Lancia Code - immobilizer

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 286
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: laminiarz » 21 mar 2011, 7:12

Praptax pisze:Czy w Kappach bez alarmu powinna się świecić dioda między kratkami nawiewu.
Ponieważ ...
To jest dioda sygnalizująca pracę immo.
Przeczytaj dokładnie pierwszy post.

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Praptax » 21 mar 2011, 15:51

laminiarz pisze:
Praptax pisze:Czy w Kappach bez alarmu powinna się świecić dioda między kratkami nawiewu.
Ponieważ ...
To jest dioda sygnalizująca pracę immo.
Przeczytaj dokładnie pierwszy post.
Napisałeś że jest dwukolorowa.A pytanie dlatego zadałem że widziałem kilka sztuk z diodą jedno kolorową - zieloną.
I nie wiem od czego to zależy, czy od tego że dany egzemplarz posiada fabryczny autoalarm ?.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
Praptax
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 295
Rejestracja: 15 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Konin

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: Praptax » 25 mar 2011, 15:45

Dzisiaj podłączyłem diodę pod 2,5 V i świeci. Jak włożę w kostkę między kratkami nawiewu nie świeci.Miernikiem sprawdziłem i złączu kostki i daje około 1,5, - 1,9 V.
Co jeszcze powinienem sprawdzić ?
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta

Awatar użytkownika
aldi21
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2011, 17:59
Skype: aldi21
Imię: Aldi
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: aldi21 » 24 maja 2011, 20:21

Witam
A jak to wszystko tzn "Lancia Code", immo, kluczyki, wygląda w odniesieniu do Lanci Musy? Kupiłem Musę 1.9 JTD Multijet z 2004 roku. Niestety nie mam Karty Kodowej i mam tylko jeden kluczyk ze sterowaniem centralnym zamkiem i klapą bagażnika. Pierwsze kroki skierowałem do ASO i jak się dowiedziałem o kosztach Karty i dodatkowym kluczyku to mi kapcie spadły z nóg i szczeka gruchnęła o posadzkę. Karta około 200zł kluczyk ze sterowaniem, około 900zł. Szok!!! Proszę o poradę czy do Musy można "gdzieś" oprócz ASO wygenerować kod i dorobić kluczyk. Ile to w przybliżeniu może kosztować. Jestem w tych sprawach żielony jak szczypiorek na wiosnę.
Pozdrawiam
Aldi
św. Krzysztof (patron kierowców) jeździ z nimi tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.
Lancia Musa 1.9 JTD Multijet 2004r.
Obrazek
http://www.ermail.pl/link/J7YJYVJ7TcNXA ... CX7mCVA2Y7

argenta67

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 24 maja 2011, 20:57

aldi21 pisze:Witam
A jak to wszystko tzn "Lancia Code", immo, kluczyki, wygląda w odniesieniu do Lanci Musy? Kupiłem Musę 1.9 JTD Multijet z 2004 roku. Niestety nie mam Karty Kodowej i mam tylko jeden kluczyk ze sterowaniem centralnym zamkiem i klapą bagażnika. Pierwsze kroki skierowałem do ASO i jak się dowiedziałem o kosztach Karty i dodatkowym kluczyku to mi kapcie spadły z nóg i szczeka gruchnęła o posadzkę. Karta około 200zł kluczyk ze sterowaniem, około 900zł. Szok!!! Proszę o poradę czy do Musy można "gdzieś" oprócz ASO wygenerować kod i dorobić kluczyk. Ile to w przybliżeniu może kosztować. Jestem w tych sprawach żielony jak szczypiorek na wiosnę.
Pozdrawiam
Aldi
Niestety masz za daleko do W-wy, a tu mam człowieka co wygeneruje kod z komputera bez karty i dorabia kluczyk, Musa ma już "code2", koszt o połowę niższy był jak robiłem to w Thesis.

Awatar użytkownika
aldi21
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2011, 17:59
Skype: aldi21
Imię: Aldi
Lokalizacja: Dębica
Kontakt:

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: aldi21 » 25 maja 2011, 17:28

Niestety masz za daleko do W-wy, a tu mam człowieka co wygeneruje kod z komputera bez karty i dorabia kluczyk, Musa ma już "code2", koszt o połowę niższy był jak robiłem to w Thesis.[/quote]

No fakt, nie mam blisko. Ale może ktoś się odezwie z Rzeszowa lub Tarnowa, bo słyszałem że tam podobno "ktoś coś" robi. Jakby to nie był problem to proszę o sprawdzenie.
Pozdrawiam
:)
św. Krzysztof (patron kierowców) jeździ z nimi tylko do prędkości 120 km/h, po czym swoje miejsce odstępuje św. Piotrowi.
Lancia Musa 1.9 JTD Multijet 2004r.
Obrazek
http://www.ermail.pl/link/J7YJYVJ7TcNXA ... CX7mCVA2Y7

przedszkolak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 346
Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: przedszkolak » 12 sie 2011, 17:58

argenta67 pisze:
aldi21 pisze:Witam
A jak to wszystko tzn "Lancia Code", immo, kluczyki, wygląda w odniesieniu do Lanci Musy? Kupiłem Musę 1.9 JTD Multijet z 2004 roku. Niestety nie mam Karty Kodowej i mam tylko jeden kluczyk ze sterowaniem centralnym zamkiem i klapą bagażnika. Pierwsze kroki skierowałem do ASO i jak się dowiedziałem o kosztach Karty i dodatkowym kluczyku to mi kapcie spadły z nóg i szczeka gruchnęła o posadzkę. Karta około 200zł kluczyk ze sterowaniem, około 900zł. Szok!!! Proszę o poradę czy do Musy można "gdzieś" oprócz ASO wygenerować kod i dorobić kluczyk. Ile to w przybliżeniu może kosztować. Jestem w tych sprawach żielony jak szczypiorek na wiosnę.
Pozdrawiam
Aldi
Niestety masz za daleko do W-wy, a tu mam człowieka co wygeneruje kod z komputera bez karty i dorabia kluczyk, Musa ma już "code2", koszt o połowę niższy był jak robiłem to w Thesis.
Gdzie w Warszawie można dorobić kluczy z Code 2 do Thesis

darkoholic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: darkoholic » 01 sie 2012, 22:53

Może ktoś z kolegów mi tu pomoże. Lancia Delta II, 2.0 16V 95r, zakładam, że Code I. Zgubiłem wszystkie 3 kluczyki, dwa czarne i brązowy master(nie pytajcie jak to zrobiłem). Mam teraz dwie opcje:

1. likwiduje immo w ogóle ... i tu znowu są dwie opcje
a)ingernecja w ECU u fachmena i skasowanie wpisów immo
b) albo wymiana ECU na taki bez immo który posiadam

2. Dorabiam klucze z immo do tego co jest.

Pytania:

1. czy ECU bez immo z roku 93 (ten sam silnik) będzi pasował do roku 95?
2. czy da się wprogramować 3 kompletnie obce klucze (zakładam, że jestem w stanie gdzies kupić 3 używki w komplecie)

Pozdrawiam
D
Daro
Lancia Delta II HPE 2.0 16V 93'/95'
Lancia Dedra Integrale 2.0 8VT 92'
Lancia Delta 2.0 16VT w kawałkach

argenta67

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 02 sie 2012, 6:47

darkoholic pisze:Może ktoś z kolegów mi tu pomoże. Lancia Delta II, 2.0 16V 95r, zakładam, że Code I. Zgubiłem wszystkie 3 kluczyki, dwa czarne i brązowy master(nie pytajcie jak to zrobiłem). Mam teraz dwie opcje:

1. likwiduje immo w ogóle ... i tu znowu są dwie opcje
a)ingernecja w ECU u fachmena i skasowanie wpisów immo
b) albo wymiana ECU na taki bez immo który posiadam

2. Dorabiam klucze z immo do tego co jest.

Pytania:

1. czy ECU bez immo z roku 93 (ten sam silnik) będzi pasował do roku 95?
2. czy da się wprogramować 3 kompletnie obce klucze (zakładam, że jestem w stanie gdzies kupić 3 używki w komplecie)

Pozdrawiam
D
Z code1 nie ma problemu czyli po prostu dorabia się nowe klucze i programuje pastylki jeśli jest choć jedna jak nie ma to wy koduje ją specjalista i zrobi klony, wszystko kwestia czasu i ceny.

Awatar użytkownika
aquarius01
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:19
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: aquarius01 » 02 sie 2012, 9:39

darkoholic pisze:Może ktoś z kolegów mi tu pomoże. Lancia Delta II, 2.0 16V 95r, zakładam, że Code I.
Code I to w dniu dzisiejszym przysłowiowa "bułka z masłem" :) Najlepszym sposobem będzie dorobienie mechanicznie kluczy do wkładki, którą masz i skontaktowanie się z firmą Ko-Car z Tychów. Dowiesz się dokładnie co, jak i za ile i sam ocenisz co warto a zrobić można wszystko łącznie z odtworzeniem PIN, co w porównaniu do swobodnego kopiowania kluczy CODE I raczej sensu nie ma. Firma sprawdzona choćby przez użytkowników z forum [url=http:forum.alfaholicy.org]alfaholicy.org[/url]. Co do sterownika - jeżeli jest on w tej samej wersji co obecny i faktycznie ma wyprute immo to nic nie stoi na przeszkodzie aby go podmienić i spróbować odpalić jeżeli już jakiś kluczyk sobie dorobiłeś :)
Pozdrawiam
Zbyszek

darkoholic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: darkoholic » 03 sie 2012, 17:50

Sterownik jest oryginalnie bez immo, w starszych wersjach w ogóle nie było immo.

Sęk w tym, że kluczyka nie ma żadnego, więc nie ma z czego kopiować. Z tego co już się dowiedziałem odtworzenie PINu kosztuje dużo, najlepszy rozwiązaniem będzie kupienie modułu immo i kluczyka w komplecie z innego auta, dorobienie grotu i wrzucenie do niego pastylki z kupionego.

Dla mnie temat rozwiązany, chociaż dalej mnie interesuje, czy ECU mogę przełożyć. Dziękuję za pomoc.
Daro
Lancia Delta II HPE 2.0 16V 93'/95'
Lancia Dedra Integrale 2.0 8VT 92'
Lancia Delta 2.0 16VT w kawałkach

argenta67

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: argenta67 » 03 sie 2012, 19:56

darkoholic pisze:Sterownik jest oryginalnie bez immo, w starszych wersjach w ogóle nie było immo.

Sęk w tym, że kluczyka nie ma żadnego, więc nie ma z czego kopiować. Z tego co już się dowiedziałem odtworzenie PINu kosztuje dużo, najlepszy rozwiązaniem będzie kupienie modułu immo i kluczyka w komplecie z innego auta, dorobienie grotu i wrzucenie do niego pastylki z kupionego.

Dla mnie temat rozwiązany, chociaż dalej mnie interesuje, czy ECU mogę przełożyć. Dziękuję za pomoc.
Trochę cię nie rozumiem bo jeśli nie masz immo to nie masz problemu, wyjmujesz jedną wkładkę i dorabia się kluczyk do wkładki i pasuje do wszystkich zamków. Po co wymieniać ECU :?:

darkoholic
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 30 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: darkoholic » 09 sie 2012, 0:21

W tej Lancii do której pogubiłem wszystkie kluczyki jest immo. Mam z drugiej Lancii którą rozdrobniłem ECU, w tej rozdrobnionej nie było immo oryginalnie wcale. Trochę Ci się wyrwało z kontekstu.

Temat dla mnie rozwiązany, ECU przełożyłem, śmiga. Póki co odłączyłem wtyczkę z modułu immo pod deską rozdzielczą co by kontrolka nie bolała w oko...może się kiedyś klucze znajdą to wrócę do poprzedniego stanu. Kluczyk dorobiony do zamka, problem rozwiązany.

Dla potomnych, ECU w wersji z immo i bez immo mają te same oznaczenia 4Q5 bodajże....także można zamieniać do woli. Widocznie różną się tylko wpisanym lub niewpisanym PIN'em Code 1.
Daro
Lancia Delta II HPE 2.0 16V 93'/95'
Lancia Dedra Integrale 2.0 8VT 92'
Lancia Delta 2.0 16VT w kawałkach

luxbart
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 24 lis 2012, 23:41
Imię: Bartek
Lokalizacja: śląsk

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: luxbart » 16 lut 2013, 12:28

Jeśli kupię dwa kluczyki używane z stacyjką i z czarną puszka na końcu kabla (podobno sterownik immobilizera, foto niżej), to podmieniając tą puszkę(z moją z Lybry) i kapsułki, odpalę autko?
Czy Samochód do odpalenia (właściwego odczytania immo z kluczyka) potrzebuje tylko kapsułki pasujące kodem do tej czarnej puszki?
Chcę pokombinować z dorobieniem kluczyków (mam jeden który sie sypie) ale immobilizer wolałbym zostawić.
http://img18.allegroimg.pl/photos/orygi ... 3018902436

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7276
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Lancia Code - immobilizer

Post autor: faraon » 24 mar 2013, 20:46

Czytam ten temat od początku i nie znalazłem odpowiedzi na mój "problem". Problem, który kiedyś sam rozwiązywałem i radziłem sobie z nim na co dzień, a teraz pamięć ulotna, albo kolega Alzheimer .... - wiecie co :(

Rzecz dotyczy mojej coupe. Code 1.

Stan obecny :)

1. Kupiłem ją z jednym oryginalnym kluczykiem czarnym - bez "mastera" = matki (brązowy), ale z kartą kodową
2. Dorobiłem drugi kluczyk na zasadzie klonu pierwszego. Oba "palą" auto.
3. Auto otwierałem tylko od strony pasażera, bo od strony kierowcy jakiś sq : cenzura : el próbował otworzyć "śrubociągiem", ale ...

... udało mi się zdobyć (w ludzkiej cenie) oryginalny i nowy zestaw: stacyjka, wszystkie zamki, kluczyk master, dwa kluczyki czarne + karta kodowa i chciałbym dostosować ten zestaw do immo i ECU, które są w aucie (zamki już wymienione). Robiłem takie rzeczy pracując w serwisie Fiata (wymiana zamków po włamaniach, kradzieżach kluczyków itp.), a teraz ... nie pamiętam jak to szło :(
EDIT 1 - 25.03.2013 - dowiedziałem się ... zamawialiśmy komplet kluczyków pod konkretne auto (ECU+IMMO), i wtedy wszystko grało. Niestety mój zakupiony komplet (od kogoś) też był tak zamówiony, ale ... nie do mojego auta :(

Kto pomoże :?: :?: - teoretyków wyłączam z tego pytania. W tym to ja jestem też "dobry" ;)

EDIT 2 - 25.03.2013 - nic się nie da z tym zrobić tak jak myślałem, trza przerzucić transponder (kostkę) ze starego kluczyka do nowego i sklonować (1-2) transpondery do pozostałych dwóch nowych kluczy.

Wiem, mogę podjechać do Fiata i mają zrobić, ale ... jak mi spi : cenzura ::?:
EDIT 3 - nie spi : cenzura : rzą, bo tego nie można sp : cenzura : lić. Po prostu Klient (czyli ja) se wydziwia

PS.: Dojechać do serwisu potrafię. Włożę kostkę ze starego kluczyka do nowego i na ten jeden raz będzie.

PS.: Kol. argenta67 napisał do mnie na PW ;), że tego tak nie można jak ja chciałem - miał rację :!: :!: : brawo :
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”