Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: fotisk » 22 mar 2015, 23:37

Witajcie,
problem dotyczy seicento, ale pewnie w Y ten sam silnik był montowany...
Gdy jest zimny, po rozruchu, jakąś minutę nierówno pracuje... jakby zapłony wypadały...
Dziś jak zmieniałem świece, zauważyłem, że świece z cylindra 2 i 3 są okopcone (pozwoliłem mu kilka sekund pochodzić nierówno, aby zobaczyć co i jak...)
Podpowiedzcie, bo mi już pomysłów brakuje... (układ zapłonowy ok, zawory niedawno regulowałem, uszczelkę pod głowicą niedawno wymieniałem...)
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 6:43 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy umieszczać posty w odpowiednim dziale! Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: Lukasz_TG » 23 mar 2015, 10:06

Kolor świec troche niepokoi, ale jak robiłeś UPG to raczej nie jej wina, a objawy masz typowe, dla uszkodzonego silnika krokowego.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 23 mar 2015, 12:54

Sprawdź cewkę nr 2. Obsługuje ona 2 i 3 cylinder.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: fotisk » 24 mar 2015, 21:52

Cewka podmieniona na używaną, po zdjęciu przewodu WN iskra skacze wewnątrz cewki do jej wewnętrznej ścianki (mam na myśli tą dziurkę do której się wkłada przewód WN... inaczej nie potrafię wytłumaczyć). Czy tak być powinno?

Lukasz_TG, dlaczego uważasz że to objawy uszkodzonego silnika krokowego??? Dlaczego czarne świece tylko w 2 cylindrach a nie w czterech???
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 25 mar 2015, 6:48

Po podmianie cewki nadal nierówno pracuje?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: fotisk » 25 mar 2015, 8:26

tak... cewka używana, więc dziś zamówiłem nową... zobaczymy...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 25 mar 2015, 9:33

Jeśli po wymianie na nową cewkę sytuacja się nie zmieni to podejrzewałbym centralkę wtrysku. Jeśli masz iaw59f to prawdopodobieństwo jej uszkodzenia jest bardzo duże a objawia się właśnie błędnym sterowaniem cewkami lub jego całkowitym brakiem.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: Lukasz_TG » 25 mar 2015, 9:49

Miałem pare razy podobne problemy z tym wtryskiem, też podmieniałem cewki i nic, a objawy były takie. Na zimnym odpalał na 4 cylindry, ale obroty były niskie prawie gasł w miare nagrzewania mu przechodziło, winny właśnie był silnik krokowy.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 25 mar 2015, 12:30

LUKASZ_TG ale wadliwie dziający krokowiec nie spowoduje złej pracy tylko dwóch cylindrów, raczej wszystkie będą niedomagać.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: fotisk » 25 mar 2015, 20:36

też myślę jak Paweł...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: fotisk » 07 kwie 2015, 21:21

Witajcie po Świętach...
dziś wymieniłem cewkę i... nic...
jak odpalę silnik to przez pierwsze 2-3 sekundy chodzi dobrze, potem zaczyna pracować nierówno, aż po kilkudziesięciu sekundach jest wszystko ok... zaczyna mnie drażnić...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 08 kwie 2015, 13:20

Może należy pokłonić się nad dokładną diagnostyką centralki wtrysku?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: Wilkin » 08 kwie 2015, 14:30

Przewody WN ??
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Paweł Beski
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1629
Rejestracja: 07 paź 2014, 6:15
Imię: Paweł
Lokalizacja: Prudnik

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: Paweł Beski » 08 kwie 2015, 16:15

Też mi to do głowy przychodzi. Zobacz ( przewody WN ). Zobacz kolego czy czasem na nich nie ma przebicia. Ja kiedyś miałem taką sytuację jak mi jakiś gryzoń je przegryzł. Najlepiej to przebicie widać wieczorem jak się już trochę ściemni.
Były: Mitsubishi Colt1.5 GLXi, Ford Escort mk6 i mk 7 1.6 16V, Audi 80 1.9 TDI, Opel Vectra B 2.0DI,Lancia Y 1.2 8V,
Vw Passat B5 FL 1.9 TDI, Citroen C5 FL 1.8 16V, Lancia Musa 1.416V
Jest: Ford Fiesta MK7 fl 1.25 16V

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Seicento 1.1 SPI - nierówna praca po rozruchu

Post autor: Wilkin » 08 kwie 2015, 16:50

Wystarczy dotknąć :P
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”