Strona 1 z 9

Beta - baza wiedzy

: 04 lis 2008, 2:04
autor: bolger
Proponuję podwiesić niniejszy temat - Bety to rzadkie auta i trzeba wzajemnie dzielić się wiedzą. Oto wyniki mojego dochodzenia na temat kompatybilności (proszę prostować w razie potrzeby):

Zawieszenie:
- końcówki drążków bez wspomagania - Fiat 126
- przeguby i osłony - m.in. Lancia Dedra
- sworznie wahaczy - Łada (może być wymagane skrócenie o 3 mm ?)

Hamulce - tarcze nietyp, przód nietyp, tylne klocki Argenta ? Tempra ? Prisma i A112 ?

Łożyska kół przód i tył:
SKF kit VKBA 895
IRB IR 8066
STIL DAC377 20037
Trupart TBK 197
SNR GB12807 SO3
TGB 10872 SO2
LANCIA 82289841

Zewnętrzna 72 mm
Wewnętrzna 37 mm
Grubość 37 mm

ALFA ROMEO
164 (164)
2.0
2.0 T.S. (164.A2C, 164.A2L)
2.0 T.S. (164.H3)
2.0 T.S. (164.A2H)
FIAT
CROMA (154)
TEMPRA S.W. (159)
2.0 i.e. 4x4 (159.AP)
TIPO (160)
1.9 TD (160.EL, 160.GL, 160.AQ, 160.EI, 160.AR)
LANCIA
DELTA I (831AB0)
2.0 HF Integrale (831AB.024S, 831AB.028)
2.0 16V HF Integrale (831AB.026)
2.0 16V HF Evo Integrale (831AB.027)
THEMA (834)
2000 i.e.
2000 i.e. (834BV)
2000 i.e (834AB)
2000 i.e. (834B)
2000 i.e. 16V (834AI)
2000 i.e. 16V (834AA)
2000 i.e.Turbo (834CV)
2000 i.e. Turbo (834C)
2000 i.e. 16V Turbo (834AL)
2000 16V Turbo (834AC)
2850 V6 i.e. (834AD, 834CD, 834BD)
2850 V6 i.e. (834F)
2500 Turbo D (834D)
2500 Turbo DS (834AE)
2500 Turbo DS (834AM)
THEMA SW (834)
2000 i.e. 16V (834AI)
2000 i.e. 16V (834AA)
2000 Turbo
2000 i.e. 16V Turbo (834AL)
2000 i.e. 16V Turbo (834AC)
2500 Turbo DS (834D)
2500 Turbo DS (834AE)
2500 Turbo DS (834AM)

Do tego nietypowe pierścienie, niestety. Do zdejmowania pierścieni służy specjalne narzędzie, które mogę pożyczyć.

Silnik - Fiat 131, 132, Argenta - pasuje większość elementów prócz tych, które są związane z geometrią silnika w nadwoziu, jak pompa wody, pompa oleju, miska, mocowania i poduszki silnika, gaźnik, NAPINACZ, niektóre głowiczki wydechowe i aparaty zapłonowe. Nieco inny kształt ma termostat (zewnętrzny).
Sprzęgło - j.w. prócz obudowy łożyska wyciskowego.

Lancia Beta - baza wiedzy

: 04 lis 2008, 4:22
autor: skyblu
: brawa :

Lancia Beta - baza wiedzy

: 04 lis 2008, 7:52
autor: marco
...dodam ,że sprzęgło kpl .- Tempra 2,0 .
Tuleje tył wahacz - Kappa i BMW. ! :D

Lancia Beta - baza wiedzy

: 04 lis 2008, 18:28
autor: kappa96
Super strona dla zainteresowanych Beciami ale też dla miłośników pięknych i wiecznie młodych Włoszek : yesyes : : yesyes : : yesyes :

Lancia Beta Parts Catalogue
:link:
"foto klik"

Lancia Beta - baza wiedzy

: 04 lis 2008, 22:46
autor: lancia1969
Pomysł rewelacyjny :D - poprosimy Modów o podwiesznie ( i tak nie będzie łatwo znależć ) ja niebawem odbieram swoja Lady od "Kowala i Matejki" i zabieram sie za mechanike - oczywiście chętnie się wiedza podzielę -:)

Lancia Beta - baza wiedzy

: 05 lis 2008, 22:55
autor: Stiker
Automat rozrusznika ? łada 2103
przednie światła ? Fiat 125, Polonez (Borewicz)
Pokrywa filtra powietrza w wersji gaźnikowej ? Tavria ZaZ
gaźnik ?prawie? pasuje z Yugo Koral . Weber co prawda nie jest dokładnie taki sam ale mocowanie jest identyczne należy tylko przełożyć część górną (ssanie jest w becie ustawiane przez temperaturę płynu chłodniczego a Yugo elektrycznie ) i dysze z oryginału ale przy braku sprawnego fabrycznego ten nie wymaga praktycznie żadnych przeróbek ;) mocowanie ,podciśnienia ,linka itp pozostaje bez zmian (podejrzewałem usterkę-pęknięcie gaźnika i dla testu zastosowałem jugosłowiański produkt działał identycznie jak fabryczny :D ) A co najważniejsze w miarę łatwo znaleźć go można na szrocie czy na alledrogo i to za małe pieniądze :D czego nie można powiedzieć o oryginale



A ktoś wie z czego pasuje moduł zapłonowy (aparat zapłonowy bezstykowy w bloku silnika) zwykła cewka zamontowana na prawym nadkolu na aluminiowej żebrowanej podstawie a pod nią mały moduł 2 przewody wchodzą do niego i 2 wychodzą ) Bardzo będę wdzięczny za podpowiedź :D

Lancia Beta - baza wiedzy

: 05 lis 2008, 23:10
autor: maciek_czer
Moduł zapłonowy pochodzi z Fiat 132 2000, wczesnych Fiatów Argenta (bez DIGIPLEXA) spotykałem te moduły także w Fiatch Ritmo/Regata a nawet w starej Delcie 1.3/1.5. Generalnie moduł ten jest identyczny z tym co montowali w polonezach tylko w PN jest bardzo duży i nie był połączony z cewką, ale awaryjnie da się podłączyć. Co do modułu gdzieś mi się walały po warsztacie dwi dobre sztuki - poszukam. Aparat zapłonowy (w bloku) jest identyczny z Fiatem 132/Argenta (przynajmniej takie widziałem MagnetiMarelli, poza jednym Boscha wtedy od Fiata 131 2.0). Kiedy jest w głowiczce wtedy jest identyczny jak w Argencie 2.0ie, chociaż widziałem tylko jedną Betę z aparatem wystającym do góry z głowiczki wałków wydechowych. Jeśli jest na przedłużeniu wałka rozrządu wtedy jest identyczny z aparatem od Lanci Delty/Prisma 1600 do 1986 roku.

Lancia Beta - baza wiedzy

: 05 lis 2008, 23:13
autor: maciek_czer
Aha generalnie to raczej problemu nie ma z częsciami tylko brak wytrwałości bądź wiedzy, jakby coś to dajcie znać poszukam.

Lancia Beta - baza wiedzy

: 06 lis 2008, 0:21
autor: Stiker
Mogę mieć prośbę chętnie bym odkupił taki moduł lub poproszę o małą instrukcję jak podłączyć awaryjnie taki moduł z poloneza . Bardzo lubię mieć możliwość naprawy auta ?na drodze? , jak do tej pory (blisko 16lat) jeździłem różnymi wynalazkami ,ale zawsze utrzymywałem je w stanie technicznie bdb :) i jeszcze nigdy nie wracałem na ?lince? do domu , a często na co dzień aby nie niszczyć normalnych aut jeżdżąc w ubraniu roboczym do hurtowni mam cuda pod warsztatem w stylu mały fiacik za 200zł. :D Lancia Beta dla mnie jest ?oczkiem w głowie? zabawką na wycieczki i zloty i bardzo bym nie chciał żeby kiedykolwiek zrobiła mi niespodziankę . Komplet kluczy ,młotek,drut,pompka paliwowa,kopułka itp w trasy w zapasie jest do tego troszkę wiedzy od czego mogą pasować części i praktycznie mam pewność że nie zrobi mi jakiegoś psikusa na drodze i że potrafię ją na ulicy reanimować i dojechać do domu gdyby nie ten moduł :( (boję się że jadąc gdzieś w dalszą drogę ulegnie uszkodzeniu w drugim krańcu Polski a że na szybko go nie kupię w żadnym sklepie to będzie spory kłopot .

Lancia Beta - baza wiedzy

: 06 lis 2008, 6:03
autor: bolger
Moduł, o którym piszesz to najbardziej typowy zestaw Magneti Marelli (były zapłony Boscha - całkiem inne !). W mojej Becie VX radiator jest trochę mniejszy i cewka siedzi osobno. Generalnie moduł właściwy można wymontować i łatwo podmienić, jeżeli nie znajdziesz w PL/nie odezwie się ktoś znający temat, to mogę ci przywieźć z USA taki nowy (czarna kostka), koszt około 70 zł. W Argencie 2.0 I.E. z tego co wiem były rozdzielacze zapłonu, ogólnie rzecz ujmując wyglądające na niskie.

Lancia Beta - baza wiedzy

: 06 lis 2008, 9:24
autor: maciek_czer
W argencie 2.0 ie były dwa rodzaje aparatów, jeden z cewką impulsową i kopułką , popularnie na dwie śrubki, wysoka brązowa i ten aparat pasuje do BETY kiedy siedzi w głowiczce do góry (jak pisałem rzadki widok) drugi typ aparatu (też w głowiczce) był niski nie posiadał w sobie nic poza palcem rozdzielacza i kopułka była na trzy śrubki dość ciężka i współpracowała z Digiplexem. Tego aparatu nie widziałem w Betach ani na żywo ani na zdjęciach, jako że widziałem tylko jedną Betę z aparatem w głowiczce.

Lancia Beta - baza wiedzy

: 06 lis 2008, 21:40
autor: Stiker
Dzisiaj zastosowałem moduł z Poloneza działa świetnie dzięki za podpowiedź wcześniej nie wpadłem na to że całkiem inna wielkość i pasuje , do tego Polonezowski moduł ma 5 wejść (tylko nie pomyślałem że jeden pin ma po prostu 2 końcówki) a oryginał z bety 4 a ciekawostka oto oryginał Magneti Marelli tylko dlaczego jest tam napis GM ?! Całość czyli cewka przykręcona do aluminiowego radiatora i schowanego pod nim widocznego na zdjęciu modułu wyglądała na nigdy nie demontowaną z auta Obrazek

Lancia Beta - baza wiedzy

: 07 lis 2008, 0:05
autor: maciek_czer
Możliwe że był też produkowany przez GM ale w jakich modelach nie mam pojęcia może jakieś amerykańce taki mają.

Lancia Beta - baza wiedzy

: 09 lis 2008, 20:24
autor: bolger
Hej, Doc, to jak z tym podwieszeniem ?

Lancia Beta - baza wiedzy

: 09 lis 2008, 20:54
autor: Taz
Przykleiłem.