Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lis 2011, 17:36
- Imię: DELTA II 1.6 16V
- Lokalizacja: Jawor
Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
Z racji tego że DELTA przechodzi na emeryturę a sprzedawać jej na pewno nie będę więc chciałbym ją troszkę przebudować ogólna kondycja auta dobra po lekkich zmianach zawiechy hamulców podpicowanie blachy przyszedł czas na motorek zastanawiałem się nad SWAPEM 20vturbo ale na razie pomysł upadł bo chciałbym sam dużo pogrzebać a poza tym zawsze chciałem pojeździć autkiem z ITB i zrobić to sam więc mam pytanko czy ktoś może już kombinował z tym systemem,do sprawy chciałbym podejść w miarę kompleksowo.Modyfikacji poddany ma być wylot do tego ostre wałki i parę innych gratów dzięki za wszystkie wskazówki.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
Ja zacznę od innej strony niż powinienem. Jaka kwota wchodzi w grę? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego jakie są to pieniądze.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lis 2011, 17:36
- Imię: DELTA II 1.6 16V
- Lokalizacja: Jawor
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
zdaję sobie że kaski trzeba troszkę wpakować ale nie wszystko na raz projekt chcę wykonać etapami
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
Etapami raczej tego nie zrobisz, a jeśli będziesz chciał trzeba będzie kilka razy robić niektóre rzeczy. Co rozumiesz, że będziesz musiał wydać trochę kasy, dla jednego 300 zł to trochę, a dla innego 20 000 zł to trochę. Popatrz sobie na części nawet nie do 1,6 16v i pomyśl, czy Cię stać, bo nie sądzę by miało to sens. Taniej, łatwiej będzie sprzedać tą Deltę i kupienie 16vt.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lis 2011, 17:36
- Imię: DELTA II 1.6 16V
- Lokalizacja: Jawor
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
sprzedaż nie wchodzi w grę DELTA zostaje po zliczeniu wstępnym koszt wyliczyłem na około 3000zł dużo elementów zamierzam wykonać we własnym zakresie nie chcę kupowć gotowego pakietu i montować czas mam inne wozidło też jest można się pobawić
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
To trochę mało, bo koszt wałków rozrządu to już blisko 3000 zł, a gdzie koszt remontu silnika itp. Nie masz zakładu obróbki silników także wiele ale to wiele będziesz zmuszony zlecić. Kolejną sprawa, wystroisz auto sam, zbudujesz itb sam, spawając z aluminium kolektor dolotowy, zrobisz sam wydech od początku do końca, poskładasz silnik sam? Nie odbieraj to jako atak, próbuję Ci uzmysłowić koszt takiej zabawy. Osobiście mam do remontu silnik w Delcie i nie wiem czy zmieszczę się w kwocie niestety, ale 10 000 zł.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lis 2011, 17:36
- Imię: DELTA II 1.6 16V
- Lokalizacja: Jawor
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
silnik złożę sam jestem mechanikiem mam warsztat,aluminium pospawam sam mam sprzęt i dodatkowo świadczę takie usługi,co do wałków dowiadywałem się u Świątka za 1200-1500zł zrobi bez problemu,wydech bez problemu zrobię mam giętarkę do rur i do tego kumpla w zakładzie METAL JAWOR zajmują się wypalaniem detali laserem także każdą flanszę mi dorobi,co do obróbki głowicy jedynie planowanie a z racji tego że zlecam dużo robót z mojego warsztatu to kumpel zrobi mi głowicę za free,jedynie strojenie autka będę musiał zlecić komuś bardziej kumatemu ode mnie i z odpowiednim sprzętem,decyzję podję zaczyna gromadzić gadżety coco jumbo i do przodu
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
To w takim razie trochę dziwi mnie w ogóle Twój temat, skoro jesteś mechanikiem...
Moje zdanie jest takie, że swap na 16vt lub 20vt będzie lepsza opcją niż grzebanie n/a gdzie części kosztują prawie tyle samo.
Przy wolnossaku szybko dojdziesz do granicy gdzie ładowanie dalszej kasy będzie się mijało z celem, bo zysk będzie mały.
Zrobisz jak uważasz to Twoje auto.
Moje zdanie jest takie, że swap na 16vt lub 20vt będzie lepsza opcją niż grzebanie n/a gdzie części kosztują prawie tyle samo.
Przy wolnossaku szybko dojdziesz do granicy gdzie ładowanie dalszej kasy będzie się mijało z celem, bo zysk będzie mały.
Zrobisz jak uważasz to Twoje auto.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 21 lis 2011, 17:36
- Imię: DELTA II 1.6 16V
- Lokalizacja: Jawor
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
nie robiłem nigdy takiej modyfikacji dlatego pytam czy może na forum jest takie auto i mółgby podrzycić parę info na jakie detale zwrócić uwagę nie jestem wszechwiedzący i chętnie korzystam z doświadczeń,na pewno turbo lepiej by wymiatał ale takim autkie już śmigałem a teraz chciałbym polatać autkiem z ITB no mieć tą satysfakcję że sporo zrobiłem,w zamiarze nie mam dążenia za wszelką cenę do jak największej liczby kucy i Nm po prostu ciekawość jak to będzie latało
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
ciekawy projekcik, budżet starsznie mały, zajmuję sie zawodowo modyfikacjami i jeśli wolno wtrącę kilka uwag. każdy silnik planuje się, oblicza wstępnie istotne wielkości, zakłada parametry, żywotność, itd, max obroty, prędkości przepływu w szczelinie zaworowej, długości, średnice kolektorów dolot-wylot, st. sprężania i wiele innych. max obroty jakie można uzyskać w tym silniku to ok. 8tys obr, tyle masz do dyspozycji przy takim "drogowym" tuningu. uzyskać możesz ok.140-160KM/160Nm do tuningu drogowego, jednak aby to uzyskać trzeba mnóstwo zmian, kpl. dolot-inny kol dolot, preparacja glowicy-zawory, gniazda, sprężyny, itd, wałki rzecz jasna, koła rozrządu regulowane, st.sprężania 11,5-12,5, kpl ukł. wydechowy, wywazenie i odciążenie ukl korbowego, raczej kpl inny ukł sterujący pracą silnika i inne szczegóły-obróbki, pasowania, powłoki, etc. szczegóły zależą od przeznaczenia silnika, itd. samo zwiększenie st. sprężania to z reguły inne tłoki-koszt od ok.2tys zł.
tak ogólnie to wygląda,
jeśli nie masz wiedzy w temacie to będzie ciężkie doświadczalne zadanie,
tak ogólnie to wygląda,
jeśli nie masz wiedzy w temacie to będzie ciężkie doświadczalne zadanie,
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
Spoko ,napewno da radę,a jak nie to Was poprosi o porady co gdzie z kim i do kogo sie udać.
mam podobny problem ale z uturbiona ósemką-silnik póki co wywalony bo i tak nie szło jeżdzić-padło sprzęgło i skrzynia,w zmaiarze akucie od dołu na seryjnym wale inne wałki,moze i turbo dolot na nierdzewce,wszystko na silikonach,może jak znajde dobrego dawce zakucie na 4 łapy,sma na dzień dobry wyliczyłem silnik na jakieś 12-15 tysi,wiem ze szaleństwo przy ósemce-lepiej juz wrzucic to w 16 ale 8 mam i nie chce zmieniać,pod maska ma byc ostro i hardcorowo no i czyściutko-wiekszośc mechanior bedzie mi robił duzo sam bede dłubał-projekt na dłuzszy czas,póki co trzeba odkładac kase bo same tłoki i korby to koszt 5 tysi a gdzie reszta.
kolega ma łatwiej bo sam duzo zrobi i mysle ze jak dojdzie do końca to bedzie sie nieziemsko cieszył
a tak na marginesie EVO co mozna ,na jakich podzespołach i jaką droga iśc by bezpiecznie wycisnąc jak najwyższą moc z 8zaworowego silnika turbo-silnik z dedery?Wg Ciebie bo jak sam stwierdziłeś bawisz sie w takie rzeczy więc napewno masz jakies rozeznanie
mam podobny problem ale z uturbiona ósemką-silnik póki co wywalony bo i tak nie szło jeżdzić-padło sprzęgło i skrzynia,w zmaiarze akucie od dołu na seryjnym wale inne wałki,moze i turbo dolot na nierdzewce,wszystko na silikonach,może jak znajde dobrego dawce zakucie na 4 łapy,sma na dzień dobry wyliczyłem silnik na jakieś 12-15 tysi,wiem ze szaleństwo przy ósemce-lepiej juz wrzucic to w 16 ale 8 mam i nie chce zmieniać,pod maska ma byc ostro i hardcorowo no i czyściutko-wiekszośc mechanior bedzie mi robił duzo sam bede dłubał-projekt na dłuzszy czas,póki co trzeba odkładac kase bo same tłoki i korby to koszt 5 tysi a gdzie reszta.
kolega ma łatwiej bo sam duzo zrobi i mysle ze jak dojdzie do końca to bedzie sie nieziemsko cieszył
a tak na marginesie EVO co mozna ,na jakich podzespołach i jaką droga iśc by bezpiecznie wycisnąc jak najwyższą moc z 8zaworowego silnika turbo-silnik z dedery?Wg Ciebie bo jak sam stwierdziłeś bawisz sie w takie rzeczy więc napewno masz jakies rozeznanie
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
Stwierdzenie wyciśnięcie jak najwyższej mocy nie ma totalnego sensu, bo możesz i zrobić 1000 koni tylko jakim nakładem, jaką żywotnością i awaryjnością. Trzeba się zastanowić kiedy będzie kres wytrzymałości przeniesienia napędu, zawieszenia itd. Można zrobić silnik by miał zapas i stopniowo stroić go na większą moc po kolei wymieniając to co klęknie.
Podejrzewam, że nikt w Polsce nie da Ci odpowiedzi co, jak zrobić zastosować by było najlepiej, chyba, że oddasz mu do roboty...
Podejrzewam, że nikt w Polsce nie da Ci odpowiedzi co, jak zrobić zastosować by było najlepiej, chyba, że oddasz mu do roboty...
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
nie powinniśmy tu mieszać, bowiem to inny temat, ja już kiedyś co nieco pisałem o tych silnikach, są moje wykresy z hamowni z uwagami, poszukaj na forum.przemas81 pisze:Spoko ,napewno da radę,a jak nie to Was poprosi o porady co gdzie z kim i do kogo sie udać.
mam podobny problem ale z uturbiona ósemką-silnik póki co wywalony bo i tak nie szło jeżdzić-padło sprzęgło i skrzynia,w zmaiarze akucie od dołu na seryjnym wale inne wałki,moze i turbo dolot na nierdzewce,wszystko na silikonach,może jak znajde dobrego dawce zakucie na 4 łapy,sma na dzień dobry wyliczyłem silnik na jakieś 12-15 tysi,wiem ze szaleństwo przy ósemce-lepiej juz wrzucic to w 16 ale 8 mam i nie chce zmieniać,pod maska ma byc ostro i hardcorowo no i czyściutko-wiekszośc mechanior bedzie mi robił duzo sam bede dłubał-projekt na dłuzszy czas,póki co trzeba odkładac kase bo same tłoki i korby to koszt 5 tysi a gdzie reszta.
kolega ma łatwiej bo sam duzo zrobi i mysle ze jak dojdzie do końca to bedzie sie nieziemsko cieszył
a tak na marginesie EVO co mozna ,na jakich podzespołach i jaką droga iśc by bezpiecznie wycisnąc jak najwyższą moc z 8zaworowego silnika turbo-silnik z dedery?Wg Ciebie bo jak sam stwierdziłeś bawisz sie w takie rzeczy więc napewno masz jakies rozeznanie
8v to też wdzięczny silnik, do ok. 300KM można zrobić relatywnie tanio-koszty jednak mniejsze przy 16v- przy świetnej elastyczności, czyli momentem w dolnych obr.
korby i tłoki mam do 8v taniej niż podałeś
Re: Delta - w poszukiwaniu Nm i kW/ITB w 1.6 16v porady/
evo pisze:przemas81 pisze:Spoko ,napewno da radę,a jak nie to Was poprosi o porady co gdzie z kim i do kogo sie udać.
mam podobny problem ale z uturbiona ósemką-silnik póki co wywalony bo i tak nie szło jeżdzić-padło sprzęgło i skrzynia,w zmaiarze akucie od dołu na seryjnym wale inne wałki,moze i turbo dolot na nierdzewce,wszystko na silikonach,może jak znajde dobrego dawce zakucie na 4 łapy,sma na dzień dobry wyliczyłem silnik na jakieś 12-15 tysi,wiem ze szaleństwo przy ósemce-lepiej juz wrzucic to w 16 ale 8 mam i nie chce zmieniać,pod maska ma byc ostro i hardcorowo no i czyściutko-wiekszośc mechanior bedzie mi robił duzo sam bede dłubał-projekt na dłuzszy czas,póki co trzeba odkładac kase bo same tłoki i korby to koszt 5 tysi a gdzie reszta.
kolega ma łatwiej bo sam duzo zrobi i mysle ze jak dojdzie do końca to bedzie sie nieziemsko cieszył
a tak na marginesie EVO co mozna ,na jakich podzespołach i jaką droga iśc by bezpiecznie wycisnąc jak najwyższą moc z 8zaworowego silnika turbo-silnik z dedery?Wg Ciebie bo jak sam stwierdziłeś bawisz sie w takie rzeczy więc napewno masz jakies rozeznanie
no to bądz pewny ze na wiosne się odezwę
no i fakt -nie mieszajmy tematów
nie powinniśmy tu mieszać, bowiem to inny temat, ja już kiedyś co nieco pisałem o tych silnikach, są moje wykresy z hamowni z uwagami, poszukaj na forum.
8v to też wdzięczny silnik, do ok. 300KM można zrobić relatywnie tanio-koszty jednak mniejsze przy 16v- przy świetnej elastyczności, czyli momentem w dolnych obr.
korby i tłoki mam do 8v taniej niż podałeś
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd