Beta - modyfikacje silnika

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Czarkozi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 20 kwie 2016, 18:09
Lokalizacja: Brodnica

Beta - modyfikacje silnika

Post autor: Czarkozi » 22 lis 2016, 14:50

Witam serdecznie !
Na początku przepraszam za brak informacji na temat mojej Bety w moim wątku ale wyjechałem aktualnie za granicę i nie mam możliwości pracy przy niej. Praca zatrzymała się na odebraniu jej od lakiernika i stwierdzenia że facet spier**ił całą robotę-Od przyszłego tygodnia jedzie ona do mojego znajomego mechanika/lakiernika żeby zrobić wszystko po kolei jeszcze raz ,od podstaw-czyli od założenia nowego dywanu po polerowanie lamp i lakierowaniu-wszystko-ma być jak nówka z salonu.
Do rzeczy,napisałem w moim wątku że chciałbym zwiększyć moc/moment jakkolwiek by tego nie nazwać. Po prostu zwiększyć możliwości silnika . Dostałem informację o książce "Modifying & Tuning Fiat Lancia Twincam Engines - Guy Croft" którą już posiadam. Ale ciężko mi rozszyfrować co i jak . Ma ktoś może styczność z jakąś firmą lub sam modyfikował owy silnik -2.0 DOHC na gaźniku ? Znalazłem też 2 rodzaje kolektorów dolotowych pod 2 gazniki ale nie wiem który jest właściwy. Znalazłem również gotowe wałki rozrządu ,modyfikowane pod preferencje użytkownika i też nie wiem jak , z czym je połączyć.Same wałki warto wymienić? I czy odelżenie koła zamachowego coś daje ? Bo są różne wersje co do tego zabiegu.
Jeśli ktoś chciałby się ze mną podzielić widzą , to serdecznie o to proszę . Flaszka albo i dwie oczywiście się należy . Pozdrawiam !

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: miwis » 22 lis 2016, 23:22

Cześć. Fajno ,że masz zapał i plany w stosunku do swojej klasycznej coupety i wygląda na to ,że będzie ona miała u ciebie dobrze. Nie zamierzam cię od niczego odwodzić, ale czy nie warto doprowadzić ją najpierw do stanu jeżdżącego oryginału . Nacieszyć się z posiadania bardzo fajnego klasyka w miarę krótkim okresie czasu bez wikłania w długotrwałe ,mozolne ,kosztowne modyfikacje,które potrafią do wszystkiego zniechęcić. Taką taktykę obrałem ja w przypadku mojej Montecarlo.Małymi krokami normalnie ją użytkując, mam zamiar doprowadzić samochód do pełnej sprawności bez wieloletniego unieruchamiania Lancii w warsztatach u mechaniorów, którzy naprawiając jedną rzecz dwie po drodze zepsują.

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 23 lis 2016, 13:30 przez miwis, łącznie zmieniany 1 raz.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
zygmunt1
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1117
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:58
Imię: Zygmunt
Lokalizacja: Kraków

Re: Beta - modyfikacje silnika

Post autor: zygmunt1 » 22 lis 2016, 23:36

Tak jak kolega miwis pisze, popieram.
Pozdrawiam.
Były: Motorower Komar, WSK 125, Gazela 175,Zastava 1100p, Skoda 105, Fiat Ritmo 1,1, Fiat Tempra 1,6, Lancia Dedra 1,8 16V, Fiat Punto II, Lancia Lybra 1.8
Jest : Lancia Lybra 2.0
, Lancia Beta Coupe 2.0 oraz firmowy Fiat Fiorino i Peugeot Partner był -jest Dacia
Tel.: 794 610 042

Beta Coupe 2,0 -(klik)

Członek Zwyczajny Stowarzyszenia :roll:

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Beta - modyfikacje silnika

Post autor: rob_76 » 23 lis 2016, 15:29

Co do kolektorów dolotowych - są dwie możliwości - jeśli masz aparat zapłonowy w bloku, kanały kolektora muszą być pod kątem, bo inaczej nie zmieścisz. Jeśli aparat jest na cam-box'ie, wtedy może być prosty.
Odelżenie koła zamachowego powoduje szybsze wchodzenie silnika na obroty, natomiast gorzej z podtrzymaniem tychże. Zmniejsza się też równomierność pracy silnika, ale w TC Lamprediego jest to zjawisko w zasadzie niezauważalne...
Co do ogólnej celowości podnoszenia mocy: zrób to auto na oryginał, a do tuning'u znajdź drugi silnik i z nim się baw od podstaw, ciesząc się w międzyczasie posiadanym jeżdżącym klasykiem... :)
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: miwis » 23 lis 2016, 15:48

Pomysł z treningowym silnikiem bardzo mi się podoba. ?

Wysłane z mojego Lenovo YT3-X50L przy użyciu Tapatalka
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”