Strona 7 z 9

Re: Lancia Beta - baza wiedzy

: 03 maja 2015, 15:32
autor: Nachzehrer
Zamieszczam zdjęcie otworów w zderzaku. Wymiar poszukiwanych lampek 4,5 cm x 2,5 cm.

Re: Lancia Beta - baza wiedzy

: 06 maja 2015, 15:15
autor: lukasdeopalenica
dlaczego drutujesz? 8-O
oryginalne lampki to jeszcze nie biały kruk. Ja mam na przykład w zapasie na półce...

Re: Lancia Beta - baza wiedzy

: 10 maja 2015, 12:40
autor: Nachzehrer
Już nieaktualne. Odnalazłem swoje ;))

Re: Lancia Beta - baza wiedzy

: 14 lip 2015, 22:13
autor: Juras
Moi Drodzy, witam ponownie. Wybaczcie, takie nagłe zniknięcie. Sytuacja zmusiła by zająć się innym klasykiem i trochę zeszło. Niedawno odebrałem Betę od lakieru i zaczynam składać z powrotem. Jutrem postaram się wrzucić jakieś foto :)

Re: Lancia Beta - baza wiedzy

: 17 lip 2015, 16:16
autor: lukasdeopalenica
będą te obiecane fotki?
to coupe, czy HPE?

Re: Lancia Beta - baza wiedzy

: 30 lip 2015, 21:51
autor: Juras
Jestem, fotki mizerne, bo bałagan. Syn wygonił mnie z warsztatu (spawalnie sobie zrobił) i nie mogę się ogarnąć ;)
To Coupe, Volumex '83
Zdjęcia jutro, bo na cholernym Ubuntu nie mogę zmniejszyć zdjęć. Syna poproszę, żeby jutro na swoim komputrze wstawił ;)
http://imageshack.com/a/img673/457/fLSIct.jpg
http://imageshack.com/a/img537/7152/SesTxx.jpg
http://imageshack.com/a/img673/4742/9PYdAD.jpg

Tak by to wstępnie wyglądało :)

Re: Lancia Beta - baza wiedzy

: 19 lut 2016, 21:44
autor: KrissEB
Czujnik położenia wału dla silnika 2,0 ie (122 KM)

MAGNETI MARELLI SEN8D

ogólnie łatwo dostępny i pasuje od:

Alfa Romeo
164 2.0 Turbo

Fiat
Cinquecento 0.7
Croma 2.0i
Croma 2.0 Turbo
Fiorino 1.5
Regata 100
Regata 75
Ritmo 75
Tempra 1.8
Uno 1.0
Uno Turbo

Ford
Sierra Turbo (Cosworth)

Lancia
Delta 1.6 HF
Delta 1.6 Turbo
Delta HF 2.0 4WD
Delta HF Integrale
Prisma 1.5
Prisma 1.6
Thema 2.0

Maserati
Biturbo 2.0
Biturbo 228
Biturbo 420
Biturbo 425
Ghibli 2.0
Quattroporte 3.2
Shamal 3.2

Re: Lancia Beta - baza wiedzy

: 22 lut 2016, 8:36
autor: lukasdeopalenica
Dodam jeszcze, że mowa o wersji z zapłonem digiplex. Czujniki są dwa - wałek rozrządu i korbowy. Wtryskowce z początku produkcji ze standardowym, elektronicznym zapłonem wspomnianych czujników nie mają.

Re: Beta - baza wiedzy

: 22 lut 2016, 14:22
autor: MiroMiglia
Mój gaźnikowiec jest pozbawiony wszelkich tych ekstrasów i może dlatego pali na dotyk do tej pory :D

pozdrawiam Miro.

Re: Beta - baza wiedzy

: 22 lut 2016, 14:29
autor: rob_76
MiroMiglia pisze:Mój gaźnikowiec jest pozbawiony wszelkich tych ekstrasów i może dlatego pali na dotyk do tej pory :D

pozdrawiam Miro.
Mój tyż tak mo... :D ;)
(Co do wtrysku i elektroniki to muszę jednak oddać, że moje obie Gammy z L-jetronik'iem też potrafią palić "od sztycha" nawet po kilku latach stania... Byle akumulator był w miarę mocny).
Pozdrawiam!

Re: Beta - baza wiedzy

: 22 lut 2016, 18:26
autor: KrissEB
No ja przyznam szczerze że chyba mam jeden i to przy wale. Chyba że tak szybko rozbierałem że nie zauważyłem drugiego:)

Re: Beta - baza wiedzy

: 23 lut 2016, 8:53
autor: lukasdeopalenica
hmm, może były z jednym i dwoma, jak to u Włochów, konsekwencji nigdy za wiele ;)

Re: Beta - baza wiedzy

: 01 mar 2016, 8:51
autor: KrissEB
Jednak znalazłem drugi czujnik. Okazało się że jest zamocowany w obudowie skrzyni biegów. Widocznie koło zamachowe daje jakiś sygnał. Także wersja o dwóch się potwierdziła. Co rusz jakieś odkrycie:)

Re: Beta - baza wiedzy

: 01 mar 2016, 15:52
autor: rob_76
To dokładnie tak, jak u Łukasza na schemacie - para "S1 - flywheel". "Dzwon" skrzyni to idealne miejsce... Mogli nawet wykorzystać uzębienie wieńca jako "producenta" sygnałów (choć nie mam pewności, czy tak jest w istocie :hmmm: )... ;)
'

Re: Beta - baza wiedzy

: 02 mar 2016, 8:30
autor: lukasdeopalenica
rob_76 pisze:"Dzwon" skrzyni to idealne miejsce... Mogli nawet wykorzystać uzębienie wieńca jako "producenta" sygnałów (choć nie mam pewności, czy tak jest w istocie :hmmm: )... ;)
'
dokładnie tak jest. O ile dobrze pamiętam, to czujnik prowadzony jest pod skrzynią i umieszczony w miejscu narażonym na uszkodzenia... :/

Jeden czujnik mierzy prędkość obrotową silnika - z koła zamachowego, a drugi wyznacza GMP z koła pasowego na wale.