Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Dzafa700
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Post autor: Dzafa700 » 03 mar 2008, 11:10

Witam wszystkich serdecznie : witaj : , i proszę o pomoc
:( Sprawa wygląda tak rok temu ściągałem coupe, silnik chodzi jak malina ale miesiąc temu zaczęło spadać ciś oleju na mocno rozgrzanym silniku (0.2 bara), odrazy na kanał i rzut oka na panewki :
- korbowe nominały
- czopy główne już gorzej
Szybko zdecydowałem się na pół środki i zakupiłem nominalne panewki, i pomogło ale ciś podskoczyła na jałowym tylko do 0.9 bara a przy 100 stopniach już 0.5 bara :/.
Nie dało mi to spokoju i dziś już silnik leży na stole a wał zawiozłem do szlifierni
Diagnoza lekarza :
-korby nominał
- czopy 1 szlif
I teraz mam pytanko do was co mam zrobić, szlifiernia dosyć konkretna już robiła szlify w integralne,coupe,croma i powiedział mi że po szlifie zawsze doradzał azotowanie-utwardzanie wału i jak na razie skarg podobno nie maił .
Zmierzył mi specjalnym przyrządem twardość wału i wyszła od 30 do 40 czegoś tam :/
A po azotowaniu powiedział że będzie 60, do tego dobierze specjalne wzmocnione panewki.
Dodał jeszcze że musi zmierzyć mocowania wału na bloku bo twierdzi że często tam traci opalizacje i panewki się dostosowują do krzywizny (lub wgłębienia) i przez to panewka gubi fil olejowy.

Ale mam jeszcze inne wyjście, znalazłem sam wał z 2.0 16V ale nominalny z silnika o małym przebiegu za 500zł a ten szlifowany i azotowany+komplet panewek to koszt 1000zł
W Aso za nowy kompletny wał+panewki chcą 2300zł + oddaje stary wał

Panowie doradzicie bo auto już zostaje zemną do samego końca i nigdy go nie sprzedam

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Post autor: makek » 03 mar 2008, 16:51

Pierwsza sprawa to jakim olejem jest / był zalany silnik? Następna to pompa, kolejna to jakie są średnice czopów wału, czy nie mieszczą się w odchyłkach?
Jakie było ciśnienie oleju przy 4000 obr/min (100 st C), z którego miejsca robiony pomiar i jakim przyrządem?
Jeśli wszystko wskazuje, że to łożyska wału puszczają ciśnienie, szlifierz wzbudza zaufanie, to ja bym naprawiał, łącznie z utwardzaniem powierzchni ..itd.

Dzafa700
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Post autor: Dzafa700 » 03 mar 2008, 18:05

"makek" pisze:Pierwsza sprawa to jakim olejem jest / był zalany silnik? Następna to pompa, kolejna to jakie są średnice czopów wału, czy nie mieszczą się w odchyłkach?
Jakie było ciśnienie oleju przy 4000 obr/min (100 st C), z którego miejsca robiony pomiar i jakim przyrządem?
Jeśli wszystko wskazuje, że to łożyska wału puszczają ciśnienie, szlifierz wzbudza zaufanie, to ja bym naprawiał, łącznie z utwardzaniem powierzchni ..itd.
Przyjechał z Włoch na 10/40 i do razu wymieniłem na 10/60 pół syntetyk Valvoline
Co do pompy to jutro zmierzę ją dokładnie, czopy wału są na 1 szlif i mają jakąś odchyłkę 10, korbowodowe są nominały
Przy 4000 obr było 2.5 bara, pomiar robiony na warsztacie bo wał wyciągałem i zawiozłem a mierzyli mikrometrem i czujnikiem zegarowym odchylania.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Post autor: Bany » 04 mar 2008, 0:01

nigdy nie azotowałem wałów.
tak sie robi w niektórych japończykach,
w lanci czy fiacie nie widze potrzeby

bolger
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 24 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Post autor: bolger » 04 mar 2008, 2:41

W starym silniku 2.0 DOHC wały były fabrycznie azotowane. Inna sprawa, że szlif nie zdejmował całej utwardzonej warstwy, więc nie było potrzeby robić tego powtórnie
Lancia Delta 1.9 T.D 99'
Fiat 131 Mirafiori Sport (Racing) 2.0 DOHC 82'
Lancia Beta HPE VX 84'

Czy ktoś widuje dwudrzwiowe 131 w swoich okolicach ? Proszę o priv.

Dzafa700
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Post autor: Dzafa700 » 04 mar 2008, 12:07

Czyli panowie nie widzicie potrzeby wydawać 500zł na azotowanie :)
Jeszcze mam pytanko jakie najlepiej panewki kupić na ten 1 szlif ?

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Post autor: Bany » 04 mar 2008, 14:50

takie jakie dostaniesz...
Nie jest łatwo,najlepiej Glyco albo AE,koniecznie do turbo,bo takie same są od atmosfery tylko z innych stopów.

Dzafa700
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Fiat Coupe - Wał w 2.0 16VT

Post autor: Dzafa700 » 04 mar 2008, 16:56

"Bany" pisze:takie jakie dostaniesz...
Nie jest łatwo,najlepiej Glyco albo AE,koniecznie do turbo,bo takie same są od atmosfery tylko z innych stopów.
Wielkie dzięki "Bany" :pifko: jutro jadę zobaczyć czy mają te panewki.
Masz może nr tych panewek z tych firm, tak dla pewności żeby nie zrobił mnie szlifierz w ciu...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”