Strona 1 z 4

Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 08 lip 2013, 23:15
autor: dibo
Witam wszystkich i pozdrawiam z bravo forum.posiadam bravo hgt 2.0 20v.

1.5 roku temu zrobilem maly remont silnika.pierscienie glowica i inne bajery.

zalozylem miedzy innymi glowice z 20vt wieksze zawory i troche ja rozszlifowalem i splanowalem.po dotarciu hgt zaczelo sie dosc zwawiej odpychac niz seria.

https://www.youtube.com/watch?v=JphdQA4EYtw <-- maly filmik pogladowy.

Niestety ostatnio musialem wyprzedzic dosc mocno na zimnym silniku i zaczela klepac panewka.jako ze musze wyciagnac silnik chce kupic
slupek z 2.4.

plan jest taki.

Slupek z 2.4 plus moja glowica z 2.0 turbo.
i cala reszta osprzetu z 2.0

z tego co zauwazylem wizualnie niby miska sie troche rozni.
z tego co wyczytalem niby pasek jest inny.niewazne i tak zrobie rozrzad

kwestia tlyko jest taka czy uzbroje blok 2.4 w moj osprzet i elektronike z 2.0.skrzynia wiadomo pasi.pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi.
I jak myslicie wypluje troche wiecej niz serja?:)
i czy roznica miedyz 2.4 a 2.0 w mocy jest spora?

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 8:36
autor: Michor
2,4 ma 175km i 230 nm przy 3750RPM

Bardziej dołem idzie niż 2.0, ale zasadniczo to mechanicznie powinno być wszystko to samo (paski, miska, wydech itp itd) :)

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 9:14
autor: Gros
osprzęt z 2.4 jest identyczny a wiec możesz być spokojny
motor Twój nie padł od zimnego silnika jak piszesz lecz od zużycia :D to nie zima hehe
sparawdx koła rozrządu czy sa identyczne z 2.0 20t żeby pasiło :D
mozesz też sprawdzić różnice wysokości krzywek wałków 2.4 a 2.0 t i jeśli 2.4 ma wyższe to skusił bym się na ich założenie :D i ustawienie według blokad 2.4 :D a jeśli dalelej byś chciał sie pobawić :D do małe turbo od Zety i wtedy zabawa na 102 :D pozdrawiam

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 9:26
autor: Cromik
no to ja robiłem na odwrót. Moje Stilo Abarth jeździ teraz na silniku 2,0 20V z Fiata Marea. Odnośnie budowy silnika to różnią się wysokością bloku, stąd różnica w pojemności. Pasek rozrządu jest krótszy w 2,0 Miska może różnić się wejsciem na czujnik temperatury oleju. Albo jest wejście albo nie ma. Wiecej różnic nie było. Pasują zamiennie. Obecnie w 2,0 jest miska od 2,4. Pozostały osprzęt, począwszy od obudowy klawiatur, poprzez przepustnice, wtryski, kolektory itd jest plug&play. Skrzynia pozostała ta sama, mój ulubiony Selespeed ;)
Odnosnie różnic w wolnossącym 2,4 i 2.0 na osprzęcie z 2,4 - jest delikatnie słabszy. Lepiej za to ciągnie przy wyższych obrotach.

P.S. kółka rozrządu są zamienne w wolnossącym 2,0 i 2,4, natomiast same wałki były inne turbo będzie miało jeszcze inne.

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 9:30
autor: Gros
Wałki sa inne i w 2.0 145ps i w 155ps i fiatoskie też sa inne jak piszesz ale osadzenia jest to samo i trzeba by jeszcze sprawdzić popychacze bo też sa różnice

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 9:35
autor: Michor
jakoś mi się nie chce wierzyć w ten pasek...
Jak robiłem rozrząd to dalco miało ten sam numer do 2.0 twinsparka i do 2.4 20v- nie rozumiem dlaczego miałby być inny w takim razie w 2,4 i 2,0? :) różnica w wysokości bloku to nie jest 20 cm:P
Dodatkowa pojemność wynika z trochę większych tłoków, a przede wszystkim innego wału z większym skokiem.
Większy blok to tylko pochodna wału z większym skokiem.

2.4 zdecydowanie lepiej idzie dołem niż 2.0 (patrz -> wał z większym skokiem)
(górą też idzie lepiej niż 2.0 - tylko przez to że 2.0 ma słaby dół, wydaje się że góra jest lepsza)

Dane 2.0 stare, 2.0 nowe, 2,4

2.0 20v nowe
155KM@6500 RPM
186Nm@4000 RPM
82mm x 75,65 mm
stopień sprężania 10,4:1

2.0 20V "stare"

145KM@6100 RPM
185Nm@4500 RPM
82mm x 75,65 mm
stopień sprężania 10:1


2.4 20V
175KM@6100 RPM
230Nm@3750 RPM
83mm x 90,4mm
stopień sprężania 10:1

Wznios wałka -> 8 vs 8,75 (w 2,4 jest większy wznios)

Wałki-kąty (dla 2.0 stare, 2.0 nowe, 2,4) (daje dane bez i z działaniem wariatora - wiarator wyprzedza wałek o 18deg pod obciążeniem)

2.0 stare,
dolot:
otwarcie BTDC - 15 deg po TDC/ 3 deg (z wariatorem "on")
zamknięcie ABDC - 44 deg/26 deg (z wariatorem "on")
wydech:
otwarcie BBDC - 27 deg
Zamknięćie ATDC- 2 deg

2.0 nowe:
dolot:
otwarcie BTDC - 9 deg po TDC/ 9 deg (z wariatorem "on")
zamknięcie ABDC - 49 deg/31 deg (z wariatorem "on")
wydech:
otwarcie BBDC - 40 deg
Zamknięćie ATDC- 0 deg

2.4
dolot:
otwarcie BTDC - 1 deg po TDC/ 17 deg (z wariatorem "on")
zamknięcie ABDC - 47 deg/29 deg (z wariatorem "on")
wydech:
otwarcie BBDC - 44 deg
Zamknięćie ATDC- 2 deg

Cała reszta dot. wałków (wg serwisówki) to jest to samo- średnica, wymiary i popychacze (też są te same).

Tylko zawory...
2.0 ma 30mm na dolocie - 2,4 ma 33,5mm
2.0 ma 26mm na wydechu - 2,4 ma 28mm

Może warto czapkę zmienić na 2,4?:)

Zaraz poszukam coś o 20VT

EDIT:
20VT
220KM@5750RPM
310Nm@2500RPM
82mm x 75,65 mm
stopień sprężania 8:1

Wałki i zawory:
1) zawory są takie same jak w 2.0 20V N/A - średnice.
2) wznios wałka turbo na dolocie to 9,3, na wydechu 9
3) inne (bardziej miękkie) wewnętrzne sprężyny zaworowe / zewnętrzne są takie same

Jest jakaś różnica w ułożyskowaniu wałka którą nie do końca rozumiem bo średnice łożysk są te same - ale jest drugi parametr to chyba szerokość łożysk - w 2.0/2.4 jest podane 19,250-26,015, dla 20VT 19,250-19,330

Kąty:
dolot:
otwarcie BTDC - 8 deg po TDC/ 10 deg (z wariatorem "on")
zamknięcie ABDC - 54 deg/36 deg (z wariatorem "on")
wydech:
otwarcie BBDC - 40 deg
Zamknięćie ATDC- 0 deg

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 10:22
autor: dawidson
Nie prościej złożyć 2,4t?

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Re: Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 10:35
autor: topcio
dawidson pisze:Nie prościej złożyć 2,4t?

"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
W pełni popieram taki pomysł :)

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 10:39
autor: Michor
Tylko że:
1) 2,4t na bezpiecznie to będzie raczej soft turbo
2) z 2,4 na soft turbo wytarga się te 220 km (tyle samo co z 20vt)
3) większy skok wału przy doładowaniu (moim zdaniem) zwiększa ryzyko awaryjności...

To nie lepiej 2.0 20VT już do końca?
Moc podobna będzie (jak nie ta sama) w serii - a zdecydowanie bardziej wytrzymałe będzie...

Pomijam przypadek zamówienia tłoków do 2,4 pod turbo i kutych korb - bo wtedy dobrym holsetem można i 400 wydmuchać:)

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 10:39
autor: Cromik
Dokładnie, najlepej zrobić 2,4 turbo ;)
Co do lepszej góry w 2,0 to tez może to być moje subiektywne odczucie.
Pasek sprawdzałem i liczyłem kilka razy w N/A 2.0 i 2.4 jest inny. Blok jast niższy. Poza tym może być niższy o 5mm i będzie zmiana. co ma 2.0 TS do 2.0 20V ?

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 10:52
autor: Michor
Co ma 2.0 TS do 2.0 20v? :)
To samo co 2,4 JTD to 1.8 TS.

To ta sama rodzina silników modularnych fiata.

moge Ci wkleić listę:
Spoiler:
Ale rzeczywiście 2.0 20v nie ma :)

2,4 20v- 168x24
2,0 20v -167x24.

Jeden ząb mniej.

EDIT:

A tak "wogle" to nie 2,4 turbo tylko 2,4 supercharged :D
Takie coś mi się widzi.

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 11:25
autor: Cromik
Te zęby liczyłem kilka razy.
no właśnie 2.0 20V jest lekko inne ;) Zresztą widać. Dziwią mnie te wałki. Bo mój 2.0 ma inne niż 2,4. Blokady nie pasowały zamiennie. hmmmm

P.S. a już wiem :D

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 11:28
autor: Michor
No bo są inne krzywki - masz inny wznios wałka i blokada będąc "kształtem" krzywki, nie wejdzie Ci z 2.0 do 2.4

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 11:38
autor: Cromik
tak, tak wiem ;)

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

: 09 lip 2013, 14:37
autor: 1pajel1
Bravo z dołem od stilo wypluło 180km i coś pod 250Nm, odprężone stilo 2,4 z suszarą cos pod 300km
co do bravo: http://bbtp.pl/topics56/24-hgt-vt34589.htm
w brawo tylko i wyłącznie dół z 2,4 chodź można powiedzieć że głowica też, bo jest identyczna jak w 2.0