Zeta 2.0 - problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 26 maja 2013, 0:12
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pułtusk k./Warszawy

Zeta 2.0 - problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych

Post autor: Martinez » 28 paź 2013, 17:52

Witam Kolegów i proszę o pomoc
Zabrałem się do wymiany tylnYch kloców w mojej Zetcie gdzie są tam tarczo-bebny i za nic nie mogę założyć tam nowych klocków- nie chcą mi się tam za nic wcisnąć są za szerokie (jeden wchodzi a drugi nie chce), z początku myślałem że może w sklepie dali mi za szerokie ale sprawdziłem i dali mi chyba dobre bo wszystkie rodzaje mają grubość 17mm, są tam takie blaszki które wkłada się w cylinderek. Pierwszy raz się z takim czymś spotkałem.

Może już ktoś do tego modelu montował i mógłby mi pomóc, będę wdzięczny

Jutro zrobię zdjęcia żeby przedstawić problem

Awatar użytkownika
andrzej1
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 2556
Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa

Re: Zeta 2.0 - problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych

Post autor: andrzej1 » 28 paź 2013, 21:14

Witam jak dobrze myślę to te blaszki są 3 i dwie na boki i jedna do góry one są po to żeby klocek się nie przesUwał, może musisz przeczyścić zacisk? lub zmierz stare klocki i wtedy będziesz wiedział czy masz takie same :)
Ostatnio zmieniony 28 paź 2013, 22:17 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 : yesyes : Była : beczy :
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok

Awatar użytkownika
Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 26 maja 2013, 0:12
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pułtusk k./Warszawy

Re: Zeta 2.0 - problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych

Post autor: Martinez » 28 paź 2013, 23:20

Właśnie wszytko jest przeczyszczone, jeśli chodzi o kształt to są takie same, niestety nie wiem jaka była tylko grubość klocków bo te które wyciągnąłem miały po 1mm, a te nowe mają 17mm

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Zeta 2.0 - problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych

Post autor: KrissEB » 28 paź 2013, 23:29

No to z tego co piszesz wynika, że potrzebujesz wcisnąć tłoczek, żeby zmiesciły się w zacisku klocki+tarcza.
Ręką nie wepchniesz cylinderka do zacisku bo działa na niego skutecznie cisnienie w układzie hamulcowym. Potrzebujesz "ściągacza" do tłoczka. Ja wykonałem taki wciskacz samodzielnie i jesli masz możliwosć to też radzę.
Konstrukcja banalnie prosta, na szybko do wykonania także ze śruby z nakrętką i kilku dużych podkładek.
Ewentualnie mogę Ci podesłać planykonstrukcyjne lub mój własny:)

Chyba że masz wkrecane tłoczki ale z tego co pamiętam z Zety brata to raczej nie.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
Martinez
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 26 maja 2013, 0:12
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pułtusk k./Warszawy

Re: Zeta 2.0 - problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych

Post autor: Martinez » 29 paź 2013, 22:15

Tu akurat tłoczki są wciskane i je od początku wcisnąłem.

Problem już rozwiązany okazało się że nie te śruby odkręciłem, nie wiem jak to dobrze opisać (jedne śruby były tak zachlapane błotem że ich nie zauważyłem i odkręciłem te drugie bo myślałem że są tymi właściwymi. W innych moich samochodach było trochę inaczej z wymianą i tu myślałem że może mam nie właściwe klocki, ale posiedziałem trochę, pokombinowałem dziś na spokojnie i się udało : yesyes :
A wczoraj już pod wieczór była nerwówka bo mało czasu mi zostało i się ciemno robiło.

Temat zamknięty.

Awatar użytkownika
andrzej1
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 2556
Rejestracja: 05 sty 2013, 22:02
Imię: andrzej
Lokalizacja: Nysa

Re: Zeta 2.0 - problem z wymianą tylnych klocków hamulcowych

Post autor: andrzej1 » 29 paź 2013, 22:20

nawet najlepszym się zdarza pomylić a co dopiero takim jak my :D przyjemnej jazdy :)
1. Lancia Kappa 2.0 dziewiąty cud świata.Była
2. Fiat Croma 1.9 Multi-Jet 150KM, BYŁA
3. Lancia Lybra 1,8 ben. sedan Była
4. Lancia Delta III 1.6 Platino od Dawida Była
5.Lancia Kappa 3.0 V6 24 : yesyes : Była : beczy :
6. Lancia Ypsylon 1.2 V8 2004 rok Była
7. Lancia Thesis 2.0 TB 2002 rok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”