filtr stożkowy w 20VT

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

filtr stożkowy w 20VT

Post autor: fedos » 14 lip 2017, 10:47

Miał ktoś albo ma stożka w turbolocie? Wszystkie opinie mile widziane :)

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: filtr stożkowy w 20VT

Post autor: kond243 » 14 lip 2017, 13:05

Ja mam wkład pipercrosa gąbkowy,dobry bo wielokrotnego użytku i bez kombinacji. Jeżeli założysz stożek i wywalisz seryjnego air boxa To pamiętaj o kolanku za filtrem a przed przepływką ,jak dasz na wprost bedzie przepływomierz głupiał. Mi wkład sięsprawdza dużo lżej zaciąga powietrze. A potem pranie suszenie nawilżanie olejem i jazda.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: filtr stożkowy w 20VT

Post autor: rob_76 » 14 lip 2017, 13:37

Mam podobnie jak Konrad dedykowanego pipercross'a (tyle ze w 2.4 20V) i tez sie sprawdza. Na krotkim dolocie moze Ci sie tez szybciej syf zbierac...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: filtr stożkowy w 20VT

Post autor: Energetyk » 14 lip 2017, 14:08

Miałem stożek, prosto z przepływki zamontowany. Oprócz tego że buczało i był gorszy dolny zakres obrotów nie zauważyłem różnic po zmianie na oryginalną puszkę.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: filtr stożkowy w 20VT

Post autor: kond243 » 14 lip 2017, 18:23

Przepływka podaje inne wartości. Dlatego miałeś dolny zakres obr gorszy. Rozmawiałem o tym z Merrorem. I jest to opisane na forum fiata coupe.Pipercros sprawdza sie naprawde dobrze.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: filtr stożkowy w 20VT

Post autor: fedos » 14 lip 2017, 19:48

Przy wkladce też się dźwięk zmienia czy nic nie słychać?

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: filtr stożkowy w 20VT

Post autor: rob_76 » 14 lip 2017, 19:52

U mnie dzwiek pozostal bez zmian :)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
fedos
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1066
Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze

Re: filtr stożkowy w 20VT

Post autor: fedos » 14 lip 2017, 23:27

Jestem ciekaw jak będzie na stożku brzmiał turbolot. V6 brzmi obłędnie. Myślę żeby zostawić oryginalna obudowę i tak jak w V6 włożyć w nią stożek od razu będzie to chronilo od ciepłego powietrza z silnika . Do puszki doprowadzić zimę spod zderzaka i powinno fajnie śmigać. Pytanie tylko o jakich rozmiarach filtr kupić? Do busso trzeba duuży a tutaj?

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: filtr stożkowy w 20VT

Post autor: kond243 » 21 lip 2017, 7:14

Podobnie jak do busso też duży stożek. Powietrze ciągnie z lewego nadkola dość dobrze to rozwiązali. Turbolot potrzebuje więcej powietrza jak busso.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”