Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 cze 2019, 11:00

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 02 lut 2007, 15:33 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Posty: 287
Lokalizacja: Kęty
Mam pewien problem .Od czasu montażu wzmacniacza w swoim aucie mam problemy z CB.Gdy radio (zwykłe) jest wyłączone to CB działa natomiast gdy włącze radio i uruchomi się wzmacniacz CB zaczyna mi wariować.
Puściłem już zasilanie i antene od CB drugą stroną auta żeby nie miała styczności z przewodem zasilajacym wzmacniacz i nic :cry: . Już kurde nie wiem co robić.Podobno są jakieś maty które wygłuszają tzw szprzężenie zwrotne-bo to chyba o to chodzi.Ale gdzie takie coś można dostać.
Może macie jakiś inny pomysł??

_________________
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8


Ostatnio zmieniony 27 lis 2009, 20:45 przez miszax, łącznie zmieniany 1 raz.
zmieniłem temat


Na górę
PostDodany: 02 lut 2007, 18:34 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Posty: 318
Lokalizacja: w-wa
"EVAN CORTEZ" pisze:
Mam pewien problem .Od czasu montażu wzmacniacza w swoim aucie mam problemy z CB.Gdy radio (zwykłe) jest wyłączone to CB działa natomiast gdy włącze radio i uruchomi się wzmacniacz CB zaczyna mi wariować.
Puściłem już zasilanie i antene od CB drugą stroną auta żeby nie miała styczności z przewodem zasilajacym wzmacniacz i nic :cry: . Już kurde nie wiem co robić.Podobno są jakieś maty które wygłuszają tzw szprzężenie zwrotne-bo to chyba o to chodzi.Ale gdzie takie coś można dostać.
Może macie jakiś inny pomysł??
Napisz dokładniej co oznacza "wariować". Generalnie kabel zasilający wzmacniacz ma raczej minimalny wpływ na CB (no chyba że ten wzmak ma kilka kW), skupiłbym się raczej na zakłóceniach generowanych przez sam wzmacniacz, albo za dużym poborze prądu na jakimś odcinku. Na pierwsze powinien pomóc filtr, na drugie niezależne podłączenie zasilania.
Napisz jak masz rozwiązaną instalację, to będzie można powiedzieć coś dokładniej.

_________________
Krzysiek
V6


Na górę
PostDodany: 02 lut 2007, 19:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Posty: 287
Lokalizacja: Kęty
Już pisze.Zasilanie CB miałem przy radiu. Teraz przełozyłem na zapalniczke.Wzmacniacz ma 800W.
Zakłócenia to np. Na rozkręconym squechu przy wyłączonym radiu nic mi nie trzeszczy. W momencie włączenia radia zaczynaja sie trzaski.Czasem na CB pojawiają sie odgłosy obrotów silnika.A ostatnio nawet przez głośnik CB słyszałem muzyke która leciała w radiu 8O
Co do filtru to założyłem taki na CB i nic nie pomógł.

_________________
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8


Na górę
PostDodany: 05 lut 2007, 12:41 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2006, 0:00
Posty: 318
Lokalizacja: w-wa
"EVAN CORTEZ" pisze:
Już pisze.Zasilanie CB miałem przy radiu. Teraz przełozyłem na zapalniczke.Wzmacniacz ma 800W.
Zakłócenia to np. Na rozkręconym squechu przy wyłączonym radiu nic mi nie trzeszczy. W momencie włączenia radia zaczynaja sie trzaski.Czasem na CB pojawiają sie odgłosy obrotów silnika.A ostatnio nawet przez głośnik CB słyszałem muzyke która leciała w radiu 8O
Co do filtru to założyłem taki na CB i nic nie pomógł.
Jeżeli pojawiają się odgłosy obrotów silnika, to znaczy że ten zamontowany filtr kompletnie nie spełnia swojego zadania. Nie wiem dokładnie jak rozwiązane jest podłaczeenie zapalniczki w twoim samochodzie, ale bardzo często zdarza się, że idzie ono przez jakiś przekaźnik, albo cienki, mocno obciążony kabel. Jeżeli masz taką możliwość, to spróbuj sprawdzić na innym egzemplarzu/modelu CB, najlepiej mniej wrażliwym na zakłócenia (np. stara onwa). Ew. spróbuj sprawdzić to radio w innym samochodzie. A generalnie na Twoim miejscu spróbowałbym pociągnąć zasilanie prowizorycznie bezpośrednio z akumulatora i wtedy potestować. Co ważne - do akumulatora podpiąłbym też chwilowo przewód masy. Spotkałem się już z sytuacją, że to właśnie słaba masa powodowała zakłócenia CB - generalnie są one dużo bardziej wrażliwe niż zwykłe radioodtwarzacze.

_________________
Krzysiek
V6


Na górę
PostDodany: 05 lut 2007, 16:02 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Posty: 1674
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź
Mozna zrobic zsilanie CB-radia z gniazda zapalniczki, ale tak jak przedmowcy napisali, musisz miec zapas energii.
Jesli do zapalniczki ida cienkie przewody, to przy znacznym obciazeniu (CB-radio moze miec i 15A) moga sie dziac rozne nieporzadnane rzeczy.
Jesli chodzi o zaklucenia to filtr powienien sie znajdowac jak najblizej radia.
Taki filtr zazwyczaj jest filtrem dolnoprzepustowym, a zaklucenia ze wzmacniacza moga byc w calym zakresie czestotliwosci z niego generowanych. Tak wiec filtr moze dzialac i nie bedziesz slyszal w cb-radiu zaklucen ukladu zaplonowego i elektroniki wycieraczek, spryskiwaczy itd ale mozesz slyszec zaklucenia generowane przez wzmacniacz.
Wzmacniacz ktory posiadasz ma dosc znaczna moc, moga wiec zaklucenia indukowac sie z kabli glosnikowych (ktore moga byc slabej jakosci i posiadaja duza stratnosc sygnalu).
Mozna to zniwelowac na kilka sposobow:
1. filtr o przepuszczalnym pasmie srodkowym sygnalu.
2. stabilizator apiecia zasilajacego (zamontowany bezposrednio przed wejsciem zasilania w plytke CB-radia, lub bezposrednio przed CB-radiem w ekranowanej obudowie) - rozwiaznie drogawe ze wzgledu na amperarz stabilizatora.
3. Pierscien toroidalny najlepiej proszkowy przez ktory przewlekamy przwod zasilajacy (zamontowany jak stabilizator).
4. przewod zasilajacy koncentryczny w oplocie antyzakluceniowym zmasowany z dwoch stron (CB-radio, nadwozie).

Sam musisz zobaczyc ktory sposob bedzie najlepszy, nie znam parametrow wzmacniacza i trudno mi cokolwiek powiedziec wiecej.

Ja w Alfie Romeo 33 nie mialem wzmacniacza ale taki pierscien ferytowy z powodzeniem zatrzymywal wszystkie zaklucenia idace kablem zasilajacym od gniazda zapalniczki.

Pozdrawiam.

_________________
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony: Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje: Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95'
: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'

Tatowa: Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - moja była.


Na górę
PostDodany: 05 lut 2007, 16:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 mar 2005, 0:00
Posty: 287
Lokalizacja: Kęty
Wielkie dzięki!
Będę próbował.Powiem szczerze że też myslałem o puszczeniu zasilania bezpośrednio z akumulatora.Gdyby jeszcze dołożyc taki przewód zasilający koncentryczny :roll:
Będę próbował.Zobaczymy.
Jeszcze raz wielkie dzieki :pifko:

_________________
moja historia
BMW E38 735iA 1998 236KM V8


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl