Wg mnie już w 2005 w modelu 159 ,ale wątpliwości zawsze można rozwiać podając vinwujekp pisze:16v. Czyli nie wprowadzili tego w 2007, ale wcześniej?SIWY155 pisze: Jeśli masz wersję 16v lub 20v to masz.Wynika to z nr nadwozia również
159 2.4 JTD - klapy wirowe
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Moja Thesis ma już 260 tyś, ja sam zrobiłem nią 85 tyś i nigdy nie miałem problemu z odpalaniem ale nigdy nie mów nigdy
Moja Thesis jest z 2003 r więc mogę być chyba w gronie szczęśliwców jeśli chodzi o klapy bo moja mam rozumieć że ich nie ma ?
Jak na zimnym jest problem z kręceniem to nie jest to wina rozrusznika? Pamiętam że zawsze na zimnym rozrusznik ciężej kręci a do tego osłabiony spadkiem temp jest akumulator i jak się tak wszystko złoży może jest jak w Twoim Duchu przypadku. Na ciepłym mimo że kręci to przypadkiem też nie kręci ciężej?
Moja Thesis jest z 2003 r więc mogę być chyba w gronie szczęśliwców jeśli chodzi o klapy bo moja mam rozumieć że ich nie ma ?
Jak na zimnym jest problem z kręceniem to nie jest to wina rozrusznika? Pamiętam że zawsze na zimnym rozrusznik ciężej kręci a do tego osłabiony spadkiem temp jest akumulator i jak się tak wszystko złoży może jest jak w Twoim Duchu przypadku. Na ciepłym mimo że kręci to przypadkiem też nie kręci ciężej?
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Nie na ciepło pali na dotyk...właściwie nawet w dzień jak dużej postoi to też zimna pali na dotyk...
Bardziej po nocy pojawia się taka sytuacja, że potrzeba 2-3 sek. do odpalenia...
Musze w przyszłym tygodniu ustawić się na diagnostykę i będę patrzył co dalej...
Bardziej po nocy pojawia się taka sytuacja, że potrzeba 2-3 sek. do odpalenia...
Musze w przyszłym tygodniu ustawić się na diagnostykę i będę patrzył co dalej...
Giulietta Veloce 2016r
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Zobacz jak i w jakim tempie buduje pompa CR cisnienie paliwa przy kreceniu rozrusznikiem jak silnik zimny - porównaj z wynikiem jak silnik ciepły.
Później jak wygląda korekta wtrysków - zimny /ciepły
Przy niedomagającym zaworze EGR lubi często 1 wtryskiwacz położyć na cacy.
Później jak wygląda korekta wtrysków - zimny /ciepły
Przy niedomagającym zaworze EGR lubi często 1 wtryskiwacz położyć na cacy.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Troche to skomplikowane co powiedzialeś, ale OK...tak zrobię...
Giulietta Veloce 2016r
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
U mnie (auto takie jak u Ciebie) ingerencja w kolektor (klapy) poprawiła radykalnie:
- odpalanie auta (czy to "na zimno", czy to "na ciepło"),
- dymienie podczas odpalania auta - widoczne jak cholera,
- nadmierne dymienie (mimo DPF`u auto przy mocno niemieckoautostradowych prędkościach potrafiło przysporzyć mi wstydu ilością smogu ciągnącego się za autem).
Pzdr,
- odpalanie auta (czy to "na zimno", czy to "na ciepło"),
- dymienie podczas odpalania auta - widoczne jak cholera,
- nadmierne dymienie (mimo DPF`u auto przy mocno niemieckoautostradowych prędkościach potrafiło przysporzyć mi wstydu ilością smogu ciągnącego się za autem).
Pzdr,
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Moja Thesis nie ma klap wirowych, u mnie problemem była walnięta jedna świeca która błędu nie pokazywała.Duch-Dziadka pisze:Dziękuję, to jakby potwierdza wpisy z forum Alfy...Podobny problem.
Tylko rain nie dopisał jak to rozwiązał, ale może teraz napisze Czy to właśnie sugerowane klapy mogły być odpowiedzialne.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Czyli to co podejrzewam od początku...dzięki za odpowiedź...
Giulietta Veloce 2016r
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Alfa jest już po przeglądzie i okazało się iż winny był akumulator.
W aucie jeszcze znajdował się fabryczny Magenti Marelli. Można go było naładować ładowarką i niby parametry miał OK natomiast problem wynikał z faktu, że nie trzymał prądu.
Po godzinie otwartych drzwi potrafiła się cała bateria rozładować. Pewnie podczas rozruchu, zapalone światła, ostry pobór mocy powodował, że nie dogrzewało świec. Jednak trzeba obserwować, bo klapy i tak pewnie trzeba wywalić.
Teraz nowe ako i auto startuje jak trzeba...
W aucie jeszcze znajdował się fabryczny Magenti Marelli. Można go było naładować ładowarką i niby parametry miał OK natomiast problem wynikał z faktu, że nie trzymał prądu.
Po godzinie otwartych drzwi potrafiła się cała bateria rozładować. Pewnie podczas rozruchu, zapalone światła, ostry pobór mocy powodował, że nie dogrzewało świec. Jednak trzeba obserwować, bo klapy i tak pewnie trzeba wywalić.
Teraz nowe ako i auto startuje jak trzeba...
Giulietta Veloce 2016r
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Czyli wychodzi na to, że w mojej wersji problem klap wirowych nie występuje...
Giulietta Veloce 2016r
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 gru 2012, 0:41
- Lokalizacja: IRL/Szczecin
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Występuje niestety. Wszystkie 2.4 w 159 miały klapy. Nie prawdą jest, że klapy się urywają (tylko w 1.9 w wersji z plastikowym kolektorem jest to możliwe).Duch-Dziadka pisze:Czyli wychodzi na to, że w mojej wersji problem klap wirowych nie występuje...
AR 159 2.4JTDm
Delta III 2.0Multijet
Delta III 2.0Multijet
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Na chwilę obecną prawdopodobnie były to wtryskiwacze(dwa miały/były na plusie, ktoś wie o co chodzi???)...okaże się jak odbiorę auto...
Do tego doszły tylne sprężyny i linka ręcznego...
Do tego doszły tylne sprężyny i linka ręcznego...
Giulietta Veloce 2016r
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
Korekty?Duch-Dziadka pisze:(dwa miały/były na plusie, ktoś wie o co chodzi???)
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: 159 2.4 JTD - klapy wirowe
No pewnie i o to chodzi..., to źle???
I pytanie jak się to robi to lepiej od razu wszystkie wtryskiwacze???
I pytanie jak się to robi to lepiej od razu wszystkie wtryskiwacze???
Giulietta Veloce 2016r