Integrale - regulacja ciśnienia doładowania

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Integrale - regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: holbi » 22 paź 2008, 16:11

ponoć w Evo jest taka 'magiczna' śrubka na sprężarce, którą można regulować ciśnienie doładowania. Czy w 16V tez cos takiego jest? macie może informacje na ten temat? i jeszcze jedno - czy jest jakaś możliwość ustawienia turbo, żeby 'pompowało' od niższych obrotów? u mnie załącza się przy około 3200-3500 obr/min. denerwuje mnie ta turbodziura : cenzura :
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Integrale regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: Nat » 22 paź 2008, 16:16

"holbi" pisze:ponoć w Evo jest taka 'magiczna' śrubka na sprężarce, którą można regulować ciśnienie doładowania.
Szukaj pod hasłem "Manual boost controller". Można sobie założyć ten wynalazek ekstra- w sumie za grosze. Przy nieumiejętnym obchodzeniu się można silnikowi zrobić kuku, szczególnie jeśli nic o tym nie słyszałeś jeszcze ;)
Ostatnio zmieniony 30 lis 2010, 23:14 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: używamy polskich znaków
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Re: Integrale regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: lancia1969 » 22 paź 2008, 18:44

"holbi" pisze:ponoć w Evo jest taka 'magiczna' śrubka na sprężarce, którą można regulować ciśnienie doładowania. Czy w 16V tez cos takiego jest? macie może informacje na ten temat? i jeszcze jedno - czy jest jakaś możliwość ustawienia turbo, żeby 'pompowało' od niższych obrotów? u mnie załącza się przy około 3200-3500 obr/min. denerwuje mnie ta turbodziura : cenzura :
Magiczna śrubka jest w regulatorze ciśnienia paliwa - i tym można podnieść cisnienie na listwie PALIWA :wink: .
Ciśnienie doładowania jest sterowane przez dwie wartości
1 ustawienie seryjne wastgate na 0.6 bara i jest sterowanie pneumatyczne ( MEMBRANA w bączku ) ]oraz wartość 2 czyli solenoid czyli EBC (elctronic boost control) - szybki zawór sterowany z pinu 16 ECU.
Zakładanie MBC mija się z celem ponieważ układ wymaga szybkiej reakcji , zawór solenoid jest bardzo szybkim zaworem a założenie MBC po pierwsze zaburzy cały proces poprawnego sterowania po drugie możesz uszkodzić silnik ( potopisz tłoki) po 3 w żaden sposób zwiększając ciśnienie doładowania nie zlikwidujesz turbo dziury - sprężarka wkreca sie na wskutek przekazywanej energii spalin wiec skoro nie ładuje ma dole tzn że masz ją mocno ubogą i zwiększanie ciśnienia nic tutaj nie pomoże.
Sprawdź , zapłon , swiece , kable , kopułke ( jak masz) , sparadź CO i napisz jakie masz wartości - zakładam że rozrząd i wałki są ok tak samo jak luz zaworowy.
Dobrze ustawiony silnik ładuje 0.9 już od 2700 obrotów - zapraszam na testy jak ktoś nie wierzy :wink:

P.S rozumiem że masz założony dodatkowy wskażnik ciśnienia i podajesz jego wskazania - oryginalny na desce czesto pokazuje prognoze pogody ale Ty o tym doskonale wiesz :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Integrale regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: holbi » 22 paź 2008, 19:02

Dzieki - w sumie wiele nowego sie dowiedzialem. niestety nie moge na bierzaco sprawdzic tego co mi napisales - integralka jest w Polsce a ja jeszcze w anglii niestety :/ ale przynajmniej wiem od czego zaczac jak sie za nią wezme ;)
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Integrale regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: evo » 22 paź 2008, 20:45

przy poprawnym stanie materii ciąg jest od 3000obr/min, bazowe ciśnienie doładowania można ustawić na 0,7, resztę robi elektronika.
proponuję założyć garretta GT 28R LUB RS, rewelacja od dołu, od 2000 piękny ciąg, zupełnie inne auto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, archiwalna turbina oryginał nie ma szans. KUlkowe mam w tej chwili w promocji.

Awatar użytkownika
holbi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 182
Rejestracja: 12 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Sanok

Integrale regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: holbi » 22 paź 2008, 23:52

a jaka cena?
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców" C. McRae

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Integrale regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: evo » 26 paź 2008, 23:37

28r ok.3100, rs ok.3500 jak pamiętam, nie jest plug and play więc trzeba trochę pomajsterkować ale warto, mamy z resztą kity do montażu pod oryginał kol, ceny na PW lub dzwoń

Awatar użytkownika
dblackbox
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2009, 17:20
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Integrale regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: dblackbox » 25 lis 2010, 20:44

Witam. Temat dosc odlegly ale mam kilka pytan. Wlozylem silnik z dedry turbo do fiata rwd i cala regulacje musze zrobic od nowa. W samochodzie mam chyba to co potrzebne czyli MBC, regulator z manometrm do paliwa, zegary boost, temp.spalin, afr.
Moje problemy to :
Jakie ustawic cisnienie na listwie wtryskowej?
Jaka wartosc kata zaplonu (sa 3 kreski na obudowie)
Jak wyregulowac WG sruba ... skrecic maxymalnie do slimaka turbiny czy odpuscic... kiedy uzyc MBC zeby uzyskac wartosc 0,8 bo tak chyba mialo w serii..

Pytania moze dla innych banalne ale potrzebuje zebrac te problemy w jeden watek. pozdrawiam

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Integrale - regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: evo » 26 lis 2010, 10:28

ciśnienie paliwa ustawia sie wpinając manometr w przewód zasilający, kręcąc imbusem regulatora ustawiasz ciśnienie bazowe.
Po co jakieś MBC skoro seryjny silnik ma b.dobry zawór regulacyjny-mała okręgła puszeczka pierburga który reguluje ciśnienie doładowania sygnałem ze sterownika i tak powinno być podłączone.
dokładna regulacja turbosprężarki-napięcia zaworu regulacji zaworu upustowego też manometrem jest opisana w manualu dostępnym w sieci.
ciśnienie doładowania seryjnie ok.0,6/0,8-0,85bar

Awatar użytkownika
dblackbox
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2009, 17:20
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Integrale - regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: dblackbox » 27 lis 2010, 0:20

dzieki za podpowiedzi. MBC mam bo to poczatek z moca w tym silniku a gdzies posialem ten zaworek...
puki co ustawilem na 3 bary paliwo. ale pare rzeczy mam poza tym do udoskonalenia.. opisze efekty jak zakoncze wstepie przerobke ..pozdro

Awatar użytkownika
dblackbox
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 10 lis 2009, 17:20
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Integrale - regulacja ciśnienia doładowania

Post autor: dblackbox » 27 lis 2010, 16:45

jeszcze tylko 1 rzecz.. w aktuatorze sa 2 wyjscia na podcisnienia i jedno w muszli rzaem 3. do ktorego wyjscia w aktuatorze podlaczyc MBC ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”