Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 17 gru 2017, 12:38

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 wrz 2011, 17:43 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2011, 21:07
Posty: 7
Lokalizacja: ZSZ
: witaj :

Nie mogłem nigdzie w sieci znaleźć nic na ten temat więc zmuszony byłem nauczyć się sam. Przedstawiam poniżej foto z opisem krok po kroku. Może komuś się przydać.

Problem pojawił się kilka dni temu, kiedy po przekręceniu stacyjki usłyszałem tylko cyknięcie. Zadziałał tzw. bendiks jednak zero reakcji rozrusznika. Następnego dnia było to dwa razy itd. itd. Ostatniego dnia przed całkowitym "kaputt" pomagało jeszcze kilkakrotne, szybkie przekręcanie stacyjki (po którymś razie zapalał).
W związku z powyższym stanąłem przed faktem demontażu rozrusznika. Pomyślałem, że znajdę coś w sieci na ten temat jednak myliłem się. Jako, że bałem się oddawać auto do mechanika, który by wykorzystał moje auto jako królika doświadczalnego postanowiłem zrobić to osobiście. Perspektywa ta nie napawała mnie optymizmem kiedy przypomniałem sobie jak ciasno jest w "Zetkach" pod maską.

Jednak do rzeczy,

UWAGA zdjęcia w odwrotnej kolejności!!!!!
Przed zabraniem się do pracy podejrzałem rysunki w eperze.

Pierwszą rzeczą, do której się zabrałem było wymontowanie filtra paliwa (który i tak zamierzałem wymienić). W mojej Z siedzi system BOSCH - a. Na pierwszy ogień poszły 2 przewody paliwowe dochodzące z góry do obudowy filtra.
Przed rozpoczęciem odłączania przewodów radzę spuścić paliwo z filtra przez zaworek (chyba do spuszczania wody) znajdujący się z przodu po lewej stronie obudowy filtra. Należy też odłączyć aku!!!
Krok pierwszy
[attachment=9]zdj1.jpg[/attachment]

Aby je zdjąć konieczne jest dociśnięcie blaszki znajdującej się na złączu przewodu do ścianki złącza i jednoczesne odciągnięcie złączki od obudowy filtra.

Kolejnym kokiem będzie odłączenie trzech przewodów znajdujących się na dole obudowy filtra. Najpierw ten z prawej strony obudowy, później ten na dole, z prawej strony obudowy. Na końcu należy odłączyć przewód z lewej strony, na dole obudowy. Wypina się go jednak inaczej, poprzez wciśnięcie znajdujących się po obydwu stronach złączki przycisków i odciągnięcie złączki od obudowy filtra. WAŻNE!!! Przed odpinaniem dolnych przewodów od obudowy filtra lepiej będzie wypiąć obudowę z uchwytu znajdującego się od strony silnika. Po wyjęciu obudowy filtra rozpinamy jeszcze przewód olejowy prowadzący od wlewu oleju w kierunku silnika (zaznaczone na zielono na zdj2) oraz zabezpieczamy przewody paliwowe przed zabrudzeniem (zazn. na czerwono).
Krok drugi
[attachment=8]zdj2.jpg[/attachment]

W trzecim kroku odkręcamy od rozrusznika przewód (1) oraz (2)
Krok trzeci
[attachment=7]zdj3.jpg[/attachment]

Krok czwarty - demontaż obudowy filtra powietrza i przepływomierza. Odkręcamy wkręty (1), poluźniamy opaskę (2) odpinamy wtyczkę przepływomierza (3). Wyjmujemy obudowę filtra wraz z przepływką do góry.
Krok czwarty
[attachment=6]zdj4.jpg[/attachment]


Krok piąty - demontaż rury powietrznej :-). Odkręcamy opaskę i zdejmujemy rurę z osłony wentylatora chłodnicy następnie wysuwamy drugi koniec rury w kierunku przodu auta.
Krok piąty
[attachment=5]zdj5.jpg[/attachment]
[attachment=4]zdj6.jpg[/attachment]


Krok szósty - demontaż kolejnej rury :-). Odkręcamy nakrętki (1) oraz zdejmujemy rurę z uchwytu. Odkręcamy opaskę (2) i wyciągamy rurę. Następnie odkręcamy wkręt torx (3) oraz opaskę (4), wypinamy kostkę i wyciągamy rurę.
Krok szósty
[attachment=3]zdj7.jpg[/attachment]
[attachment=2]zdj8.jpg[/attachment]
[attachment=1]zdj9.jpg[/attachment]


Krok siódmy - odkręcamy śruby (imbus) mocujące rozrusznik (1) - 3 szt. Rozrusznik jest wolny!!!!! :-)
[attachment=0]zdj10.jpg[/attachment]

Krok ósmy - wyjmujemy rozrusznik, do góry przez miejsce powstałe po wyjęciu obudowy filtra paliwa. W tym celu musimy odkręcić plastikową osłonę/listwę/rynienkę, w której umieszczone są przewody biegnące od lewej do prawej strony pomiędzy silnikiem i chłodnicą. Będzie wtedy więcej miejsca na wyciągnięcie rozrusznika.


ROZRUSZNIK MAMY NA WIERZCHU - a wyglądało na niemożliwe!!!! Mój rozrusznik to VALEO D7R27.
Teraz pozostaje tylko pytanie co mu jest, ale to już inny temat. Montażu rozrusznika dokonujemy w odwrotnej kolejności.
Przy okazji sugeruję wymienić filtr paliwa - obudowę mamy na wierzchu!!!

Mam nadzieję, że komuś pomogę i oszczędzę trochę czasu. Dobre jest to , że można w ten sposób pomóc użytkownikom innych eurovanów czyli Peugeot 806, Citroen Evasion czy też Fiat Ulysse.


Załączniki:
Komentarz: Krok siódmy
zdj10.jpg
zdj10.jpg [ 390.97 KiB | Przejrzano 5252 razy ]
Komentarz: Krok szósty
zdj9.jpg
zdj9.jpg [ 262.17 KiB | Przejrzano 5253 razy ]
Komentarz: Krok szósty
zdj8.jpg
zdj8.jpg [ 283.06 KiB | Przejrzano 5253 razy ]
Komentarz: Krok szósty
zdj7.jpg
zdj7.jpg [ 317.53 KiB | Przejrzano 5253 razy ]
Komentarz: Krok piąty
zdj6.jpg
zdj6.jpg [ 411.42 KiB | Przejrzano 5254 razy ]
Komentarz: Krok piąty
zdj5.jpg
zdj5.jpg [ 298.56 KiB | Przejrzano 5254 razy ]
Komentarz: Krok czwarty
zdj4.jpg
zdj4.jpg [ 280.03 KiB | Przejrzano 5254 razy ]
Komentarz: Krok trzeci
zdj3.jpg
zdj3.jpg [ 298.56 KiB | Przejrzano 5254 razy ]
Komentarz: Krok drugi
zdj2.jpg
zdj2.jpg [ 277.5 KiB | Przejrzano 5254 razy ]
Komentarz: Krok pierwszy
zdj1.jpg
zdj1.jpg [ 123.25 KiB | Przejrzano 5254 razy ]
Na górę
Post: 28 gru 2011, 13:48 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 21 lip 2011, 22:05
Posty: 3
Imię: Maciek
Lokalizacja: Kalety
Pełny "szacun" za kawał dobrej roboty!!!
Bardzo podoba mi się podejście do sprawy:
" Jako, że bałem się oddawać auto do mechanika, który by wykorzystał moje auto jako królika doświadczalnego postanowiłem zrobić to osobiście. "
No niestety nasze autka nie są tak bardzo popularne!!!

Nie naprawiałem jeszcze rozrusznika w mojej Zycie (mimo 305 tyś. przebiegu nikt tego jeszcze nie robił), ale bardzo byłem ciekaw jak w razie czego podejść do tego tematu.
Bardzo fajna instrukcja POZDRAWIAM!!!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]