Beta - naprawa zamka korka paliwa

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Beta - naprawa zamka korka paliwa

Post autor: KrissEB » 08 maja 2014, 0:46

Wydaje mi się ze poniższą reanimację zamka można wykonać w wielu samochodach bo mechanizm działania wkładek zamków jest podobny.

Zacznę od tego, że kluczyk w zamku przed zabiegiem nie chciał się przekręcić w żadną stronę i to był pretekst do naprawy.
Nie będę opisywał tutaj proces rozbiórki korka wlewu paliwa w Becie bo jest łatwy i intuicyjny ale jak coś służę radą:)

Jak już dojdziemy do tego momentu:
IMAG0468.jpg


to znaczy że pora zdjąć te spinkę z tyłu wkładki (seger)
IMAG0469.jpg
Następnie po moczeniu kilka godzin w nafcie całego zestawu trzeba spróbować delikatnie opukiwać wkładkę tak żeby wyszła z pierścienia ją otaczającego.
Należy rozłożyć zamek na części pierwsze a przy okazji starając się zapamiętać albo rozrysować co jak było powkładane.
IMAG0470.jpg
Następnie czyścimy wszystko z osadów i brudów.

I teraz mam (w moim przypadku )
- wkładka 1x
- pierścionek otaczający wkładkę 1x
- kołeczki 10x
- tulejki 10x
- spręzynki 10x
- listewki 2x
- podkładkę i pierscień seger

Kołeczków są 3 rodzaje:
a) z małym łbem
b) ze średnim łbem
c) z dużym łbem

Każdej dziurce na kołeczki we wkładce odpowiada pewne miejsce na kluczyku a żeby można było bezproblemowo korzystać z zamka kołeczki nie mogą wystawać ponad wkładkę ani być a nisko.
IMAG0472.jpg
Tak więc przy włożonym kluczyku do pustej wkładki należy tak dobierać i wsadzać kołeczki żeby tworzyły równą powierzchnię.
IMAG0474.jpg
Na moim kluczyku jest jedna najgłębsza dziurka oraz 2 średnie dziurki a pozostała powierzchnia to płaski kluczyk tak więc:
- 1 najdłuższy kołeczek trafia na najgłębszą dziurkę
- 2 kołeczki średnie trafiają na średniej wielkości dziury
- 2 najkrótsze kołeczki trafiają na płaską powierzchnię kluczyka
Co daje 5 kołeczków na stronę x dwie strony = 10 kołeczków


Jak już mamy poukładane kołeczki to zakładamy pierścień i uzupełniamy cały zamek o tulejki i sprężynki i zamykamy całość listewkami. Sprawdzamy czy działa bo jak źle dopasowaliśmy kołeczki to odnowa rozbieramy i próbujemy innych kombinacji dążąc do ideału:)
Zakładamy pierścień z segerem Ja u siebie nie zakładałem wszystkich kołeczków bo się okazało że nie mogę ich idealnie spasować, ale nie przeszkadza to w funkcjonowaniu zamka pod warunkiem że chociaż ze 2 kołeczki zostawimy.
IMAG0476.jpg
Zamek u mnie czasami się przycina ale trzeba pomanewrować kluczykiem i działa. Wynika to zapewne z już powyrabianych kołeczków i słabych sprężynek.
IMAG0477.jpg

Mam nadzieje że nie namieszałem za nadto:) Jak by Ktoś coś to priv:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Naprawa zamka korka paliwa - Lancia Beta i nie tylko

Post autor: rob_76 » 08 maja 2014, 1:18

No i bardzo piękna "obstrukcja" (obs-ługi ins-trukcja) :D niedziałającej wkładki zamka :!: Gratuluję sukcesu :!:
Pozdrawiam
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Naprawa zamka korka paliwa - Lancia Beta i nie tylko

Post autor: solarzmr » 08 maja 2014, 1:46

Mogłeś jeszcze zdjąć tą część gdzie wkładasz kluczyk, bo na zdjęciu widać że klapka zabezpieczająca się nie zamyka. A przez to syf wlatuje do środka.

Ćwiczyłem u siebie takie czyszczenie już kilka razy. Na jakiś czas wystarczy ;)

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta - naprawa zamka korka paliwa

Post autor: lukasdeopalenica » 13 maja 2014, 12:54

dodam, że wkladka w zamkach drzwi zbudowana jest tak samo.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”