Beta - filtr oparów benzyny

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Beta - filtr oparów benzyny

Post autor: KrissEB » 14 wrz 2016, 14:46

Mam pytanie bo sam do końca nie wiem odnośnie filtra oparów benzyny.

Wg instrukcji coś takiego występowało w Betach pod numerem:
82284387 albo 82309496
układ paliwowy.jpg
U mnie wyglądało to tak, że był dziwny system rurek paliwowych przeźroczystych z odprowadzeniem do dziury w podłodze bagażnika.

Zastanawiam się czy nie załatwić jakiegoś innego nowego filtra z Grupy Fiata o podobnym kształcie. Czy one wszystkie działają tak samo i różnią się tylko kształtem? Mają jakieś wydajności, parametry? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Lancia Beta - filtr oparów benzyny

Post autor: rob_76 » 15 wrz 2016, 2:16

Jeśli nie miałeś w aucie takiego oryginalnie, to bym odpuścił... Zbędny gadżet jak dla mnie... U mnie też było/jest dużo rurek z odpowietrzeniem, i też kończą się w podłodze... Podejrzewam że cały ten "mess" to kwestia "hameryki" i ich ekologicznego podejścia....
Może Łukasz będzie wiedział coś więcej...?
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Beta - filtr oparów benzyny

Post autor: KrissEB » 15 wrz 2016, 8:22

[quote="rob_76"U mnie też było/jest dużo rurek z odpowietrzeniem, i też kończą się w podłodze... Podejrzewam że cały ten "mess" to kwestia "hameryki" i ich ekologicznego podejścia....[/quote]

Teraz jak już wiem że u Ciebie też jest taki system rurek to można wywnioskować że to raczej patent fabryczny.
Beta jest planowana raczej na trasy i nie chciałbym jechać "w/na oparach" :)
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
lukasdeopalenica
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 298
Rejestracja: 14 wrz 2011, 18:44
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Melbourne/Kraków/Poznań

Re: Beta - filtr oparów benzyny

Post autor: lukasdeopalenica » 15 wrz 2016, 16:17

Krzysiek, filtr na który się powołujesz był montowany wyłącznie w autach na niektóre rynki. Nasze bety tego wynalazku nie miały. Miały natomiast, tak jak wszystkie auta, odpowietrzenie baku niezbędne przy napełnianiu i opróżnianiu zbiornika. W korku wlewowym jest zaworek odpowietrzający, gdyby on jednak nie zadziałał jest jeszcze zaworek zwrotny na igielitowym wężu skierowanym właśnie na zewnątrz auta przez otwór w podłodze bagażnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LANCIA Beta HPE 2000 I.E. '82 rosso corsa
SAAB 900i Aero '92
Subaru Outback 3.0R H6
HONDA CB400F '75 x2
HONDA CB125K6 '76
Romet Pony 50M2 '81
Specialized Epic & Stumpjumper
były:
VOLVO V70 D5 AWD Summum
VOLVO C30 1.8 Sport R-Design
SAAB 9-3 TiD SE turbo anniversary
Mitsubishi Magna SW 2.6
Opel Vectra 2.0 16V
FSO 1500ME/2000TC
Fiat 131 Panoramasuper 2000TC
Fiat 125p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”