Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

GeGo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:25
Lokalizacja: Zdzieszowice

Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: GeGo » 18 maja 2009, 19:42

przedstawie wam moj sposob na przyciemnienie szyb "na żywca"
a wiec pierwsze co to sie zaopatrzec w:
- dobre szpachelki i ostry nozyk bo te w zestawie sa o d*pe roztrzas:P
- oczywiscie folie jaką kto se wybierze :)
- preparat do mycia szyb
- butelke z wodą (moze być z lekką domiszką plynu do mycia naczyn)
- oczywiscie cierpliwosc i jakas dobra muzyczka :)

Jak juz to wszystko mamy to:

1. obklejamy szybke ktora chcemy przyciemnic (najlepiej gruba tasma i dwa razy ją na siebie nakleic) mniej wiecej tak:
Obrazek


2.spryskujemy szybę wodą by nam sie folia trzymala


3. przykladamy folie do dolnej krawędzi tak by było równo i zarazem wypelniło całą szybę którą chcemy przyciemnić... mniej wiecej tak:
Obrazek
Pamietając o tym bo przeźroczysta folia była przodem do nas a nie do szyby:)


4. czwartym etapem będzie odcięcie mniej wiecej nadmiaru foli tak by zostało nam troche zapasu gdy juz bedziemy "szpachelkować"... mniej wiecej tak:
Obrazek

5. piaty etap to bedzie oderwanie foli ochronnej oraz spryskanie jednoczesnie foli wodą by nam sie trzymala szybki :)... mniej wiecej tak:
Obrazek

6. szóstym etapem bedzie spryskanie wodą szyby od wewnątrz wodą najlepiej z maleńką domieszką płynu do mycia naczyn by ułatwic sobie przesuwanie i dopasowanie foli do dolnej krawędzi szyby ( samą czystą wodą nie zrobimy tego niestety )

7. następny etap to przeniesienie foli z zewnątrz szyby do wewnatrz najlepiej we dwojga by nam sie przypadkiem folia nie skleila bo w najgorszym przypadku powrcisz do etapu drugiego:P... oraz jej dopasowanie przesuwając wykorzystując wczesniej pryskaną wode z płynem :P

8. etap to juz szpachelkowane najwiecej zabawki :/ ale daje rady szpachelkowac wzdłuż wygięcia szyby najlepiej ( o ile taka wygięta szybka jest :) mniej wiecej tak:
Obrazek
jezeli juz wyszpachelkujemy nasza szybe i zostaną biale slady płynu do naczyń pod folią lub male lub płaskie pecherzyki powietrza to broń Boże nie przebijamy ich ani nic poprostu dajemu szybke w stronę słonca a ono juz samo zrobi co ma zrobic białe plamy i pęcherzyki znikną gdyz poprostu wyparuja :)
jezeli zamkniemy szybki i bedziemy widac gdzies małe niedoszpachelkowanie czyli efekt taki ze niby folia sie odkleja nie ruszajta tego słonce przyciagnie i sie przyklei
(chyba ze nazbieracie wprawy w szpachelkowaniu to problem od razu z głowy)

9 etap to juz tylko podziwiane swojej pracy :P
mi wyszlo tak:
Obrazek

Powodzenia chłopaki:)


mozna to przenies do dzialu zrob to sam

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 00:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: teemka » 19 maja 2009, 15:35

Co prawda nie jestem zwolennikiem przyciemnania szyb za pomoca folii, ale pozwole sobie zwrocic uwage na 2 rzeczy:
1- pierwsze widze zeby ktos naklejal folię od zewnątrz......
2- wypadalo by sciagac uszczelki i naklejac folię ponizej ich krawedzi bo po paru opuszczeniach szyb sie jej pozbadziecie...

GeGo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:25
Lokalizacja: Zdzieszowice

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: GeGo » 19 maja 2009, 17:56

kolego ona jest klejona od wewnatrz a na zewnatrz jest wycianyn kształt szyby by łatwiej wyszpachelkowac
a druga sprawa co do gum to nie trzeba sciagac bo ja daje od razy pod gume i szpachelkuje wiec mi nie zejdzie jak i nie zeszla ;p

Awatar użytkownika
oswald
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 521
Rejestracja: 09 cze 2008, 00:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: oswald » 19 maja 2009, 18:03

...no i super GeGo, doceniam ludzi z poczuciem humoru :D , czekamy na kolejne pomysły, pozdrawiam :)

(żeby było jasne, jeśli u Ciebie się to sprawdza, to nie mam nic przeciwko a wręcz przeciwnie :D )
były: 126p BIS '90, thema 2.0 16V VIS 155KM '94, seicento 900 39KM '00, kappa coupe 4.16 2000 turbo 205KM '98 nr 2013, kappa SW 2.4 20V 175KM '00.
są: punto 2FL 1.3 multijet 70KM '05, phedra platino 2.0 multijet chip:158KM '08

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: topcio » 19 maja 2009, 18:09

faktycznie żywiec- ja zawsze myślałem że konieczne jest wyjmowanie szyb i nigdy mi się nie chciało. Teraz już "wyrosłem" z ciemnych szyb, albo wzrok pogorszył :lol:
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

trigojunior
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1025
Rejestracja: 29 gru 2006, 00:00
Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Kontaktowanie:

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: trigojunior » 19 maja 2009, 19:02

a ja mimo wszystko bym się nie skusił na takie "profesjonalne" rozwiązania... :-?
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i

GeGo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:25
Lokalizacja: Zdzieszowice

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: GeGo » 20 maja 2009, 21:02

a po co mam placic x set zloty jakmozna tak i taki sam efekt!

pokaze wam jak na dniach bede zrywal wszystkie folie bo chce na zielone szybki zmienic tez folia dlatego ze jest wiekszy komfort jazdy dokladnie to nie razi slonca a cieplo odbija bo jak wiadomo czarne przyciaga

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1261
Rejestracja: 13 lut 2007, 00:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: mikaeltdi » 21 maja 2009, 20:29

Odnośnie folii polecam FX firmy 3M , są i czarne i odbijaja promienie i maja atest ...

Pozdrówka
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
jest Renault Espace 1,9DCI 2004r.

Awatar użytkownika
xkrusiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 76
Rejestracja: 01 sie 2008, 00:00
Lokalizacja: Łódź

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: xkrusiu » 11 cze 2009, 14:45

Jak każda inicjatywa tak i ta słuszna idea musiała być skrytykowana przez "znawców" tematu-jak to słusznie zauważono w jednej z powyższych odpowiedzi: "nie jestem zwolennikiem przyciemniania szyb, ale jestem ekspertem w tej sprawie"...:):):) wrzuccie na luz czasem krytycy słusznych idei!!!

Awatar użytkownika
jaro80
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 285
Rejestracja: 17 paź 2006, 00:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Białystok

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: jaro80 » 12 cze 2009, 18:20

Dokładnie w ten sam sposób przyciemniałem szyby w Polonezie. Tylko, że tam było łatwo bo szyby proste ( znaczy się w tylnej klapie ). Ważne, żeby folię założyć pod uszczelkę. Mi w jednych drzwiach odstawała od dołu. Gorzej było w Vectrze kolegi bo tylna szyba była zaokrąglona, więc ciąłem na paski folie. Fajnie coś zrobić przy swoim autku.



Dokładnie w ten sam sposób przyciemniałem szyby w Polonezie. Tylko, że tam było łatwo bo szyby proste ( znaczy się w tylnej klapie ). Ważne, żeby folię założyć pod uszczelkę. Mi w jednych drzwiach odstawała od dołu. Gorzej było w Vectrze kolegi bo tylna szyba była zaokrąglona, więc ciąłem na paski folie. Fajnie coś zrobić przy swoim autku.

Awatar użytkownika
topcio
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 10875
Rejestracja: 20 sie 2007, 00:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kontaktowanie:

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: topcio » 12 cze 2009, 19:46

GeGo pisze:a po co mam placic x set zloty jakmozna tak i taki sam efekt!

pokaze wam jak na dniach bede zrywal wszystkie folie bo chce na zielone szybki zmienic tez folia dlatego ze jest wiekszy komfort jazdy dokladnie to nie razi slonca a cieplo odbija bo jak wiadomo czarne przyciaga

jak Ci wyszły zielone szybki?
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek

Awatar użytkownika
mfedor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 130
Rejestracja: 24 kwie 2009, 00:45
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Jak przyciemnić sobie szybki na "żywca"

Postautor: mfedor » 12 paź 2009, 14:07

Ja również czekam na efekty zielonych szybek :)
Lancia Delta II 1.8 + gaz - w sumie to już nie ma 1,8 tylko 2,0
Delta II 1,8 - dawczyni


Wróć do „Zrób to sam”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość