Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: KrissEB » 17 lut 2016, 14:06

Jak kupiłem Betę to była już z taką cewką:
IMAG0301.jpg
Na niej jest napisane "corsa" co oprócz samego kształtu podpowiada mi, że oryginalna nie jest.

Wg katalogów najbardziej pasuje ta cewka: VAL245083
cewka zapłonowa Valeo.jpg
Oczywiście już nigdzie nie jest dostępna.

W zamiennikach do niej występuje Magneti Marelli nr: MAG060717013012
cewka magnettimarelli.jpg
I nawet zastosowanie w miarę pokrewne:
cewka zapłonowa FIAT: CROMA 1,6/ 2,0 CHT/ 2,0 ie; FIORINO 1,4/ 1,5/ 1,6; REGATA 70/ 75/ 85; RITMO 60/ 75/ 85/ 105/ 125/ 130; TEMPRA 1,4/ 1,6; TIPO 1,6; UNO 1,4/ 1,6
Pozostaje kwestia przerobienia wtyczki ale oprócz prawidłowej kolejności kabli to już nie jest taki duży problem.


Może ktoś wie ja ugryźć ten temat. Może jakiś krótki wykład nt cewek samochodowych. Na cewkach się nie znam ale domyślam się, że na rynku nie jest ich tyle dlatego, że producenci chcą nabić kase. Z drugiej strony nikt w katalogach nie podaje żadnych wartości/właściwości tych cewek.
Może się okazać że nawet ta z Corsy będzie OK?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: PastorFSO » 17 lut 2016, 20:52

Generalnie jeżeli cewka ma jedno wyjście to jest duże prawdopodobieństwo że dopasujesz cewkę nawet z poloneza :P
Raczej cewka z dolnego zdjęcia powinna pasować. Przypuszczam, że cewkę możesz dopasować z każdego samochodu byle miała jedno wyjście WN. Z dwoma wyjściami też by mogła być, ale wtedy musisz jedno zaślepić, lecz raczej bym nie polecał takiego rozwiązania :P

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: KrissEB » 17 lut 2016, 21:25

No to by znaczyło, że faktycznie podobna cewka da radę.
A czy Valeo czy Magneti Marelli wybrać?

Tymczasem znalazłem schemat instalacji wtryskowo - zapłonowego i już wiadomo jak ewentualnie podpiąć kable do cewki:
schemat układu wtryskowego i zapłonowego.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: Młody_H » 18 lut 2016, 0:11

Mniej więcej identyczna cewka była montowana w większości Fiatów i Lancii z lat 80tych. Różnią się co najwyżej mocowaniem. Taką samą mam w HF turbo.

A tak w ogóle to są dostępne, na allegro. : gafa :
Valeo:

NGK wersja 1:

NGK wersja 2:

Ewenualnie używane Magneti Marelli z Y10:
Ostatnio zmieniony 18 lut 2016, 17:40 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym! :-)
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: KrissEB » 18 lut 2016, 9:18

Tą Valeo widziałem i w sumie najbardziej mi odpowiada. Czekam jeszcze na odpowiedź gościa z allegro bo namierzyłem jedną Magneti Marelli.
Dzięki Młody_H za podpowiedź i gotowe linki;)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: Dudi » 18 lut 2016, 17:41

KrissEB pisze: Dzięki Młody_H za podpowiedź i gotowe linki;)
Nie tędy droga. Młody regulamin to gdzie masz??? :D
Wstaw obrazki!!!
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: Bichoń » 18 lut 2016, 18:56

Dudi pisze:Nie tędy droga. Młody regulamin to gdzie masz??? :D
Zapewne tam, gdzie pan może pana majstra w du*ę pocałować. ;-)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: Lukasz_TG » 18 lut 2016, 20:28

Tak jak pisali inni dla pracy silnika nie ma znaczenia, ważne, że pojedyncza i z samochodu z elektronicznym zapłonem, jak z corsy jest dobra to zostaw, albo kup nową, astra miała taką samą. Czyli tak jak pisałem musi pochodzić z czegoś co miało elektroniczny zapłon. ja bym właśnie dał z poloneza były ładne i okrągłe, bosch też takie okrągłe robił.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: Młody_H » 18 lut 2016, 22:51

Dudi pisze:
KrissEB pisze: Dzięki Młody_H za podpowiedź i gotowe linki;)
Nie tędy droga. Młody regulamin to gdzie masz??? :D
Wstaw obrazki!!!
Przepraszam, ale jednak pójdę w zaparte. : dno :

Ważną informację zawarłem. Kolega nie mógł znaleźć, pomogłem. Stwierdzenie- są na "xxxxx" poszukaj sobie- pomocne nie jest, jedynie chamskie. "Obrazki" raczej by mu nie pomogły.

Dodatkowo cytując regulamin:

Zabronione jest zakładanie tematów, które próbują poruszyć problem w dziale technicznym na podstawie linków z portali aukcyjnych (bez zrobienia np. Print Screen'a)


Ani nie założyłem tematu, ani nie poruszam problemu. Ja podałem rozwiązanie.

W takim przypadku składam prośbę o doprecyzowanie regulaminu np: Zabronione jest podawanie linków portali aukcyjnych w dziale technicznym.

Chyba, że gdzieś jest inna część regulaminu działu technicznego oprócz tego: :link:
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: Dudi » 18 lut 2016, 23:04

Młody_H pisze: Przepraszam, ale jednak pójdę w zaparte. : dno :

Dodatkowo cytując regulamin:
W takim przypadku składam prośbę o doprecyzowanie regulaminu np: Zabronione jest podawanie linków portali aukcyjnych w dziale technicznym.
Doprecyzowane : ok2 :
Ale pomyśl o jednej rzeczy. Pomogłeś tu i teraz. Za miesiąc, dwa, nie wspominając o roku czy dwóch, nic te linki nikomu nie pomogą.
To nie jest wymysł mój czy innych moderatorów, ale użytkowników szukających pomocy, których szlag trafiał, kiedy natrafiali na wygaszone linki w istniejących tematach/postach sprzed kilku tygodni/miesięcy/lat.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: lukasdeopalenica » 07 cze 2016, 13:52

Hej Krzysiek,
Nie wiem czy nie za późno odpowiadam, ale dopiero teraz rzucił mi się w oczy tenm wątek. Oryginalna cewka powinna być Magneti Marelli, taka jak na załączonym zdjęciu. Montowana jest za widoczną blachę pod "zastrzałem" kolumny zawieszenia. Dla samej pracy silnika nie ma znaczenia typ cewki, każda tradycyjna zadziała. W becie którą kupiłem na części była zamontowana od Poloneza... Po stronie pierwotnej masz zasilanie 12V, masę, terminal na obrotomierz i moduł zapłonowy. Po wtórnej wyjście na aparat zapłonowy. Podłączenie jest zatem tylko pozornie skomplikowane. Jakby co służę radą. Mam też nowy w zapasie zamiennik, chyba EPS.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta 2.0 i.e. 122KM - cewka zapłonowa

Post autor: KrissEB » 05 lip 2016, 9:55

Już mam cewkę i stanęło w końcu że kupiłem Valeo a przynajmniej tak było na pudełku napisane bo po otwarciu okazało się inną firmą ale też porządną (teraz nie pamiętam nazwy). Grunt że na cztery wsuwki (2x2) tak jak być powinno:)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”