Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Xaper
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 21 mar 2013, 11:07
Imię: Xaper
Lokalizacja: Warszawa

Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: Xaper » 20 sie 2013, 13:52

Jakich używacie?
Proszę o opinie, co polecacie, jak komponują się ze zderzakiem, gdzie instalować?
Ostatnio zmieniony 07 lip 2015, 18:41 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.
Lancia Phedra 3.0 V6 Emblema

digital
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 29 wrz 2010, 20:38
Imię: jacek
Lokalizacja: poznan

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej.

Post autor: digital » 07 lip 2015, 18:34

Odświeżam temat jak podłączyć światła do jazdy dziennej, Phedrze 2,2 jtd chodzi mi w jaki kabelek się
wlutować żeby było zgodnie z przepisami.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8477
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: stabraf » 07 lip 2015, 19:03

A masz z automatem?
Jeśli tak to czarny masa, czerwony plus z alternatora - wzbudzenie, a automat (biały?) do plusa przy pozycyjnych.

digital
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 203
Rejestracja: 29 wrz 2010, 20:38
Imię: jacek
Lokalizacja: poznan

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: digital » 08 lip 2015, 18:51

Witam, tak mam z automatem,
Dzięki za pomoc pozdrawiam Jacek.

Awatar użytkownika
donat2000
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 27 paź 2012, 13:05
Imię: Phedra, W-wa

Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: donat2000 » 06 sty 2016, 14:06

Ja kupiłem takie http://sklep.ledlumen.pl/samochodowe/38 ... r-led.html
Wykonałem montaż i wyglądają tak.
Żeby je zamontować trzeba zdemontować górny element zderzaka (tam gdzie jest mocowanie klapy silnika i mamy dużo miejsca żeby wyjąć osłonki ze zderzaka. Zasilanie można zrobić następująco - metoda łatwiejsza - plus czerwony do alternatora do d+, masa do masy alternatora, zaś biały plus do plusa w postojówce; trudniejsza metoda to zlokalizować masę i plusa stałego po odpaleniu silnika i tam się wpiąć zaś biały plus do postojówki. Jaka różnica 1. światła się zapalą się po przekręceniu kluczyka na zapłon, w 2. metodzie dopiero po odpaleniu silnika.
Mam u siebie czujnik zmierzchu, więc światła się same przełączają np. w garażu zapalają mi się ksenony po wyjechaniu gasi je czujnik zmierzchu i wtedy zapalają się do jazdy dziennej.
Poniżej zdjęcia jaki jest efekt końcowy.
IMG_20160106_090311.jpg
IMG_20160106_090250.jpg
IMG_20160106_090242.jpg
IMG_20160105_024342.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Phedra 2.2 128KM 2005

Awatar użytkownika
arecky
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 20 sty 2012, 9:40
Imię: Arek
Lokalizacja: Germany

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: arecky » 07 sie 2016, 10:30

Tez bede cos takiego dzialac u siebie ;)
Niebawem zima a H7 szybko sie w naszym bzykach przepalaja...a dostep masakra
Ujezdzalem :
-Alfa Romeo 156 2,0 TS 155 KM
-Alfa Romeo 166 3,0 V6 226 KM
-Alfa Romeo 147 1,9 JTD 120 KM
-Chrysler Voyager 2,8 CRD 150 KM
Obecnie:
-Lancia Phedra 2,0 HDI 136 KM
Mysle o:
-Lancia Kappa Coupe 3,0 V6 205 KM
Obrazek


pawelwro
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 13 lip 2016, 21:35
Imię: Pawel
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: pawelwro » 10 sie 2016, 20:23

Kto powiedział, że mają być h7. Ja u siebie przełożylem soczewki na bi-xenon (bez zmiany lamp), założyłem przyzwoite żarniki d3s i problem z h7 przestał mnie dotyczyć... :)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: Tomzik » 25 lut 2021, 20:03

Ktoś jeszcze przerabiał temat LED-ów w autobusie?

Chciałbym podłączyć się tak, żeby mieć + i - stały (bez zapłonu) oraz + po zapłonie.

Schemat podłączenia wygląda tak:
Przechwytywanie.JPG
Kojarzy ktoś gdzie zlokalizować takie źródełka?

Zapodałem Osramy LEDrive PX-5.

Wygląda to tak:
DSC_9939.JPG
Teraz po montażu wydają mi się trochę małe, ale już po ptokach ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: wiesiu » 26 lut 2021, 8:41

Z tego co pamiętam to bez problemu znajdziesz to co szukasz w skrzynce bezpiecznikowej pod maską po prawej stronie (pasażera)
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: Tomzik » 26 lut 2021, 9:22

Plus stały to chyba z bezpiecznika klaksonu, muszę sprawdzić czy trąbi bez przekręcania kluczyka.

Minus stały to może dorobię jakieś oczko przy śrubie, widziałem tam jakiś metal.

A plus po stacyjce to może od bezpiecznika pompki paliwa czy coś...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: Tomzik » 26 lut 2021, 18:03

Ciąg dalszy historii ;)

Popatrzyłem na skrzynkę pod maską - wszystko można o niej powiedzieć, ale nie to, że zgadza się z tym co jest w instrukcji :lol: Zapewne to samo jest z tą w schowku.

Jak już się Żabojady z Makaroniarzami wespół w zespół wezmą za elektrykę to jak mawiał klasyk - ni ma : cenzura : a we wsi :lol:

Po śledztwie w necie namierzyłem skrzynkę od Cytryny C5 i ona ma taki sam układ jak u mnie:
Citroen-c5-mk2-bezpieczniki-komora-silnika.jpg
Przechwytywanie.JPG
I tera tak - sądziłem, że będzie problem z plusem stałym a okazuje się, że jest problem z plusem po stacyjce, ponieważ oprócz 4 wszystkie wykazują 12V bez wkładania kluczyka w stacyjce, za to te co nie wykazują - milczą również po przekręceniu kluczyka. To bezpiecznik od spryskiwaczy, wycieraczek, rozrusznika i sterowania silnika. Zapewne plus pojawia się po podaniu sygnału przez przekaźnik.

I gdzie tu złapać plus po stacyjce? :hmmm:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1657
Rejestracja: 14 lip 2011, 9:07
Imię: Robert
Lokalizacja: Łódź

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: ktoś ŁDZ » 27 lut 2021, 1:40

A skrzynkę na bezpieczniki w schowku patrzyłeś żeby tam się gdzieś wpiąć (tylko przeciąganie kabla do środka będzie... ). Pod co tam można by się podpiąć to nie będę pisał, bo się kompletnie na tym nie znam.

Pzdr.

Wysłane z mojego telefonA

Pozdro - Robert
Jest:
Lancia Phedra 2.2 JTD 170KM - TyAaaaa_TO_wóz_zzz
+ Lybra Intensa 2.4 JTD SW - Papamobile :)
Było:
AR 156 SW 2.4 JTD 10V + wirus Ramzesa - Czarnulka
Delta II 1.9td
Nr. tel. 607645504

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: Tomzik » 05 mar 2021, 18:45

Nadal szukam plusa po stacyjce. Masakra jakaś.

Albo nie ma napięcia wcale albo jest cały czas.

Rozkminiłem tylko tyle, że moje BSI, tudzież BSM (tak napisano na skrzynce) jest tożsame z Peugeotem 308. Ale po ściągnięciu serwisówki do niego i tak nie jestem mądrzejszy :(
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: Tomzik » 02 kwie 2021, 20:00

Temat w końcu opanowany.

Moja skrzynka bezpieczników pod maską oczywiście nijak ma się do instrukcji obsługi.

Tak wygląda:
1321d3085f1cd5122d22d60e50487db0.jpg
I uzbrojona:
20210330_203852.jpg
Cały pic polegał na tym, że to zaznaczone w kółku traktowałem jako masę:
20210330_203852_1.jpg
A tymczasem okazało się, że to plus. No logiczne, czarny gruby kabel zakończony oczkiem, plus jak nic ;)

Jak tylko okazało się, że plus to znalezienie bezpieczników na których jest stałe 12V i dopiero po włączeniu zapłonu nie stanowiło już trudności - to oba 30A zaznaczone w kółku - w zielonym 12V po zapłonie, w czerwonym stałe.
1321d3085f1cd5122d22d60e50487db0_1.jpg
Wkradłem się tam za pomocą "złodziejki" z wyprowadzonym kabelkiem. Masa wzięta ze śruby nad lampą prawą a sygnał 12V od postojówki wzięty został sprzed żarówki postojowej (wlutowanie). Poprowadziłem tylko kabelek w środku lampy, aby wychodził z niej otworem na palnik ksenonowy, bo on ma gumowy dekielek i można go założyć nawet z tym wychodzącym przewodem.

Tak to wygląda:
DSC_0003.JPG
Mam nieco mimowolne "follow me home", ponieważ po otwarciu auta z pilota na chwilę włącza się zasilanie BSM a tym samym LED-y, ale po chwili gaśnie jak się nic nie robi. Natomiast po wyłączeniu silnika i zamknięciu drzwi również przez kilka-kilkanaście sekund działa podtrzymanie prądu i LED-y gasną z opóźnieniem. Ale gasną ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra - światła LED do jazdy dziennej

Post autor: wiesiu » 03 kwie 2021, 19:27

Mówiłem, że tam wszystkie potrzebne zasilania są. I jak sprawdzam w autach +12V to masę zawsze biorę z karoserii albo prosto z minusa akumulatora i wtedy nie mam takich problemów z poszukiwaniem jak Ty miałeś.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”