Strona 3 z 3
Odp: Jak to jest z tymi xenonami???
: 22 sty 2014, 20:58
autor: dawidson
Michor pisze:Ale zestaw?
czy co?
W coupe są soczewki jeżeli dobrze pamiętam?
Tak, chodzi o zestaw. W Coupe są soczewki.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 22 sty 2014, 21:17
autor: Michor
Opcje są 2:)
1) kupujesz "kit" na h7 i trzymasz kciuki za dobrą partię z
Chin
- ogólnie będzie ok, odcięcie zostanie itp.
2) bawisz się na "grubiej" -> lampy out, wkładasz soczewki typowo xenon (zapewne masz lampy Valeo - da się znaleźć soczewy które będą pasowac bez żadnych przeróbek- tylko odkręcić/przykręcić- pewnie nawet bixenon) - to jakaś 100.
Do tego oemowe przetwornice (szt. przetwornicy helli 3gen z np. Opla Omegi w PL oscyluje w okolicach 50PLN szt = czyli 2 stówa.
Do tego zostają tylko palniki -> tutaj na pierwszy rzut mogą być D2S'y "jakieś" -> potem oemy - ale oemów para kosztuje ze 200-300 PLN.
a o efektach chyba nie muszę mówić jakie będą?
Anyhow- H7 w zwykłych też da jak najbardziej radę- tylko kwestia dorwania "dobrego" kita.
Odp: Jak to jest z tymi xenonami???
: 22 sty 2014, 21:19
autor: dawidson
Kompletna przeróbka odpada. Gdy policja się czepi trzeba jakoś wrócić do serii.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 12 kwie 2014, 13:00
autor: Borek
Jaki jest problem z powrotem do serii? Wystarczy kupić drugie lampy do przeróbki i je przerobić i zamontować, a zdemontowane oryginalne halogeny wozić w bagażniku. W razie wtopy ilość pracy z przywróceniem halogenów zależy już od konstrukcji wozu - w Kappie to jakieś pół godziny na obie lampy. Instalacja zasilająca jest przecież ta sama, a nie ma przecież zakazu istnienia spryskiwaczy i samopoziomowania w halogenach.
Z drugiej strony czego miałaby się czepić policja, gdybyś miał wszystko profesjonalnie zrobione?
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 20 maja 2014, 14:50
autor: Toxic
Niekoniecznie niefabryczne ksenony muszą być nielegalne.
Jeżeli ktoś, kto je zakładał założył ksenony z homologacją ( założył reflektory przystosowane do palników ksenonowych plus całą instalację plus palniki ksenonowe, system oczyszczania i poziomowania ) i na reflektorach oraz module jest literka E ( homologacja europejska ) to są jak najbardziej legalne.
Wiec chcąc zmienić instalację na normalne światła ( halogeny ) trzeba wymienić reflektory ( do ksenonów są inne i same reflektory i same mocowania żarówek ), zmienić instalację elektryczną ( ksenony podczas rozruchu mają 3 tyś volt, a podczas normalnego świecenie 83 volty ).
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 20 maja 2014, 15:16
autor: Michor
Toxic pisze:Niekoniecznie niefabryczne ksenony muszą być nielegalne.
Jeżeli ktoś, kto je zakładał założył ksenony z homologacją ( założył reflektory przystosowane do palników ksenonowych plus całą instalację plus palniki ksenonowe, system oczyszczania i poziomowania ) i na reflektorach oraz module jest literka E ( homologacja europejska ) to są jak najbardziej legalne.
Wiec chcąc zmienić instalację na normalne światła ( halogeny ) trzeba wymienić reflektory ( do ksenonów są inne i same reflektory i same mocowania żarówek ), zmienić instalację elektryczną ( ksenony podczas rozruchu mają 3 tyś volt, a podczas normalnego świecenie 83 volty ).
Ok, ok, wszystko pięknie.
Pokaż mi niefabryczne lampy homologowane pod xenon:)
No i 3 tys V to mają palniki - poza większym poborem na "rozgrzewce" potem obciążenie dla instalacji jest niższe niż przy normalnej żarówce 55W.
(z takich ciekawostek, uzupełniając temat, ostatnio wymieniałem żarówkę w Touranie teścia. Normalne reflektory 2xH7 na odbłyśnikach. A na obudowie co? D/HC HR. I bądź tu mądry
)
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 20 maja 2014, 15:21
autor: FXX
Wszystko się zgadza i raczej tego jest każdy świadomy, ale powiedz mi, kto przekłada tudzież zakłada całą instalację sampoziomowania w przypadku samochodu wartego 5-8 tysięcy złotych?
Nie wiem po co chcesz zmieniać całą instalację elektryczną skoro za podbicie napięcia odpowiedzialne są przetwornice, a one są przecież zasilane tak samo jak halogeny napięciem 12V.
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 20 maja 2014, 15:58
autor: arhyy
Mój ziomek miał podobny problem z elektryką w samochodzie za podobne pieniądze. Z tego co wiem, to nie udało mu się znaleźć przyczyny - ale samochodem nadal jeździ.
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 20 maja 2014, 16:40
autor: Michor
FXX pisze:Wszystko się zgadza i raczej tego jest każdy świadomy, ale powiedz mi, kto przekłada tudzież zakłada całą instalację sampoziomowania w przypadku samochodu wartego 5-8 tysięcy złotych?
Nie wiem po co chcesz zmieniać całą instalację elektryczną skoro za podbicie napięcia odpowiedzialne są przetwornice, a one są przecież zasilane tak samo jak halogeny napięciem 12V.
Ja bym pewnie przełożył gdyby były spełnione 2 warunki powiązane ze sobą:
1) dostępność części
2) ich cena
Bardzo chętnie bym założył do kappy oryginalne xeny, razem z poziomowaniem, ale znajdź mi za normalne pieniądze
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 20 maja 2014, 16:50
autor: FXX
I o tym właśnie mówię. Nikt nie będzie zakładał zestawu, który łącznie będzie wart więcej niż połowa samochodu.
Re: Jak to jest z tymi xenonami???
: 20 maja 2014, 17:09
autor: Dudi
Panowie, gość wrzucił tekst przekopiowany z jakiejś encyklopedii, żeby mądrze wyglądało, a tak poza tym jest spamerem i robi sobie reklamę za darmo. Coraz więcej tego na forum teraz, prośba do modów o usuwanie tego typy postów z automatu. Tymczasem usuwam mu podpis.