FXX pisze: Przysłona regulowana z soczewek Hella.
Akurat to co pokazałeś to regulacja przesłony dla ruchu prawo i lewostronnego. Jedziesz do GB to sobie przesuwasz taką dźwigienkę w lampie i już nikogo nie oślepiasz
[/quote]FXX pisze: Pytanie: do których marek Valeo produkuje oryginalne reflektory soczewkowe montowane w fabryce?
Np Audi A4 b5 model poliftowy ma ori xenon od Valeo, przedlift a dokładnie S4 miało Hella.
Byłeś blisko ale pomieszałeś xenon i bixenon W zwykłym xenonie, gdzie na soczewce masz tylko światła mijania, przesłona się nie rusza (oprócz tej ręcznej dźwigienki o której mowa wcześniej) ponieważ światła drogowe masz na normalnej żarówce H7. Natomiast w bixenonie gdzie mijania i drogowe są na jednej, tej samej, soczewce wtedy faktycznie przesłona jest ruchoma i po włączeniu drogowych opada pozwalając oświetlić cały obszar soczewki.szajbus pisze: w xenonach przysłona działa na zasadzie obcinania góry a przy doświetlaniu długimi przysłona się otwiera ....
Bixy to piękna sprawa, miałem u siebie w A4 wszelkie możliwe kombinacje oświetlenia, zaczynając od H4 na ryflowanym szkle, poprzez xenon na soczewce Hella, bixenon na soczewce z Q7 i kończąc na H7 na soczewce Valeo. Wróciłem do H7 tylko ze względu na pełen legal takich świateł bo jakość światła na bixenon vs. H7 rozwala H7 na łopatki w pierwszych sekundach walki.