Fiat 125 - SWAP 2,0 Turbo z Themy

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Fiat 125 - SWAP 2,0 Turbo z Themy

Post autor: Michael » 24 gru 2008, 20:54

Witam wszystkich mam kilka pytan odnosnie silnika lanci themy 2.0 turbo na wtrysku.Mianowicie nie jestem znawca tego tematu a sprawa wyglada nastepujaco.Mam fiata 125p z silnikiem 2.0 dohc z fiata 132 jest to swietne auto ale zaczyna brakowac mi kopa wiec dowiedzialem sie ze jest mozliwosc swapa silnika z lanci themy znalazlem taka 1990 rok produkcji idealny silnik tylko potrzebuje wiedziec pare rzeczy zanim kupie silnik ktory potem nie wejdzie mi do auta.Mianowicie wszystkie dane techniczne jakie tloki z garbem czy nie ?? jak wyglada kwestia tego turbo ile ono pompuje do jakich wartosci w barach mozna je podciagnac aby silnikowi nie stala sie krzywda.Gdzie i czy w ogole zdarzaja sie wycieki z tego silnika jezeli sa takie objawy to gdzie ich najczesciej szukac.Jakie sa koszty remontu takiego silnika mowie o czesciach.I jeszcze jedna bardzo wazna kwestia spalanie oraz jak wyglada sprawa w modyfikacji tego silnika czy on jest podatny na przerobki czy raczej niechetnie przyjmuje tuning ?? Jezeli ktos ma zdjecia tego silnika wyjetego np z budy to bardzo prosze o zamieszczenie gdyz chce byc w 100% pewny ze ten silnik wejdzie do mojej budy.Pozdrawiam Bardzo serdecznie z gory dziekuje za pomoc i mam nadzieje ze mi pomozecie i nie bedziecie mieli za zle ze ten silnik bedzie w innym aucie niz lancia :)
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: vanisch » 24 gru 2008, 20:56

Buda to wytrzyma? Slyszalem ze sa z tym problemy przy takiej mocy...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 24 gru 2008, 21:10

Spokojnie spokojnie co do budy napewno da rade gdyz bedzie tam pol klatka lub nawet pelna klatka jezeli to bedzie konieczne natomast chce wiedziec czy ten silnik tam wejdzie :) wiec prosze o odpowiedzi na moje pytania pozdrawiam
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

argenta67

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: argenta67 » 24 gru 2008, 22:18

Nie da rady zrobić takiej podmianki, Lancia to zupełnie inny silnik a do tego turbo, brak miejsca na montaż. :(

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 25 gru 2008, 0:19

dobrze czy jes to podparte jakimis faktami gdyz kumpel do lady wklada 2.0 turbo z dedry i jakos to wszystko pomiescil.Wiec jezeli podeprzesz to jakims sensownym powodem to zrozumiem bo brak miejsca to nie problem zawsze aku moze powedrowac do bagaznika.A co rozumiesz przez zupelnie inny silnik bo silnik fiata 132 ktory jest w mojej 125p tez jest zupelnie inny i zostal tam wlozony wczesniej byly pomiary i rowniez 2.0 ohc z sierry sie miescilo wiec prosze o jakies bardziej przekonywujace dowody i ewentualnie zdjecia tego silnika poza komora samochodu pozdrawiam
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Tomasz » 25 gru 2008, 0:23

"Michael" pisze:dobrze czy jes to podparte jakimis faktami gdyz kumpel do lady wklada 2.0 turbo z dedry i jakos to wszystko pomiescil.Wiec jezeli podeprzesz to jakims sensownym powodem to zrozumiem bo brak miejsca to nie problem zawsze aku moze powedrowac do bagaznika.A co rozumiesz przez zupelnie inny silnik bo silnik fiata 132 ktory jest w mojej 125p tez jest zupelnie inny i zostal tam wlozony wczesniej byly pomiary i rowniez 2.0 ohc z sierry sie miescilo wiec prosze o jakies bardziej przekonywujace dowody i ewentualnie zdjecia tego silnika poza komora samochodu pozdrawiam

Podstawa to uzupełnij profil.
Obrazek

argenta67

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: argenta67 » 25 gru 2008, 10:17

"Michael" pisze:dobrze czy jes to podparte jakimis faktami gdyz kumpel do lady wklada 2.0 turbo z dedry i jakos to wszystko pomiescil.Wiec jezeli podeprzesz to jakims sensownym powodem to zrozumiem bo brak miejsca to nie problem zawsze aku moze powedrowac do bagaznika.A co rozumiesz przez zupelnie inny silnik bo silnik fiata 132 ktory jest w mojej 125p tez jest zupelnie inny i zostal tam wlozony wczesniej byly pomiary i rowniez 2.0 ohc z sierry sie miescilo wiec prosze o jakies bardziej przekonywujace dowody i ewentualnie zdjecia tego silnika poza komora samochodu pozdrawiam
Słuchaj, w latach 90' przekładałem prawie że "seryjnie (50szt)" silniki od Argenty a to jest taki sam silnik choć z układem wtryskowym, natomiast Lancia Thema ma odwrotnie umieszczone kolektory ssący i wydechowy, po drugie termostat wychodzi z innej strony, od tyłu, ponad to miska oleju skośna i montaż miski od 132 nie pasuje, to tylko kilka utrudnień a pod czas roboty zawsze wychodzi reszta i wtedy się okazuje, że czas i kasa się nie opłaca. Dla mnie możesz nawet włożyć V6 od Kappy i mnie to wcale nie rusza, chcesz próbować rób. : yesyes :

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 25 gru 2008, 12:42

trzeba mieć odrobine fantazji i samozaparcia i myśle że temat w jest wykonalny.
problemy jakie według mnie możesz napotkać:
-tak jak wcześniej było napisane -miska(do zrobienia)
-kolektory są odwrotnie ale głowice pasują od starego typu,trzeba tylko zmierzyć i dobrać stopień spreżania
wtedy dolot nawet ładnie wypada do przodu,kol wydechowy trzeba dorobić
-powstaje problem z aparatem zapłonowym(wypada w df tam dzie sa wycieraczki)
-jeszcze jedno thema jest najprawdopodobniej na boschu i nie polecam,
lepiej silnik z dedry jest troche lepszy tak gdzies od 91-
i na weberze najlepiej bez sondy.
lepsze możliwosci jakiegoś strojenia

ps ja planowałem kiedyś robić to na bloku od cromy wolnossącej
(nie ma wałków balansowych)

jak chcesz jakies info to wal na priv,unikniemy zbednych wypowiedzi

argenta67

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: argenta67 » 25 gru 2008, 12:54

"Bany" pisze:trzeba mieć odrobine fantazji i samozaparcia i myśle że temat w jest wykonalny.
problemy jakie według mnie możesz napotkać:
-tak jak wcześniej było napisane -miska(do zrobienia)
-kolektory są odwrotnie ale głowice pasują od starego typu,trzeba tylko zmierzyć i dobrać stopień spreżania
wtedy dolot nawet ładnie wypada do przodu,kol wydechowy trzeba dorobić
-powstaje problem z aparatem zapłonowym(wypada w df tam dzie sa wycieraczki)
-jeszcze jedno thema jest najprawdopodobniej na boschu i nie polecam,
lepiej silnik z dedry jest troche lepszy tak gdzies od 91-
i na weberze najlepiej bez sondy.
lepsze możliwosci jakiegoś strojenia

ps ja planowałem kiedyś robić to na bloku od cromy wolnossącej
(nie ma wałków balansowych)

jak chcesz jakies info to wal na priv,unikniemy zbednych wypowiedzi
Owszem głowice można zamienić ale to nie tylko zamiana starczy trzeba tłoki odwrócić bo nie pasują wycięcia pod zawory, wiadomo że ssące mają inną średnice niż wydechy a tak na prawdę to wszystkie takie kombinacje kończą się tak jak Polonez z silnikiem Lancii Strato s, motor wielki to się zmieścił do środka do samochodu a auto tylko ma wartość muzealną, nie widzę w tym żadnej przyjemności.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 25 gru 2008, 15:26

Tak dla poządku...
tłoków nie można odwracać.
ps,
to jest najmniejszy problem

argenta67

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: argenta67 » 25 gru 2008, 16:42

"Bany" pisze:Tak dla poządku...
tłoków nie można odwracać.
ps,
to jest najmniejszy problem
To tak dla porządku głowic też nie można zamieniać a tłoki trzeba założyć takie aby pasowały do głowicy nie tylko do bloku

Michael
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 24 gru 2008, 0:00
Lokalizacja:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Michael » 25 gru 2008, 17:32

Ok to powiem tak wartosc tego auta sam ocenie bo to bedzie moje auto i nie mam zamiaru go sprzedawac tylko mysle czy to sie oplaca czy nie koniecznie czy lepiej modyfikowac moj silnik.A co sadzice o Dedrze 2.0 turbo ?? czym ona sie rozni od themy ten silnik chyba moze bardziej podpasowac znajomy wlasnie dedre do swojej ladziany wklada.Myslicie ze ten silnik sie zmiesci ale ogolnie to ta thema wydaje mi sie ze sie tam wpasuje
Fabricca Italiano Automobili Torino-cholernie uparte bydle

argenta67

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: argenta67 » 25 gru 2008, 17:38

"Michael" pisze:Ok to powiem tak wartosc tego auta sam ocenie bo to bedzie moje auto i nie mam zamiaru go sprzedawac tylko mysle czy to sie oplaca czy nie koniecznie czy lepiej modyfikowac moj silnik.A co sadzice o Dedrze 2.0 turbo ?? czym ona sie rozni od themy ten silnik chyba moze bardziej podpasowac znajomy wlasnie dedre do swojej ladziany wklada.Myslicie ze ten silnik sie zmiesci ale ogolnie to ta thema wydaje mi sie ze sie tam wpasuje
Chłopie, ja nie chce niczego ci odradzać tylko wiem, co znaczy taka robota i jak wygląda rozczarowanie z efektów i żal nad wykonaną robotą a nie zakończoną i tak dla pewności to ja wierze w to co zobaczę a nie w to co ktoś mówi.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: Bany » 25 gru 2008, 21:56

to można te głowice zamieniać czy nie??
2 posty wyżej piszesz że nie a 4 wyżej że tak...

a tak na prawde to znam odpowiedz ,
do starych dohc zakładaliśmy nowe głowice łącznie z 16v,
i odwrotnie,tak jak pisałem kwestia samozaparcia.

co do przekładek to założenie dohc do 125 to prostsza sprawa niż do cc700 załozyć silnik 1100

poza tym koleś sie pytał o konkrety a nie o to czy ktoś to kupi albo czy mu sie opłaca..

argenta67

Thema - Silnik 2.0 turbo ie

Post autor: argenta67 » 25 gru 2008, 22:10

"Bany" pisze:to można te głowice zamieniać czy nie??
2 posty wyżej piszesz że nie a 4 wyżej że tak...

a tak na prawde to znam odpowiedz ,
do starych dohc zakładaliśmy nowe głowice łącznie z 16v,
i odwrotnie,tak jak pisałem kwestia samozaparcia.

co do przekładek to założenie dohc do 125 to prostsza sprawa niż do cc700 załozyć silnik 1100

poza tym koleś sie pytał o konkrety a nie o to czy ktoś to kupi albo czy mu sie opłaca..
Co znaczy samozaparcia? i to w 16V? przecież na tłokach są wycięcia pod zawory i każda zmiana, zamiana wcześniej czy później da o sobie znać, pognie zawory i taki będzie efekt a z resztą przestaje śledzić ten wątek bo niedługo mi napiszesz, że tłoki są gumy i da się wszystko zrobić, ty robisz twoje zmartwienie, twój czas, twoje pieniądze, żegnam
p.s. silnik 1100 z Fiata 127 to ja zakładałem do malucha i to z chłodnicą z boku i też jeździł, w roku 1991.
Fiat 125 a Fiat 125p to też dwa różne samochody ale Fiata 125 to ty nie widziałeś a był to 125 1600 1800 w fabrycznej włoskiej konstrukcji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”