Delta II HF - sportowe zawieszenie
Delta II HF - sportowe zawieszenie
Przyznać się, kto ma w Delcie coś więcej niż krótsze sprężyny?
Od tygodni szukam czegoś i jedyne zestawy to tani Lowtec i drogi zestaw składający się ze sprężyn Eibach i amortyzatorów GTS.
Marzy mi się Bilstein B8 lub Koni ale ich katalogi twierdzą, że do Delty nic nie robią...
"... I guess it's just the way I'm wired."
Od tygodni szukam czegoś i jedyne zestawy to tani Lowtec i drogi zestaw składający się ze sprężyn Eibach i amortyzatorów GTS.
Marzy mi się Bilstein B8 lub Koni ale ich katalogi twierdzą, że do Delty nic nie robią...
"... I guess it's just the way I'm wired."
- lordabarth
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
- Skype: lordabarth
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wolbrom
Odp: Delta II HF - sportowe zawieszenie
Będzie to działać? Jednak Tipo jest dużo lżejsze...
"... I guess it's just the way I'm wired."
"... I guess it's just the way I'm wired."
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II HF - sportowe zawieszenie
Koni na przód robi same wkłady, które to trzeba zmieścić w oryginalnej kolumnie oczywiście uprzednio ją przerabiając.
Odp: Delta II HF - sportowe zawieszenie
Oczywiście. Oczywiście wkłady będą pasować o ile mamy amortyzatory Boge (info od Koni). Oczywiście u mnie po blisko 300 tyś km nie ma problemu z tym żeby odczytać nazwę amortyzatorów...
"... I guess it's just the way I'm wired."
"... I guess it's just the way I'm wired."
- lordabarth
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
- Skype: lordabarth
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wolbrom
Odp: Delta II HF - sportowe zawieszenie
A tutaj piszą co mają do mojego modelu: http://www.fahrwerke-stossdaempfer.de/f ... _4001--136
Do Dedry 2,0 Integrale są już B8:http://www.fahrwerke-stossdaempfer.de/f ... 9_________
To powinno pasować do mnie, prawda?
"... I guess it's just the way I'm wired."
Do Dedry 2,0 Integrale są już B8:http://www.fahrwerke-stossdaempfer.de/f ... 9_________
To powinno pasować do mnie, prawda?
"... I guess it's just the way I'm wired."
- lordabarth
- Forumowicz/ka
- Posty: 143
- Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
- Skype: lordabarth
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Wolbrom
Re: Delta II HF - sportowe zawieszenie
W ePer wygląda że Delta ma inne zwrotnice ale trzeba potwierdzić przez namacalnie.
Odp: Delta II HF - sportowe zawieszenie
Niestety, nie mam dojścia do zwrotnic żeby je porównać
Da się sprawdzić co ma takie same zwrotnice?
Może różnica wynika z szerokiego przodu w Delcie?
Edycja: niemieckie forum Delty twierdzi, że do HF pasują amortyzatory z FC, ale tylko z wersji turbo. Według katalogu do FC dostępne są tylko B6.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Da się sprawdzić co ma takie same zwrotnice?
Może różnica wynika z szerokiego przodu w Delcie?
Edycja: niemieckie forum Delty twierdzi, że do HF pasują amortyzatory z FC, ale tylko z wersji turbo. Według katalogu do FC dostępne są tylko B6.
"... I guess it's just the way I'm wired."
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II HF - sportowe zawieszenie
Tak różnica jest i to dość spora. Różnica jest w grubości zwrotnicy w miejscu mocowania śrub, szerokości rozstawu oraz wielkości samych śrub. Całość w Delcie 16vt jest grubsza, masywniejsza. Zgadza się, że pasują amortyzatory z FC i tylko z 16vt i 20vt. FC też ma szerokie zawieszenie.
Odp: Delta II HF - sportowe zawieszenie
Niemieckie forum Delty 836 mówi: do HPE HF dostępne są TYLKO B6. Pasują amortyzatory TYLKO od Fiata Coupe w wersji turbo i niczego innego.
"... I guess it's just the way I'm wired."
"... I guess it's just the way I'm wired."
- nerolancia2
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kozienice
Re: Delta II HF - sportowe zawieszenie
A więc Niemcy kłamią, bo golenie amortyzatorów Coupe są dłuższe o chyba prawie 2cm, raczej 155Q4
Re: Delta II HF - sportowe zawieszenie
Golenie? Możesz mi na zdjęciu pokazać o czym dokładnie mówisz?nerolancia2 pisze:A więc Niemcy kłamią bo golenie amortyzatorów coupe są dłuższe o chyba prawie 2cm, raczej 155q4
Katalog Bilsteina twierdzi, że w Coupe są zasadniczo dwa rodzaje amortyzatorów - różnica to rozstaw śrub mocujących. Wersje wolnossące mają 58 mm, wersje turbo 75 mm. O ile te z wersji wolnossących pasują do wolnossącej Delty to HF potrzebuje tych o rozstawie 75mm.
Powiem szczerze, że powoli mam mętlik. Generalnie nikt poza niemieckim forum nie dał konkretniejszej odpowiedzi -łącznie ze zdjęciem zamontowanego do Delty zestawu B6 (dedykowane dla Coupe 16vt)+Eibach.
We wtrorek chcę wysłać zaliczkę za amortyzatory.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- nerolancia2
- Klubowicz
- Posty: 215
- Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Kozienice
Re: Delta II HF - sportowe zawieszenie
goleń amortyzatora to ta żółta prowadnica w której porusza się tłoczysko i jest ona dłuższa w FC ,skutkuje to tym że koło o te dwa centymetry mniej się chowa w nadkolu , więc tym samym otrzymujesz mniejszy skok koła ku nadkolu. montowałem takie amorki już do delty i jest dobrze jeżeli zamontujesz seryjne sprężyny jak dasz obniżające to trochę jest to odczuwalne szczególnie na jakichś nierównościach, co do tych b6 to uważam że jest to trochę przerost treści nad formą - są sztywne i nigdy ich nie wykorzystasz , zainstaluj serię firmy sachs od lancii lybry 2.4jtd będą doskonale się trzymały drogi - tu mowa o przedzie tył warto kupić myślę - koni ale nie wiem czy da się je dostać...ja zamontowałbym oryginał może być nawet używka tylko po małym przebiegu z jakiejś hpe , moja jak sprowadziłem miała ok. 100tys km i sprawność na poziomie 82%, co jest bardzo ciężkie do osiągnięcia nawet przy zakupie nowych dobrej firmy...
Re: Delta II HF - sportowe zawieszenie
To interesujące info... Jedyna różnica o jakiej mi wiadomo to ta wynikająca z innej zwrotnicy a co za tym idzie z innego rozstawu śrub mocujących.nerolancia2 pisze:goleń amortyzatora to ta żółta prowadnica w której porusza się tłoczysko i jest ona dłuższa w FC ,skutkuje to tym że koło o te dwa centymetry mniej się chowa w nadkolu , więc tym samym otrzymujesz mniejszy skok koła ku nadkolu.
W jakim sensie odczuwalne? Dobijają na dziurach? Na Jakim rozmiarze opon jeździłeś? Rozumiem, że mówisz o HF a nie słabszych wersjach silnikowych?nerolancia2 pisze: montowałem takie amorki już do delty i jest dobrze jeżeli zamontujesz seryjne sprężyny jak dasz obniżające to trochę jest to odczuwalne szczególnie na jakichś nierównościach,
Generalnie problem jest taki, że oficjalnie do Delty HF amortyzatorów na rynku nie ma, wiec wybór raczej niewielki.
tutaj mógłbym się kłócić, ale to by była raczej jałowa dyskusja. W każdym razie na pewno nie chce kolejny raz "cywilnych" amortyzatorów. Nie chcę też bawić się w pozorne oszczędności na zasadzie "oszczędzę 30% i MOŻE będzie ok".nerolancia2 pisze:co do tych b6 to uważam że jest to trochę przerost treści nad formą - są sztywne i nigdy ich nie wykorzystasz
Ciekawostką jest to, że według ich katalogu nie robią amortyzatorów do HPE HF, do Lybry owszem.. No i cena jest taka sama jak za B6 (różnica rzędu circa 7zł na amortyzatorze w stosunku do B6), więc dlaczego nie B6? Będzie za twardo?nerolancia2 pisze:zainstaluj serię firmy Sachs od lancii lybry 2.4jtd będą doskonale się trzymały drogi - tu mowa o przedzie
Da się - pod warunkiem, że dobierzesz je z innego modelu bo oficjalnie do HPE HF nic nie ma. A dobieranie z innego modelu skończy sie właśnie na dobieraniu z FC turbo bo z innych modeli fizycznie nie pasują przednie amortyzatory.nerolancia2 pisze: tył warto kupić myślę - koni ale nie wiem czy da się je dostać...
powszechnie dostępne w handlu sa tylne amortyzatory Monroe. Miałem je w poprzedniej Delcie i nie chcę ich mieć znowu. Zmarnowane pieniądze i tyle.nerolancia2 pisze:ja zamontowałbym oryginał może być nawet używka tylko po małym przebiegu z jakiejś hpe
Oryginalne (Boge) są niedostępne.
Powiem szczerze, że nie chce mi się bawić w kupowanie używek z niepewnego źródła. Byc może trafie na takie które wytrzymają jeszcze 100 tys km, być może na takie które wytrzymają 5 tyś.To już wole przełknąć cenę i mieć święty spokój - tym bardziej, że Bilstein B6 czy Sachs Supertouring nie są wcale znacząco droższe. Różnica to 600-700 PLN na komplecie.nerolancia2 pisze:moja jak sprowadziłem miała ok. 100tys km i sprawność na poziomie 82%, co jest bardzo ciężkie do osiągnięcia nawet przy zakupie nowych dobrej firmy...