Rust style & rat look - fura zardzewiała z definicji :)

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Rust style & rat look - fura zardzewiała z definicji :)

Post autor: Nat » 04 lis 2010, 13:01

Fiacik Rust Style
Obrazek

A tu ten sam niestety częściowo zasłonięty przez Niemki

Obrazek

BMW
Obrazek

I najładniejszy chyba Łopel rust style:

Obrazek
Obrazek

Zapozyczone z ratlook.pl

Definicje Stylu Rat

1. Rat-Rod (Classic Rat-Rod)

Są to auta tworzone według klasycznej idei Rat Rodding?u. Bazą do tego typu aut powinno być auto produkowane w latach ?20-?40, produkcji praktycznie dowolnej (chociaż najczęściej są to pojazdy amerykańskie), lub jego imitacją/repliką. Auto powinno charakteryzować się:

? Dużym i mocnym silnikiem (często przerobionym, lecz w granicach ?tuningu z epoki?).
? Napędem na tylną oś
? Utwardzonymi i obniżonymi zawieszeniami
? Szerszymi i często większymi kołami z tyłu.
? Przelotowym wydechem (często osobnym dla każdego cylindra)
? Stylizacją z epoki ? Urwane osłony silnika, brak szyb, urwane błotniki, odcięty dach, zdemolowane wnętrze.


2. Custom Rat-Rod (Dull / Matt Rod)

Pojazd stworzony według tych samych standardów co Rat-Rod?y w epoce Hot-Rod?ów (1945-1965). Bazą powinno być auto z lat ?20-?40 (najczęściej używa się, tak jak w przypadku współczesnych Hot-Rod?ów replik Ford?ów T i Ford?ów A), profesjonalnie przerobione/odbudowane z dużą ilością chromowanych i nowych detali oraz matowym lakierem. Auto to powinno charakteryzować:

? Duży i mocnym silnikiem (koniecznie z dużą ilością chromowanych/lakierowanych elementów, oraz wszelkimi nowocześniejszymi przeróbkami takimi jak wtrysk paliwa, czy turbosprężarka)
? Napędem na tylną oś
? Utwardzonymi i obniżonymi zawieszeniami
? Szerszymi i często większymi kołami z tyłu.
? Wydechem przelotowym wygłuszonym (często z chromowanymi rurami, puszczony po progach, ze specjalnymi tłumikami)
? Dopracowaniem stylistycznym ? Dużo chromowanych i nowych elementów, dopracowane wnętrze, oraz dużo nowoczesnego osprzętu.
? Matowy Lakier (najczęściej Czarny, Biały, Szary oraz Tlenkowa Czerwień)


3. Vintage Rat (Junkyard Rat, Wreck On Wheels)

Są to pojazdy stworzone w bardzo specyficzny sposób. Najczęściej są to pojazdy dwudziesto, trzydziesto, czterdziesto i pięćdziesięcio letnie, które są w sposób naturalny ?ugryzione zębem czasu?. Zaniedbane przez poprzednich właścicieli, zdemolowane, wiele razy odmalowywane, ze skrajnie zmęczonymi silnikami, liczną korozją, wgnieceniami i dziurami. Auta takie powinna charakteryzować, przede wszystkim, możliwie jak najmniejsza ingerencja w wygląd auta, ale za to bardzo dobre utrzymanie stanu podzespołów mechanicznych. Auto w takim stylu powinno:

? Być wyprodukowane w latach ?50 ? ?70 (względnie do połowy lat ?80) ? UWAGA! Ta zasada, nie jest regułą! Jeżeli auto wyprodukowane jest w okresie późniejszym, a reprezentuje sobą skrajny stopień zniszczenia, to można go uznać za Vintage Rat?a
? Być ?nadgryzione zębem czasu? ? pogniecione, z odpadającymi i brakującymi elementami, przemalowywane, posiadające liczną korozję i dziury
? Być niewiele (bądź praktycznie wogóle!) zmodyfikowane pod względem stylistycznym
? Posiadać podzespoły mechaniczne w stanie co najmniej przyzwoitym (wiele elementów mechanicznych powinno być wręcz nowych)
? Posiadać (choć nie jest to obowiązkiem) obniżone i utwardzone zawieszenia.

Pada zapewne pytanie ?skąd brać takie auta?? Otóż przydaje się odrobina podróży, samozaparcia, no i dużo szczęścia. Auta tego typu można znaleźć praktycznie wszędzie! W starych garażach, lasach, opuszczonych gospodarstwach rolniczych, na auto-złomach, zapuszczonych wsiach, czy nawet na osiedlowych parkingach.

Sam pod-styl Vintage Rat można podzielić również na dwa odłamy. Mam tutaj na myśli auta klasy Show-Room i auta do jazdy normalnej. Wszystko zależy od intencji właściciela, czy auto ma dojeżdżać o własnych siłach na zlot (i jednocześnie być zarejestrowane i dopuszczone do ruchu), czy ma przyjeżdżać na zlot na lawecie. Oczywiście i ten i ten nurt mają swoje wady i zalety. Show-Room?owe auto może mieć bardzo wiele odchyłów jeśli chodzi o stan techniczny (co bardzo często polepsza jego prezencję), np. bardzo duże dziury w podłodze, czy części wręcz odpadające od całości. Wadą takiej konstrukcji są jej koszta przywożenia na zlot, oraz kłopot związany z drugim autem i przyczepą, którą się auto wystawowe przywiozło. Zaletą pojazdów przeznaczonych do jazdy o własnych siłach jest ich mobilność, oraz możliwość używania nawet jako codzienne auto. Wadą tego jest ograniczenie przepisami o stanie technicznym pojazdu, jakie narzuca nasze ?kochane? państwo. Warto też wspomnieć, że Policja niezbyt przepada za autami, które w czasie jazdy gubią lakier?


4. Rost-Style (Rust-Style)

Jest to najczęściej auto w dobrym/bardzo dobrym stanie technicznym, pokryte w całości rdzą, bądź w większość, sztucznie wytworzoną rdzą. Auto w stylu Rost powinno wyróżniać się:

? Nadwoziem pokrytym w większości lub w całości sztucznie wytworzoną rdzą
? Kultowymi elementami takimi jak bagażnik dachowy z bagażem w stylu lat ?60, ?70 i ?80
? Często naklejkami i emblematami kultowych koncernów samochodowych takich jak 76, Gulf, NGK, EMPI, czy Moon Equip.
? Posiadać wnętrze wystylizowane pod szczurzy styl, bądź pod styl kultowy.
? Posiadać wiele kultowych bądź wyścigowych dodatków z lat ?60, ?70 i ?80
? Posiadać (choć nie jest to obowiązkiem) obniżone i utwardzone zawieszenia.

Rok produkcji aut przeznaczonych na styl Rost jest praktycznie nieograniczony. Mogą to być zarówno pojazdy z lat ?70 takie jak VW Golf mk. I, czy VW Jetta mk. I, jak i pojazdy czysto współczesne, jak np. Opel Vectra, czy Opel Astra, jak i wręcz auta całkowicie nowe! Rost-Style jest ściśle powiązany ze stylem Cult-Style.


5. Half-Rost (Rost-Macha, Rost-Dodatki)

Są to samochody, na których w rdza została sztucznie wytworzona na niektórych elementach (najczęściej maska, pokrywa bagażnika lub drzwi). Half-Rost powinien charakteryzować się:

? Elementami nadwozia pokrytymi sztucznie wytworzoną rdzą (np. maska, klapa bagażnika, drzwi)
? Lakier matowy, bądź zmatowiony naturalnie, ze starości (nie jest to konieczne)
? Kultowymi elementami takimi jak bagażnik dachowy z bagażem w stylu lat ?60, ?70 i ?80
? Często naklejkami i emblematami kultowych koncernów samochodowych takich jak 76, Gulf, NGK, EMPI, czy Moon Equip.
? Posiadać wnętrze wystylizowane pod styl kultowy
? Posiadać wiele kultowych bądź wyścigowych dodatków z lat ?60, ?70 i ?80
? Posiadać (choć nie jest to obowiązkiem) obniżone i utwardzone zawieszenia.

Również w tym przypadku rok produkcji bazowego pojazdu nie ma dużego znaczenia, chociaż najbardziej mile widziane są kultowe pojazdy z lat ?70 ? ?80.


6. Demolished Rost (Disaster, Demolka, Trash-Rost)

Pojazdy te są najczęściej mocno zdemolowanymi samochodami w stylu Rost, lecz ze zniszczeniami zachodzącymi na bardzo dużą skalę. Pojazdy ten powinny mieć:

? Nadwoziem pokrytym w większości lub w całości sztucznie wytworzoną rdzą, oraz wiele wgnieceń, przetarć, pęknięć i sztucznie wybitych dziur
? Kultowymi elementami takimi jak bagażnik dachowy z bagażem w stylu lat ?60, ?70 i ?80
? Często naklejkami i emblematami kultowych koncernów samochodowych takich jak 76, Gulf, NGK, EMPI, czy Moon Equip.
? Posiadać wnętrze wystylizowane pod szczurzy styl, bądź pod styl kultowy.
? Posiadać wiele kultowych bądź wyścigowych dodatków z lat ?60, ?70 i ?80
? Posiadać (choć nie jest to obowiązkiem) obniżone i utwardzone zawieszenia.



7. Hood Ride

Jest to termin odnoszący się do praktycznie wszystkich stylów Rat, lecz ograniczony do jednej marki ? starych, chłodzonych powietrzem Volkswagen?ów. Są to Volkswagen?y:

? Garbusy (Split, Oval, oraz klasyki do lat ?70, aczkolwiek często Hood Ride?y robione są z późniejszych Garbusów)
? Typ 3 oraz Typ 4
? Karman Ghia
? Transporterów (Bullików, Ogórków i T3)
? Kubelwagen, Shwimmwagen, Typ 181
? Innych bazujących na osprzęcie VW Garbusa

Hood Ride?y możemy swobodnie podzielić na:

? Rat Volksrod ? pojazdy wzorowane na Rat Rod?ach
? Custom Rat ? pojazdy wzorowane na Custom Rat-Rod?ach
? Vintage Hood Ride ? pojazdy wzorowane na Vintage Rat?ach
? Rost i Half-Rost ? wzorowane na Rostach i Half-Rost?ach



8. Custom Rat

Jest to styl oparty na matowych Rat-Rodach, lecz reprezentowany przez pojazdy nieco młodszych roczników i ściśle powiązany ze stylem Cult. Bazą do tworzenia takiego auta powinno być auto z lat ?70 lub początku ?80, które powinno być wyposażone w:

? Nadwozie pokryte lakierem matowym, często powstałym w wyniku przetarcia, bądź pomalowania podkładem.
? Kultowymi elementy takie jak bagażnik dachowy z bagażem w stylu lat ?60, ?70 i ?80
? Naklejki i emblematy kultowych koncernów samochodowych takich jak 76, Gulf, NGK, EMPI, czy Moon Equip.
? Wnętrze wystylizowane pod szczurzy styl, bądź pod styl kultowy.
? Wiele kultowych bądź wyścigowych dodatków z lat ?60, ?70 i ?80
? Obniżone i utwardzone zawieszenia (choć nie jest to obowiązkiem)
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rust style & rat look - fura zardzewiała z definicji :)

Post autor: grzole » 04 lis 2010, 22:56

Wskazaną na focie Asconę widziałem kiedyś na jakimś forum wraz z dokumentacją procesu powstawania. Ogólnie to najładniejszy model Opla ostatnich 40 lat.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Ara
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 351
Rejestracja: 14 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rust style & rat look - fura zardzewiała z definicji :)

Post autor: Ara » 05 lis 2010, 10:57

Moja delta, kwalifikuje się do stylu vintage Rat ;)

Tak poza tym, zastanawiam się jak jest zrobiona rdza na plastikach w pandzie, czy bmw :roll:

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Rust style & rat look - fura zardzewiała z definicji :)

Post autor: Nat » 05 lis 2010, 13:50

Ara pisze:Tak poza tym, zastanawiam się jak jest zrobiona rdza na plastikach w pandzie, czy bmw :roll:
A to nie są przypadkiem wyhodowane mchy i porosty?
Podlewać trzeba :lol: :-P
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”