Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 maja 2018, 01:06

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 29 sty 2016, 00:34 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1151
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Witam, niestety przez nieuwagę spaliłem ostatnio drugi raz swój interfejs diagnostyczny, czyli taki jak na obrazku poniżej.

Obrazek

W sumie jedyny sposób na jego uszkodzenie ( a przynajmniej jeszcze innych nie odkryłem) to odwrotne podpięcie zasilania w przypadku korzystania ze złącza 3pin.

Operacja polega w sumie na wlutowaniu nowego układu odpowiadającego za zasilanie naszej płytki w sterowniku.
Jest to element który wybucha przy odwrotnej polaryzacji, zwykły LM393 (wzmacniacz operacyjny, wzmacniacz napięcia).

Obrazek

Średnio do kupienia za 2zł.

Lutownica oporowa, trochę odwagi, kalafonia i cyna. Więcej nie trzeba.

Życzę udanych napraw (oby jak najmniej) i pozdrawiam, Daniel ;)

_________________
Obrazek


Ostatnio zmieniony 29 sty 2016, 06:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale!!!


Na górę
Post: 29 sty 2016, 09:06 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Posty: 2707
Lokalizacja: powiat Bełchatów
Drugi raz?
Na przyszłość zabezpiecz układ diodą, bo za chwilę nie będzie już do czego przylutować tego LM-a...

_________________
KAPPA TDS & JTD


Na górę
Post: 29 sty 2016, 09:23 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1151
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Zachciało mi się kable przedłużać żeby mieć dłuższe do wpięcia się w aku no i po drodze złączka okazała się odwrotnie zarobiona. A wcześniej to po prostu wnerwiony byłem i odwrotnie podpiąłem bo już chyba 1 w nocy była i nie myślałem...

Myślałem o diodzie ale nie wiem jak wpłynie spadek napięcia na działanie układu aczkolwiek spróbuję.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2016, 10:32 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2007, 00:00
Posty: 1897
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
8-O
jestem trochę w szoku :) bo czytając Twój sposób wypowiedzi, można się domyślać, że z prądem i napięciem jesteś za pan brat (nawet nick nawiązuje) a tu taki zonk z pomylonym podpięciem zasilania :roll:

Jak widać, zdarza się nawet najlepszym :)

pozdro!

_________________
Tel: 608 079 842

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz BMW E36 Coupe
Obrazek
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2016, 11:55 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Posty: 1839
Lokalizacja: Gliwice
Pewnie zasilany jest wprost z 12.
Lm ma szeroki zakres chyba do 36?, sprawdź w data.
Daj Schottky'ego.


Na górę
Post: 29 sty 2016, 12:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 00:00
Posty: 1236
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa
panowie, możecie coś doradzicie, mam taki sam kabel, program multiecuscan, i po podłączeniu nie mogę się połączyć z interfejsem. Sterowniki od kabla zainstalowane, com1 ustawiony w systemie jak i w programie i pupa zbita... laptop ma win 10 jeśli ma to jakieś znaczenie.

_________________
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Jest Lancia Lybra 2.4 jtd
Obrazek
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2016, 13:13 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1151
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Dużo rzeczy się zdarza, grunt żeby nie panikować bo wiele da się naprawić jak np zamki w Kappie... No i na błędach trzeba się uczyć, czasem swoich.
Do najlepszych mam daleko :)

LM393 wedle datascheetów ma w sumie od 2V do 36V przy zasilaniu niesymetrycznym wiec szał. Powinien sobie nadrobić bez problemu stratę na schottk'im któa wynosiła chyba zatrważające 0,3V.

Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2016, 13:25 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Posty: 2009
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Cytuj:
panowie, możecie coś doradzicie, mam taki sam kabel, program multiecuscan, i po podłączeniu nie mogę się połączyć z interfejsem. Sterowniki od kabla zainstalowane, com1 ustawiony w systemie jak i w programie i pupa zbita... laptop ma win 10 jeśli ma to jakieś znaczenie.
W menedżerze urządzeń ,nie masz pytajników??Dobrze poinstalowało??Jak zapniesz kabel to widzi go ok??

W multiecuscanie przypisałeś ten sam port co w kompie przypisało kabelkowi??
Cytuj:
Zachciało mi się kable przedłużać żeby mieć dłuższe do wpięcia się w aku no i po drodze złączka okazała się odwrotnie zarobiona.
A nie lepiej tylko sam plusik puścić z aku "na krokodylku" i przedłużyć do kabiny do kabla plusowego interfejsu??W sumie jak sprawdzam to tylko on potrzebny mi był dłuższy.

_________________
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2016, 13:54 
Offline
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Posty: 1151
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Cytuj:
A nie lepiej tylko sam plusik puścić z aku "na krokodylku" i przedłużyć do kabiny do kabla plusowego interfejsu??W sumie jak sprawdzam to tylko on potrzebny mi był dłuższy.
Niby tak bo masa brana jest z USB z laptopa ale jak "fabryka" chciała żeby był + i - to niech im będzie... Może to w czymś pomaga.

_________________
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2016, 16:31 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9574
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Cytuj:
Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Na Win10 bangla i to bez problemu ;)

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2016, 16:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lut 2009, 00:00
Posty: 1236
Imię: Maciej
Lokalizacja: Częstochowa
Cytuj:
Cytuj:
Win 10 jest ogólnie problemowy i nie bangla... Na XP i win7 nie ma z niczym problemów.
Na Win10 bangla i to bez problemu ;)
No to fajnie muszę coś wykombinować bo szkoda żeby kabel leżał i się marnował... a wiadomo jak to w Lancii nigdy nie wiesz kiedy się check zaświeci ;)

_________________
Była Lancia Kappa 2.4 kle kle kle , była Lancia Kappa 2.0 z lpg, była bawarka 2.8 ,
był sweter kombi 1.6SR,był Punciak 1.2 , Hyundai Santa Fe 2.4 lpg
Jest Lancia Lybra 2.4 jtd
Obrazek
Jest Fiat Ulysse 3.0 lpg
Obrazek


Na górę
Post: 29 sty 2016, 16:52 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9574
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
Looknij tu, może pomoże (post nr 11):

:link:

Wprawdzie post dotyczy Win8.1, ale to to samo co Win10.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]