Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Gros » 11 lip 2013, 10:53

Ładnie to wszystko opisujecie na zasadzie domniemania :D tylko że ten silnik jeszcze ma pracować i żyć nie tylko odpalić i zdechnąć po kilku setkach kilometrów :D
Troszkę więcej zachodu dla niego trzeba by 2.4t ozyło na dłużej .
W zeszłym roku mocno sie tym interesowałem ale koszty mnie przerosły a klejenie z g... bata sie nie ukręci mnie nie interesowało . Jesli chcesz podnieść tylko lekko moc to dół z 2.4 i tłoki odprężone a resztę z 20t cały osprzęt , no kwestia smarowania turbo ,które mozna wziąć z magistrali lub z czujnika przez trójnik plus cała wiązka z kompem z 20t :D jest troszke wydatków :D .
Mozna to zrobić tez inaczej na wiązce i kompie z 2.4 przy mniejszych wydatkach na niższym doładowaniu bez odprężania :) jak w 20t
:lol: : gafa : :bitwa:

dibo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dibo » 11 lip 2013, 17:53

nie nie nie.narazie zloze 2.4 a na zime zastopie komresor klimy kompresorem wiadomo jakim:)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 11 lip 2013, 22:30

Proponuję przemyśleć zastąpienie kolektora dolotowego kompresorem.

W ten sposób rozwiązujesz 2 problemy, a 3 który myślisz że jest - to nie problem :)

1) zostaje klima (dla mnie to jest ważne przynajmniej)
2) odpada problem blow-offa bo masz przepustnicę przed kompresorem no i problem "orurowania"

3) intercooler nie jest potrzebny. (no chyba że będziesz walił 1,5 bara)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dibo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 13 gru 2010, 19:38
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dibo » 12 lip 2013, 0:06

nie kolektor musi byc.klima mi niepotrzebna;p..chodz na czarnych skorach grzeje latem....
gdzies widzialem projekt juz 20v kompresor.kompresor idzie z dolu.taki projekt,,lowpower" :D

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 12 lip 2013, 0:15

Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory... :)
dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 12 lip 2013, 0:20

turbem na odprężonym uszczelką stilo 2.4 doszli do 300km ;)
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

dawidson

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dawidson » 12 lip 2013, 0:50

Michor pisze:Proponuję przemyśleć zastąpienie kolektora dolotowego kompresorem.

W ten sposób rozwiązujesz 2 problemy, a 3 który myślisz że jest - to nie problem :)

1) zostaje klima (dla mnie to jest ważne przynajmniej)
2) odpada problem blow-offa bo masz przepustnicę przed kompresorem no i problem "orurowania"

3) intercooler nie jest potrzebny. (no chyba że będziesz walił 1,5 bara)
Intercooler jest zdecydowanie potrzebny - nawet przy doładowaniu rzędu 0,5 bara.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Gros » 12 lip 2013, 7:24

1pajel1 pisze:
Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory... :)
dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...
może miałeś w łapach od PZL Świdnik 125cm3 :D bo 2.4 i 2.0 nie są identycze wałki :lol: ni pisz bzdur :lol: a 300 kucuków to zadna rewelka i nie trzeba zbyt wiele rzeźbić
:lol: : gafa : :bitwa:

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 12 lip 2013, 8:03

BogdanA pisze:
1pajel1 pisze:
Michor pisze:No moje posty powyżej pokazują że nie do końca jest identyczna bo w 2,4 są większe zawory... :)
dziwne... miałem w łapach obydwie głowice i wałki są takie same jak i zawory... nawet mają te same nr oem...
może miałeś w łapach od PZL Świdnik 125cm3 :D bo 2.4 i 2.0 nie są identycze wałki :lol: ni pisz bzdur :lol: a 300 kucuków to zadna rewelka i nie trzeba zbyt wiele rzeźbić
i po takich postach widać kto działa w teorii a kto w praktyce...
wałki bravo vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
wałki stilo 2.4 vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1

gdyby nie było błędu w servisówkach nie było by targania głowicy i dodatkowych kosztów... po fakcie po pomiarach wałki mają taki sam wznios...

a tu proszę zawory które wg was są inne:
Bravo 2.0 vis
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2

Stilo 2.4 vis:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=2
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 12 lip 2013, 9:25

Panie kozak.
A porównałeś może kappę 2,4 VIS ze stilo 2,4 VIS?

To może zobaczysz że dopiero dla ostatniej kappy (i 2,4 w niej montowanego)
wałek ma taki sam numer jak w stilo?
M2 i M5 mają odpowiednio 7712670 i 7765912?
A dopiero M8 ma ten sam numer?

Tu sobie zawory porównaj dla 2.0 i 2.4:
Eper

WYgląda że pod koniec produkcji zunifikowali trochę
BMW E39 Touring - 4,4 V8

1pajel1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 91
Rejestracja: 10 kwie 2012, 21:38
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zielonki

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: 1pajel1 » 12 lip 2013, 16:13

Michor, ty umiesz czytać ze zrozumieniem? Ja się cały czas odnoszę do auta i modyfikacji, do których to wrzucałem link...
WWW.EKIPAPOLUDNIE.PL

>Bravo Turbo<

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 12 lip 2013, 16:15

A ja ciągle do różnic pomiędzy 2.0 a 2.4 w KAPPIE.

@dawidson: przy kompresorze nie. Kompresor w odróżnieniu od turbo nie grzeje powietrza...
a intercooler (z tego co ja kojarzę przynajmniej) jest dlatego że gorąca cześć turbo grzeje powietrze zasysane - co w kompresorze nie występuje.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

dawidson

Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: dawidson » 12 lip 2013, 16:42

Michor pisze:A ja ciągle do różnic pomiędzy 2.0 a 2.4 w KAPPIE.

@dawidson: przy kompresorze nie. Kompresor w odróżnieniu od turbo nie grzeje powietrza...
a intercooler (z tego co ja kojarzę przynajmniej) jest dlatego że gorąca cześć turbo grzeje powietrze zasysane - co w kompresorze nie występuje.
Naturalnie, że kompresor grzeje powietrze. Pamiętaj, że przy sprężaniu gazu temp wzrasta. Zresztą, niemal każde auto z kompresorem posiada intercooler bo to zwyczajnie mocno podnosi sprawność układu. Poza tym montaż intercoolera to w ogólnym rachunku zaledwie kropla w całym układzie. Podobnie jak kombinacja żeby nie było zaworu upustowego - jeśli przepustnica będzie przed kompresorem to też można się bez niego obejść.

Generalnie temat jest na tyle znany że nie ma sensu szukać własnej drogi ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Odp: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: FXX » 12 lip 2013, 17:30

dawidson pisze:Naturalnie, że kompresor grzeje powietrze. Pamiętaj, że przy sprężaniu gazu temp wzrasta.
W dużym przybliżeniu - równanie Clapeyrona ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bravo 2.0 20v - hybryda 2.0-2.4 20v SWAP

Post autor: Michor » 12 lip 2013, 18:16

Oczywiście że grzeje samym procesem sprężania - ale nie aż tak jak turbo - każdy ma swoją szkołę, ja pamiętam gdzieś trafiłem że na niskich doładowaniach, nie jest istotnie konieczny, bo kompresor nie nagrzeje tak powietrza.

A uproszczenie konstrukcji znaczne :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”