Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: MobiDoktorGSM » 02 maja 2018, 13:03

Hello : )

Dość rzadko, nawet bardzo rzadko, ale się zdarza - stąd moje pytanie o zapadkę automatu. Najczęściej jest tak: wsiadam do auta, przekręcam kluczyk z wciśniętym hamulcem i wtedy po odpaleniu silnika mogę bez problemu wrzucić D, N czy R. Zdarza się, że muszę zatrzymać auto z włączonym silnikiem i wysiąść z samochodu. Jeśli sytuacja pozwala, wybieram N (plus ręczny, a że póki co jest lichy, nie zawsze utrzymuje na pochyłym samochód) ale nie zawsze zdaje to egzamin. Aby uniknąć jakiegokolwiek staczania wrzucam P. I jest ok. Problem w tym, że gdy już wsiądę z powrotem i wciskam hamulec zapadka się nie odblokowuje i dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P. Raz czy dwa, po dość długiej zabawie hamulcem udało mi się zapadkę odblokować.

Pytanie: gdzie szukać przyczyny w takim stanie rzeczy: elektryka czy bardziej mechanika?
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: wiesiu » 02 maja 2018, 14:49

W tej zapadce pewnie szukaj przyczyny, ewentualnie pozbądź się jej
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: MobiDoktorGSM » 13 maja 2018, 21:38

Dziwne, teraz działa bez najmniejszych zarzutów. Np. jak muszę się zatrzymać z włączonym silnikiem i wysiąść z samochodu, wrzucam P. Po powrocie za kierownicę, za naciśnięciu hamulca zapadka prawidłowo zwalnia.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: wiesiu » 13 maja 2018, 21:57

Oby tak pozostalo
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: wujekp » 13 maja 2018, 22:01

Podobny temat już roztrząsałeś kilka dni temu w wątku obok. Co kilka dni będziemy rozkminiać to samo?
Jak postawisz samochód na nierówności do ciężar samochodu "opiera się" na blokadzie i utrudnia przełożenie wajchy. Jak parkujesz na w miarę płaskim to ten nacisk jest niewielki. Nic się przez te kilka dni nie zmieniło :lol:
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: MobiDoktorGSM » 13 maja 2018, 22:18

Myślałem, że to ma związek z błędem ABS, która czasem się pojawia. Ale gdy naszły cieplejsze dni, to nawet po pojawieniu się błędu zapadka nie zawodzi :D A ten opór przy przełożeniu wajchy, o którym piszecie, to już w ogóle nie wiem o co kaman, bo póki co nie zauważyłem takowych problemów ;)
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6894
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: wujekp » 13 maja 2018, 22:34

MobiDoktorGSM pisze: 13 maja 2018, 22:18 A ten opór przy przełożeniu wajchy, o którym piszecie, to już w ogóle nie wiem o co kaman, bo póki co nie zauważyłem takowych problemów ;)
Musisz pogadać ze swoim drugim wcieleniem, które kilka dni temu napisało:
"dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P"
;)
Bo to jest zapewne to co blokuje Ci przełożenie wajchy. Drugą blokadą (przynajmniej tak mam w Cromie), jest zabezpieczenie przed wachlowaniem wajchą wtedy kiedy nie powinno się tego robić. U mnie jest elektromagnes, który steruje plastikową blokadą, którą mogę ręcznie przesunąć (i przesunąć wajchę) po zdjęciu osłony wajchy.
Ale z Twojego opisu o nietrzymaniu ręcznego i staczaniu się samochodu obstawiam że działa blokada skrzyni/kół.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: MobiDoktorGSM » 14 maja 2018, 10:07

wujekp pisze: 13 maja 2018, 22:34 Musisz pogadać ze swoim drugim wcieleniem, które kilka dni temu napisało:
"dźwignia zostaje uwięziona w pozycji P"
;)
I chodziło mi o tą zapadkę, w sytuacji, kiedy mam włączony silnik, wrzucam po zatrzymaniu się na P, bo np. muszą na chwilę wyjść z auta i po powrocie do auta wciskam hamulec i zapadka powinna się "uwolnić" umożliwiając mi przełożenie na D czy R. To tylko z tą zapadką miałem problem. I nie ma to związku ze wzniesieniem czy czymś podobnym, bo najczęściej problem występował u mnie pod blokiem, jak dzieciaki trzeba było porozpinać z pasów i później dopiero szukać miejsca parkingowego. Natomiast samej blokady tej wajchy nie zauważyłem. Nawet, gdy ta zapadka nie chciała się odblokować, to sama wajcha elegancko chodziło z P do zapadki. Dlatego dopytuję o te trudności z blokadą kół/skrzyni, bo w moim odczuciu, póki co, takowego nie mam.
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

pääkäyttäjä

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: pääkäyttäjä » 14 maja 2018, 10:48

Jak ci się zablokuje (zepsuje) skrzynia w połozeniu P, to jej po prostu nie odblokujesz ;) Jak zostawisz auto tylko na P, to nawet na płaskiej jak stół powierzchni, auto i tak się może stoczyć i oprzeć się całym ciężarem na blokadzie - wtedy wajcha idzie z oporem ;)

MobiDoktorGSM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 578
Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: MobiDoktorGSM » 14 maja 2018, 10:55

To już zrozumiałem z poprzednich postów :) Mój poprzedni post był w celu rozjaśnienia tematu, czy wyjaśnienia o co mi chodzi dla Wujekp :P

Reasumując - w tym temacie opisywałem problem blokady zapadki, która uniemożliwiała mi przejście wajchą na D czy R, czy nawet N, na włączonym silniku, np. przy postoju. Natomiast temat o obsłudze automatu, poruszał, w moim odczuciu generalnie mechanizm blokady kół / skrzyni (czyli tego co pod maską) i znalezieniu złotego środka by jak najmniej obciążyć skrzynię przy co dziennym parkowaniu : )
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)

pääkäyttäjä

Re: Phedra 2.0 16V - zablokowana zapadka automatycznej skrzyni biegów

Post autor: pääkäyttäjä » 14 maja 2018, 11:23

Gwoli ścisłości - zapadka dziala tylko w pozycji P :P Od R do D i +/- możesz sobie wachlować do woli :P
Jak parkujesz Phedrę z automatem, to zostawiasz na D i ręczny abo w lepiej w P; na wciśniętym zasadniczym zaciągasz ręczny i gasisz budę :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”