Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: Exocet » 04 cze 2013, 18:58

Witam
Przy okazji chiptuningu chciałbym także wymienić intercooler na większy. Taka modyfikacja jest najwyraźniej dosyć częsta w przypadku Alf 156 ale nie udało mi się nic znaleźć na temat w przypadku Lancii.
Czy ktoś z Was się w to już bawił i może podzielić się doświadczeniami? Jaki intercooler wchodzi, ile przy tym rzeźby, czy da się pogodzić z światłami przeciwmgielnymi i spryskiwaczami ksenonów itd.?
Z góry dzięki za odpowiedzi albo wskazanie istniejącego tematu, jeśli takowy przegapiłem.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: Ramzes_II » 05 cze 2013, 7:59

podejrzewam ze jesli chodzi o IC w Lybrze to będziesz poniekąd pionierem :)
Ale jest bardzo do Alfy 156 podobna, wiec kilka pomysłów mozna by zapożyczyć od Alfetty.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: FXX » 05 cze 2013, 9:25

Tylko zasadnicze pytanie - zamierzasz coś dalej modzić z tym silnikiem? Jeśli nie to gra nie warta świeczki.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: krzysiek.ge » 05 cze 2013, 11:55

Chciałem coś takiego zrobić. Rozebrałem pól przodu. Nie ma opcji. Nie ma miejsca na takie coś. Chyba że wywalisz IC na zewnątrz.
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: Exocet » 05 cze 2013, 13:00

FXX pisze:Tylko zasadnicze pytanie - zamierzasz coś dalej modzić z tym silnikiem? Jeśli nie to gra nie warta świeczki.
Na razie nie (fundusze). Ale z tego co się orientowałem to nawet przy samym remapie można zyskać dodatkowe konie dzięki wymianie IC.
krzysiek.ge pisze:Chciałem coś takiego zrobić. Rozebrałem pól przodu. Nie ma opcji. Nie ma miejsca na takie coś. Chyba że wywalisz IC na zewnątrz.
Pozdrawiam
Na zewnątrz tzn.? A mógłbyś napisać coś więcej, blokuje zderzak, chłodnica, belka czy ogólnie?
Właśnie naczytałem się, że w 156 jest to zupełnie realne (w Holandii robią nawet dedykowane zestawy IC) ale swojej jeszcze nie próbowałem rozbierać.
Użytkownik LybraSW swego czasu szukał porad na forum alfiarzy, ale nie wiem, czy coś w końcu z tego wyniknęło.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: FXX » 05 cze 2013, 13:21

Więc jeżeli nie zamierzasz to chyba nie warto z tym kombinować. Poza tym samą zmianą map, możesz uzyskać moc rzędu 170-190KM.
W AR156 montują zazwyczaj większy IC centralnie pod belką, przed chłodnicą - często wymaga to jeszcze wyrzucenia halogenów, bo się nie mieszczą.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: krzysiek.ge » 05 cze 2013, 15:13

Miejsce blokuje belka, chłodnice a przede wszystkim zderzak. Kombinowałem rozmyślałem jak wstawić większy ic i doszedłem do jednego wniosku. "Daj sobie spokój z tym rób chip na 180-190 kucy i tyle:)"
W 156 jest to jak najbardziej realne i znajdziesz manuale na stronach alf i na youtube.

między zderzakiem a chłodnicami niema miejsca. do dołu z IC też nie zejdziesz.
Wyczyść oryginalny i rób chip:)
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: Exocet » 19 gru 2013, 11:04

Gwoli uzupełnienia: da się, ale nie we wszystkich. Tzn. w Lybrach z chłodnicą klimatyzacji z zewnętrznym osuszaczem da się cofnąć chłodnice na tyle, że IC wejdzie. Nowszym wersjom z osuszaczem na chłodnicy brakuje miejsca i trzeba by podciąć dół zderzaka i pożegnać się z halogenami. Dorzucam zdjęcia jak u mnie wyglądało nieudane podejście do upchnięcia FMICa.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: KULI » 15 sty 2014, 14:21

na jaki byś nie wymienił to daje dużo, nie wiem jak jest w Lybrze cooler,czy też jest z lewej strony i jest wielkosci kartki A4, ale jak zmienisz to juz jest lepiej, bo ten co jest oryginalny to porażka.
Sam miałem alfe 156 sw 2.4 i u mnie po wymianie było prawie 370 Nm i 169 KM a po programie 445Nm i 215KM takze warto.
1b4adf97e1f4cce9gen[1].jpg
wojtek_last.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: FXX » 15 sty 2014, 15:50

Co na to sprzęgło? :D
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

KULI
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 09 mar 2013, 21:10
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: KULI » 16 sty 2014, 10:55

prawie 250 tyś. i jeszcze dawało rade :)
tylko jak spojrzysz na wykres to moment maksymalny jest przesunięty wyżej zeby nie zabic sprzęgła.
Wydaje mi sie ze to max co mozna zrobić, bo potem to juz będzie jeden wielki dym.
Pozdrawiam KULI
--------------------------------------------------
Lancia Delta III 2.0 Multijet 217KM 438Nm

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: Exocet » 16 sty 2014, 22:57

Bardzo ładny wynik, pozazdrościć. Niestety zderzak w Lybrze jest inny i tak jak pisałem, ciężko z miejscem. Aczkolwiek jeszcze się nie poddaję i kombinuję. Na razie czekam na wzmocnione sprzęgło, bo nowe Valeo przy 390Nm po mapie zaczęło się ślizgać.
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

Awatar użytkownika
meqqex
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2393
Rejestracja: 05 wrz 2012, 18:15
Skype: pr2em0
Imię: Przemek
Lokalizacja: Chojna - ZGR
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: meqqex » 24 sty 2014, 10:16

hej

przyznam że tez potroszku jestem zainteresowany tematem jak Koledze idzie ta nierówna walka z wymianą IC

przeszukując fora znalazłem wątek na alfaholikach pisany przez LybraSW który to już zbył swoje autko na rzecz
innego klubowicza ale znalazłem cosik takiego ^^:link: może się przyda
[Lancia_Lybra_SW_LX_1.9_JTD_85kW_2004R]
6cio biegowy manual
BREMBO Brakes System
Novitec 18 inch wheels
ECU soft update STAGE 1 150 KM / 340 Nm by Ramzes_II

Exocet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 04 cze 2013, 18:07
Imię: Maciek
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra 2.4 JTD - wymiana intercoolera na większy FMIC

Post autor: Exocet » 01 lut 2014, 16:35

Dzięki za link, aczkolwiek na forach to już czytałem chyba wszystko co udało mi się znaleźć:) Z tego co mi wiadomo, LybraSW nie dokonał tej modyfikacji, poprawcie mnie, jeśli się mylę (mógłby być tą Lybrą z inną instalacją klimy w której udało się p.Marcinowi włożyć FMIC)?
Tak jak było pisane wyżej: w 156 to jest dosyć prosta modyfikacja, Lybra ma jakoś inaczej ukształtowany zderzak i jest problem. Też bardzo nie chciałem w to wierzyć, ale radzę stanąć Koledze przed autem z otwartą maską i popatrzyć z góry ile jest miejsca przed chłodnicami. Ciasno, prawda? A jeszcze trzeba jakoś poprowadzić orurowanie sensownej średnicy, bo inaczej całość mija się z celem.
Co oczywiście nie oznacza, że się poddałem:) Mam alternatywny plan, ale na razie na tapecie jest przeniesienie napędu. Jak to ogarnę to za jakiś miesiąc planuję powrót do tematu ICka. Jak coś osiągnę- na pewno o tym napiszę. Jak nie wyjdzie to pewnie też;)
Aha, wszystkie powyższe ograniczenia wynikają z faktu, że chcę zachować dotychczasową funkcjonalność auta (klimatyzacja, przeciwmgielne) oraz zupełnie standardowy wygląd. Jeśli dla kogoś to nie problem to:
1. Można podciąć zderzak i mocowanie pasa przedniego, wywalić halogeny i FMIC wejdzie- jedyny który był sprawdzany na żywym organizmie, dalsze to już moje spekulacje:
2. Cięcie jak wyżej, ale założyć stożkowy filtr (pa pa, przepływko) i wtedy będzie można cofnąć chłodnice o kolejne cenne milimetry, inaczej poprowadzić dolot i zamontować intercooler z wyjściem i wejściem po jednej stronie a więc ocalić choć jeden halogen. Oczywiście pytanie, jak chłodnica która będzie już praktycznie dotykała turbiny będzie działała w takich warunkach... Plus wszystkie konsekwencje stożka.
3. Wywalić chłodnicę klimatyzacji lub też wymienić cały układ klimy na taki z osuszaczem zewnętrznym, dzięki czemu chłodnica klimy jest nieco bardziej płaska i znowuż zdobyć trochę więcej miejsca.
To są dotychczasowe pomysły jakie analizowałem, żaden mi się nie podoba z powodów wymienionych na początku, ale jak to się mówi- wszystko można, pytanie tylko ile ma się na to czasu i pieniędzy oraz co się chce osiągnąć.
Oczywiście na pewno jakąś opcję mogłem przegapić, więc jestem otwarty na propozycje- choć tak jak mówiłem, mam jeszcze zupełnie inny pomysł.
No, to się rozpisałem, a na razie i tak panujące warunki zdecydowanie zniechęcają do korzystania z pełni osiągów. Pozdrawiam i życzę przyczepności! :)
Jest: Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q4 TI, Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm, Alfa Romeo Spider 2.0TS
Były: Lancia Lybra 2.4 jtd SW '04 (czarna) 185 KM,Lancia Lybra 2.4 jtd SW (granatowa), Lancia Ypsilon, Lancia Y, Alfa Romeo 159 2.4 JTDm

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”