Phedra 2.0 Automat 107KM -Zmiana silnika - Jakie oznaczenie i na jakie można wymienić.

Kynium
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 29 lut 2016, 14:25
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Żary

Phedra 2.0 Automat 107KM -Zmiana silnika - Jakie oznaczenie i na jakie można wymienić.

Post autor: Kynium » 12 kwie 2018, 15:51

Witam Człowieków.
Posiadam Phedre 2.0 Automat z 2005r. Wszystkie źródła podają, że ma 107KM
Po pierwsze chciałbym się dowiedzieć jakie oznaczenie ma mój silnik i gdzie to oznaczenie mogę znaleźć.
Niestety u mnie z dnia na dzień stracił kompresję. Skali uszkodzeń jeszcze nie znam ale rozrząd się kręci więc zapewne będzie to coś gorszego.
W związku z tym pojawia się pytanie o oznaczenie silnika. Czy muszę szukać identycznego czy może jest lista "zamienników". Wiadomo, że ten silnik (albo podobny) był dość powszechny.
Jeśli ktoś zna zamienniki lub posiada taki silnik na sprzedaż proszę o kontakt.

Pozdrawiam.
Krzysiek
Lancia Phedra 2.0 JTD Automat '05 Emblema - jest
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v '02 Automatic - jest
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v '01 Manual - Była
Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - była

Życie z włoszką jest piękne choć do łatwych nie należy.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra 2.0 Automat 107KM -Zmiana silnika - Jakie oznaczenie i na jakie można wymienić.

Post autor: topcio » 12 kwie 2018, 22:43

Oznaczenie silnika jest na płaskim nadlewie na bloku tuż nad miską olejową z przodu po prawej stronie :) . Jak nie znajdziesz to jutro zrobię Ci zdjęcie. 107 KM to RHT w pełni zamienny z RHW. Proponuję najpierw zdiagnozować problem, jeśli to tylko przeskoczył rozrząd to wystarczy wymienić kilka dźwigienek ostatecznie zdjąć głowicę i wymienić kilka dzaworów. Problemem mogą być zapieczone wtryskiwacze, bez wyjęcia których nawet nie można zdjąć pokrywy zaworów. W razie "W" mam taki silnik na sprzedaż.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Kynium
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 28
Rejestracja: 29 lut 2016, 14:25
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Żary

Re: Phedra 2.0 Automat 107KM -Zmiana silnika - Jakie oznaczenie i na jakie można wymienić.

Post autor: Kynium » 12 kwie 2018, 22:55

topcio pisze:Oznaczenie silnika jest na płaskim nadlewie na bloku tuż nad miską olejową z przodu po prawej stronie :) . Jak nie znajdziesz to jutro zrobię Ci zdjęcie. 107 KM to RHT w pełni zamienny z RHW. Proponuję najpierw zdiagnozować problem, jeśli to tylko przeskoczył rozrząd to wystarczy wymienić kilka dźwigienek ostatecznie zdjąć głowicę i wymienić kilka dzaworów. Problemem mogą być zapieczone wtryskiwacze, bez wyjęcia których nawet nie można zdjąć pokrywy zaworów. W razie "W" mam taki silnik na sprzedaż.
O taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję bardzo. Z ciekawości czy Twój silnik jest gotowy do założenia tzn czy jest samym słupkiem czy o kompletny włącznie z wtryskami. I w jakiej cenie. Co do mojego to nie wiem co jest. Obstawiam rozrząd albo demolke typu wypalone tłoki. Chwilę przed padnięciem miał objawy typu dziwne spaliny tj. Biała zadyma na zimnym i na mrozie. Jeszcze czeka mnie rewizja skrzyni bo na końcu zaczęła się ślizgac i wchodzić w tryb serwisowy. Mam nadzieję że się nie okaże, że nie opłaca się robić bo chciałbym nią polatać.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka

Lancia Phedra 2.0 JTD Automat '05 Emblema - jest
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v '02 Automatic - jest
Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v '01 Manual - Była
Alfa Romeo 156 2.0 TS '99 - była

Życie z włoszką jest piękne choć do łatwych nie należy.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra 2.0 Automat 107KM -Zmiana silnika - Jakie oznaczenie i na jakie można wymienić.

Post autor: topcio » 12 kwie 2018, 23:09

Kynium pisze: 12 kwie 2018, 22:55
topcio pisze:Oznaczenie silnika jest na płaskim nadlewie na bloku tuż nad miską olejową z przodu po prawej stronie :) . Jak nie znajdziesz to jutro zrobię Ci zdjęcie. 107 KM to RHT w pełni zamienny z RHW. Proponuję najpierw zdiagnozować problem, jeśli to tylko przeskoczył rozrząd to wystarczy wymienić kilka dźwigienek ostatecznie zdjąć głowicę i wymienić kilka dzaworów. Problemem mogą być zapieczone wtryskiwacze, bez wyjęcia których nawet nie można zdjąć pokrywy zaworów. W razie "W" mam taki silnik na sprzedaż.
O taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję bardzo. Z ciekawości czy Twój silnik jest gotowy do założenia tzn czy jest samym słupkiem czy o kompletny włącznie z wtryskami. I w jakiej cenie. Co do mojego to nie wiem co jest. Obstawiam rozrząd albo demolke typu wypalone tłoki. Chwilę przed padnięciem miał objawy typu dziwne spaliny tj. Biała zadyma na zimnym i na mrozie. Jeszcze czeka mnie rewizja skrzyni bo na końcu zaczęła się ślizgac i wchodzić w tryb serwisowy. Mam nadzieję że się nie okaże, że nie opłaca się robić bo chciałbym nią polatać.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka
Jeśli któryś wtryskiwacz lał to faktycznie może być dziura w tłoku. Mam kompletny, gotowy do założenia silnik. Więcej w PW.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”