Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 21 paź 2018, 9:01

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostDodany: 08 wrz 2014, 8:25 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Posty: 62
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
GrimlocK pisze:
Może być tak i tak. Dźwignia ogranicza wysunięcie tłoczka, więc jak ktoś ciągle miał załadowany tył, dźwignia była odsunięta (zaczepiana jest o takie ucho na stabilizatorze) to i tłoczek mógł zostać w położeniu powodującym przepuszczanie płynu na tył. U mnie zastała się dźwignia w położeniu ograniczającym przepływ płynu, po rozruszaniu dźwigni, założeniu sprężynki z ASO niestety nic nie pomogło - tłoczek był już nieruchomy. Po wywaleniu korektora siła hamowania wzrosła dwukrotnie, co w przypadku bębnów z tyłu nie jest wielkim problemem ale w przypadku tarcz mogłoby już powodować stawianie auta bokiem na słabszych/węższych oponach.
Grimlock, czekaj, piszesz, że odsunięcie dźwigni powoduje przepuszczanie płynu - czyli ja źle zrobiłem dociskając ją do korektora?

Ciekawe spostrzeżenie z wywaleniem korektora u Ciebie. Skoro u Ciebie było ok, a jak mniemam ok=z odpowiednim marginesem bezpieczeństwa, to ja raczej mogę zapomnieć, że przy większych tarczach z przodu, tarczach z tyłu(imho bębny hamują lepiej) i twardszym zawiasie przyniesie to pożądany skutek.


Na górę
PostDodany: 08 wrz 2014, 13:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42
Posty: 366
Lokalizacja: Toruń
Z tego co ja widziałem to dokładając ciężar na tył powodujemy odsuwanie się dźwigni od korektora = tłoczek nie ma oporu, który stanowi dźwignia ze sprężyną, wysuwa się i powoduje większy przepływ płynu do tylnych hamulców. Dociskając ją do korektora ograniczamy ruch tłoczka, tym samym powodując ograniczenie przepływu płynu. Ja robiłem badanie siły hamowania na SKP przed i po wywaleniu korektora, różnica była właśnie dwukrotna. Co do samej siły w porównaniu bęben vs tarcza 240mm to wydaje mi się, że jednak tarcze będą lepiej hamować, nie bez powodu bębny były tylko w wersji 1.6 75hp (tak samo w BBM, słabsze wersje silnikowe). Po usunięciu korektora nie blokują mi się tylne koła, oczywiście na śliskiej nawierzchni zostaną zablokowane ale nigdy przed przednimi. Chcąc poprawić hamulce na Twoim miejscu wymieniłbym przód, zaciski brembo z AR 166 można dosyć tanio kupić (~500PLN), usunął korektor i tył zostawił seryjny. Ewentualnie można dopasować zaciski tylne np. ze Stilo.


Na górę
PostDodany: 08 wrz 2014, 13:50 
Offline
Prezes Elekt
Prezes Elekt

Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Posty: 5119
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Korektor idzie bez problemu podkręcić ,nie masz ABs-u więc się tylko trochę bardziej pobawisz żeby go zbalansować.
Nie zmieniał bym zacisków etc - raczej nie ma sensu. Fabryczne tarcze z tyłu są wystarczające.
Dobra nie ścigam się - ale też podkręciłem tył.Wrzuciłem tylko wentylowane tarcze Mikody i dobre klocki.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl