Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 lis 2019, 21:11

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 09 lis 2019, 14:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 382
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Cześć,
chciałbym się Was poradzić co może być przyczyną takowego stanu rzeczy:

Silnik benzynowy 2.0 plus instalacja LPG - w ostatnim czasie odpalał od strzału. Praktycznie nie było z nim problemów. Wcześniej, w czasie w wakacji miał podobne objawy. Ustały, teraz znów wróciły. Co się dzieje?

Odpalam silnik jakby na dwa razy. Wkładam kluczyk, przekręcam - rozrusznik kręci, odpala.. jeśli od razu puszczę kluczyk po odpaleniu, gaśnie. Jeśli przytrzymam - kręcąc dalej rozrusznikiem - dostaje zadyszki, przygasa, próbuje jakby z zadyszką odpalić.. i w końcu odpala. I już jest ok. To objawy na zimnym silniku.

W maju były wymieniane zawory, rozrząd oraz osprzęt silnika (paski, napinacze). Od jakiś dobrych kilkunastu dni znów coś piszczy.. jakby piszczenie paska...

Czy takie objawy mogą świadczyć np o problemach z rozrządem?

Czy to raczej sprawka świec, bo przy instalacji LPG szybciej się zużywają?

Akumulator kupiłem w tym roku.

_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 09 lis 2019, 15:06 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 705
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Jeśli rozrusznik chętnie kręci, to problemu nie szukałbym w akumulatorze.

Moja Phedra zazwyczaj odpala od strzała, przy czym na zimnym silniku zaraz po pierwszym odpaleniu brakuje autu mocy.
Wrażenie jakby jakby jeden garnek nie chodził, wtedy trzeba pilnować obrotów - powyżej 1500 rpm jest ok, poniżej się przydławi.
Problem nie jest jakiś bardzo męczący - znika po minucie, czy dwóch i na razie nic z tym nie robiłem.
Raz na jakiś czas przebiera też trochę przy odpalaniu - ale to bardzo rzadko. Wtedy warto przygazować na nieco wyższe obroty.
Miałem sugestie, żeby sprawdzić czy czujnik temperatury działa prawidłowo. Bo jeśli nie - to właśnie takie mogą być objawy..
Świece wymieniłem - stare wyglądały strasznie, ale po wymianie na nowe NIC się (w tym co opisałem) nie zmieniło.

Acha.. LPG - elektromechanik mi mówił, że może gaz dostaje się pierwszym odpaleniu, wtedy też mogą być podobne objawy.
Nie byłem z tym u gaziarza i nie rozpoznawałem tematu, ale taki temat się pojawił to może też być jakiś trop.

Piszczenie paska.. u mnie jak piszczał to został wymieniony oraz przy okazji napinacz,
a niedługo po wymianie pękły uchwyty które trzymają napinacz - podobno zdarza się przy tym silniku..
Pospawane i jest ok.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek


Na górę
PostDodany: 09 lis 2019, 17:51 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 382
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Z tym dostającym się gazem to ciekawy trop. Jak dziś wróciłem pod dom to z przodu auta przy włączonym silniku nic nie piszczało. Wszystkie paski były wymieniane, podobnie oba napinacze.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 09 lis 2019, 18:12 
Offline
Moderator w stanie spoczynku
Moderator w stanie spoczynku

Rejestracja: 23 maja 2012, 20:57
Posty: 5351
Lokalizacja: /dev/null
Twierdzę podobnie: czujnik temperatury, potem instalka gazu, bo np. wtryskiwacz albo reduktor jest nieszczelny. Tak na szybko z głowy. Bez kompa zgaduj zgadula ;)

_________________
What the hell are you drivelling on about...?


Na górę
PostDodany: 09 lis 2019, 20:34 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4617
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Ja przez ponad rok ignorowałem gorsze odpalanie zimnego silnika, aż za którymś razem strzał rozwalił mi kolektor dolotowy. Reduktor LPG przepuszczał gaz do dolotu, przez co mieszanka nie była dobra i nie chciał odpalić (musiałem długo kręcić, aż pewnie zaciągnął "świeże" powietrze).
Można to zdiagnozować zamykając gaz na zaworze na butli i pojeździć kilka dni na benzynie - sprawdzając, czy problem dalej występuje.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 11 lis 2019, 22:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 382
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Przez ostatnie dwa dni czyniłem co następuje:

Na kilkadziesiąt metrów przed domem wyłączałem gaz i dojeżdżałem na samej benzynie. Na drugi dzień odpalał bez zarzutu. A już na pewno bez tego "łapania drugiego tchu". Pogoda nie ma tu chyba znaczenia, gdyż pierwszy dzień był mega deszczowy a drugi dość słoneczny i ciepły. I okazało się, że za 500 km zbliża mi się kolejny przegląd gazowy. Takie rzeczy sprawdzają przy takowej operacji? Pracę reduktora itp?

_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 11 lis 2019, 22:29 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4617
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
To nie czekaj tych 500km tylko podjedź już do gazownika i powiedz mu w czym problem. Takie zwykłe badanie szczelności może niewiele wykryć, bo gaz nie ucieka na zewnątrz tylko w dolot.
Prawdopodobnie reduktor będzie do regeneracji - ale sprawdź wcześniej orientacyjnie, za ile możesz kupić nowy reduktor na wolnym rynku, bo może się okazać, że materiały i praca serwisu będą droższe - jak tak się ostatnio naciąłem.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 11 lis 2019, 23:13 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 382
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Czy owy reduktor, to część od gazownika? Czy podlega gwarancji?

_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 11 lis 2019, 23:23 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4617
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Tak, podlega gwarancji jako część instalacji. Inaczej zwane jest to parownikiem, to część, w której gaz zmienia stan z płynnego na lotny. W środku jest gumowa membrana i kilka uszczelek, więc ma co się zepsuć.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 11 lis 2019, 23:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 382
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
To będę to miał raczej na gwarancji. Instalacja jeszcze roku nie ma :(

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 11 lis 2019, 23:35 
Online
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4617
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
To niedobrze - bo gazownikowi może się nie chcieć robić na swój koszt i może próbować się wykręcać wciskając jakiś kit.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 11 lis 2019, 23:37 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 382
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Jutro będę dzwonił i spróbuję się dowiedzieć co z tym fantem :)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl