Phedra - awaria szyb/drzwi automat/sterowania fotelami/klimy

kempes_r
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2015, 0:23
Imię: kempes_r
Lokalizacja: łódzkie

Phedra - awaria szyb/drzwi automat/sterowania fotelami/klimy

Post autor: kempes_r » 22 sie 2016, 23:37

Dzień dobry, :D w weekend padła klimatyzacja która miesiąc wcześniej była nabijana, wróciłem do gościa i w ramach reklamacji sprawdził jeszcze raz płyny i mówi że ok, ale klima nadal nie działa. Więc do elektryka/kumpla ten podłączył pod kompa i mówi że czujnik temp zewnętrznej pewnie padł miał tylko sprawdzić i zdiagnozować ale gdy wpadłem po autko okazało się że przestały działać elektryczne szyby -wszystkie drzwi, automatyczne drzwi, sterowanie fotelami oraz w miejscu temperatury zewnt. są ---- wcześniej wskaźnik pokazywał temp.może trochę przekłamywał ale był. gdy przy mnie podłączył się kompem pod "fredzię" od razu pojawiły się błędy komunikacji z w/w podzespołami.
niezłe jajka co? : gafa :
napiszę co udało się zrobić mojemu mistrzowi
Lancia Phedra 2.0
2004 r.

kempes_r
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 24 lis 2015, 0:23
Imię: kempes_r
Lokalizacja: łódzkie

Re: Phedra - awaria szyb/drzwi automat/sterowania fotelami/k

Post autor: kempes_r » 16 paź 2016, 22:38

Wróciłem po Fredzie, odebrałem w stanie takim jak zostawiłem dwa dni wcześniej czyli jestem w punkcie zero.
Umówiłem się podobno z jednym z dwóch najlepszych fachowców w okolicy. tydzień czekania i autko zostawione na kilka godzin.
Wymiana : elektromagnesu 24v, łożysko, tarcza Sanden - to wszystko od układu klimtyzacji + nabicie klimy = 360zł
Czujnik temp-ok; klima chłodzi jak oszalała:)
Lancia Phedra 2.0
2004 r.

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Re: Phedra - awaria szyb/drzwi automat/sterowania fotelami/k

Post autor: Snooki » 09 lis 2023, 17:36

kempes_r pisze: 16 paź 2016, 22:38 Wróciłem po Fredzie, odebrałem w stanie takim jak zostawiłem dwa dni wcześniej czyli jestem w punkcie zero.
Umówiłem się podobno z jednym z dwóch najlepszych fachowców w okolicy. tydzień czekania i autko zostawione na kilka godzin.
Wymiana : elektromagnesu 24v, łożysko, tarcza Sanden - to wszystko od układu klimtyzacji + nabicie klimy = 360zł
Czujnik temp-ok; klima chłodzi jak oszalała:)
Czołem, odkopię trochę temat. Od wczoraj mam podobne objawy co u Ciebie. Po pierwsze to mam z rana problem aby otworzyć auto z pilota, bo się po prostu nie da. Wystarczy że otworzę z kluczyka to pilot już reaguje - dziwne. Po krótkiej jeździe około 2-3km wyskakują błędy poduszki / ASP/ ESR, nie działają szyby, blokada dziecięca sama się załącza. Na termometrze jest "--" Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu nic się nie zmienia. Brak reakcji na szyby. Dopiero odpięcie klemy pomaga. Czy to faktycznie może być wina zepsutego kompresora od klimy? Ładowałem dziś akumulator 8 godzin i wydaje się być naładowany. Ma on około 4 lat i dopala bez problemu. Zauważyłem też, że tak jak by coś szybko konsumowało prąd, bo pod dłuższej walce z zamknięciem szyb na monitorku po przekręceniu kluczyka wyskakuje komunikat "wchodzenie w tryb oszczędności" Zazwyczaj ten komunikat pojawiał się gdy auto stało z przekręconym zapłonem około 20-30 minut i to po tym okresie się wyłączało.
Owszem z kompresorem mam od jakiegoś czasu problem bo ewidentnie do wymiany sprzęgiełko bo czasem po dłuższym postoju zwłaszcza w deszczowy dzień mam problem ze wspomaganiem bo tak jak by coś blokowało pasek klinowy i jeden z jego elementów się nie kręci a pasek się po nim ślizga. Pozostałe elementy był wymieniane, tj, napinacz, alternator oraz pompa wspomagania jedynie sprężarka klimy nie była ruszana. Owszem też i słabiej chłodziła tego lata bądź wcale.

Odkopuję ten temat aby potwierdzić czy faktycznie przyczyna może leżeć po stronie sprężarki od klimy, bo przyznam szczerze że obstawiałem bardziej jakiś brak styku gdzieś przy BSI czy komputerze.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra - awaria szyb/drzwi automat/sterowania fotelami/klimy

Post autor: Tomzik » 11 lis 2023, 23:49

Może niesprawny kompresor stawia jakiś opór mechaniczny i w konsekwencji jest kiepskie ładowanie, bo altek jest na tym samym pasku? Taki luźny pomysł...

Na moje powyższe cyrki wyglądają jednak na jakieś spadki napięcia...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Re: Phedra - awaria szyb/drzwi automat/sterowania fotelami/klimy

Post autor: Snooki » 20 lis 2023, 14:48

Tomzik pisze: 11 lis 2023, 23:49 Może niesprawny kompresor stawia jakiś opór mechaniczny i w konsekwencji jest kiepskie ładowanie, bo altek jest na tym samym pasku? Taki luźny pomysł...

Na moje powyższe cyrki wyglądają jednak na jakieś spadki napięcia...
Tak alternator i sprężarka klimy oraz pompa wspomagania są na jednym pasku. Dwa tygodnie temu naładowałem akumulator do pełna i przez tydzień był spokój a teraz jak odpaliłem dzisiaj to ewidentnie nie działa moduł komfortu. Brak składania lusterek i regulacji, brak reakcji na szyby, brak reakcji na otwieranie pilotem oraz na komputerze w miejscu temperatury są dwie kreski "--"
Nie wiem kurczę którędy teraz iść, czy próbować wymienić kompresor klimy czy zająć się BSM ?
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”