;)

Dwuletni karkas to mrzonka, pokaż mi kogokolwiek kto wywala nowe opony po dwóch sezonach.
Jeśli by były takie obostrzenia ,nie było by w ogóle co bieżnikować , ew ciężarowe długodystansowe.
Tym bardziej że często już przy kupnie nowych , jest się sezon w plecy - jak nie dwa.
Co do zimowych bieżnikowanych , nie mam zastrzeżeń, jak się tylko bierze pod uwagę to co się ma na kołach.
Nie będę gołą klatą i za wszelką cenę bronił nalewek ale karkasy w większości pochodzą z importu. Ponadto opony te są homologowane. Ja zanim pierwszy raz kupiłem nalewki miałem dokładnie takie same wątpliwości. Sprawdziłem i okazało się że 3/4 z nich to mity powtarzane bezpodstawnie.
Nic się nie zmieniło niestety z ich wyważaniem(po 200-300 g na koło czasami trza dać) i dlatego wytwarzają tyle hałasu przy większych prędkościach. Lato w nalewce to ewentualnie fiat uno ale tyko 0.9. (takie moje zdanie).
Zalety zimowych nalewanych:
Cena-wysokość bieżnika-dobrze sprawują się w trudnych warunkach- w jednej cenie masz wzór jaki ci odpowiada- normalna pełna gwarancja na odłażenie bieżnika i wszystko inne jak w normalnej oponie.
Wady:
hałas-w początkowej fazie użytkowania samochód pływa na wysokim bieżniku opony(nawet 1cm) trudne wyważanie- bardzo niski indeks prędkości (140km/h)

żadna nowa opona zimowa nie dorówna nalewce w trudnych warunkach. Każda nowa opona prowadzi lepiej samochód od najlepszej nalewki i tak to wygląda.

_________________
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.


Na górę
PostDodany: 11 maja 2017, 22:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Posty: 2387
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa
FXX pisze:
sansopansa pisze:
05 maja 2017, 8:23
Sęk w tym, że tylko ten fragment gazety sfotografowałem :-? Pamiętam tylko że musiała być różnica > 2mm głębokości bieżnika, między nową tanią a tą używaną premium i dla takiego przypadku są te wyniki.
To i tak mało nam mówi.
Cóż, szkoda, że nie sfotografowałeś reszty testu z dokładnymi opisami obu typów opon.

Swoją drogą zastanawia mnie temat tej gwarancji na Kormorany, którą daje Michelin. W karcie gwarancyjnej widnieje zapis:
WYMOGI DOTYCZĄCE EKSPLOATACJI OPON

W celu prawidłowej eksploatacji Wyrobów Użytkownik zobowiązany jest przestrzegać zasad:

- montować na pojeździe opony dokładnie tego rozmiaru, nośności i maksymalnej prędkości, jakie są określone w wymaganiach technicznych dla danego pojazdu;
Znalazłem sobie instrukcję do Kappy, która nie przewiduje opon i felg 17 calowych oraz większych... czyli co, automatycznie gwarancja out?
Teoretycznie tak.

Teoretycznie też np ubezpieczyciel mógłby pogonić w razie co.

Teoretycznie taki sam temat jak xenony w zwykłych lampach-
brak homologacji dla pojazdu (ma homologację na konkretnych kołach)


Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka


_________________
BMW E39 Touring - 4,4 V8


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 146 47 48 49 50 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl