Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

DoctorX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:41

Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: DoctorX » 19 paź 2017, 23:32

Witam,ze względów różnych muszę się dowiedzieć czy da się bezboleśnie włożyć skrzynię manualną w miejsce automatycznej i od razu takie pytanie : co oprócz skrzyni muszę wymienić? jakie bebechy ,co ze sprzęgłem,pedały i cięgiełka jakieś...ECU tj. komputer w aucie należy wymienić, czy przeprogramować na model ze skrzynią manualną jeśli ta opcja wchodzi w ogóle w grę? Jaka skrzynia - typ,marka,model będzie pasować do mojego silnika 3.0 V6 Pytam jako amator,żeby nie zostać zaskoczony przez Pana mechanika i żeby nie wywalić bez sensu kasy na coś co może się nie powieść. Mechanik mówi że nie ma problemu,ale ile mam pewności że akurat wszystko zagra? czy aby na pewno da się do V6 wsadzić skrzynie manualną i to bez komplikacji ? Czy ktoś już tak robił? Pozdrawiam i dziękuje za pilne zainteresowanie się moim problemem.

wiesiu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 524
Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Lokalizacja: Wrocław

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: wiesiu » 19 paź 2017, 23:53

Moja opinia jest taka że to się nie opłaci. Na pewno takie nietypowe będzie a problemy po tej zmianie ciągnąć się będą miesiącami albo latami. Lepiej naprawić swoją skrzynie automatyczna w porządnym zakładzie i cieszyc się bezproblemowa jazda.
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: Wilkin » 20 paź 2017, 8:25

Bezboleśnie to jest sprzedać automat i kupić manual.
Przekładka to skrzynia sterowniki pedały deska oprogramowanie,pół roku czasu. Bo nikt w warsztatach nie mam czasu na takie długie projekty.
Po za tym w 3.0 wrzucać manual ? Jak to zrobisz to szybko zatęsknisz.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

DoctorX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:41

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: DoctorX » 20 paź 2017, 22:38

W serwisie od skrzyń automatycznych powiedzieli 7,5K PLN to za dużo i tylko rok gwarancji. Mam na to dużo czasu do wiosny powiedzmy. Głównie interesują mnie techniczne sprawy,co potrzeba,co robić żeby to pojechało a czego nie robić.Nie zatęsknię za automatem bo nigdy nie jeździłem,a w manualu liczę na niższe spalanie i mniejsze kłopoty ewentualne ze skrzynią.

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: pääkäyttäjä » 20 paź 2017, 22:57

Poszukaj na forum Peugeota - tam jest to opisane, także "za i przeciw". IMHO niewiele zyskasz taką zamianą - klasyczna skrzynia z 406 (bo taka tam zdaje się może wejść) jest dość za krótka (przełożenia) na ten silnik a i na 5 biegu wielkiej różnicy nie będzie.

DoctorX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:41

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: DoctorX » 20 paź 2017, 23:30

Dzięki sprawdzę,nie wiem o jakim braku zysku tu mi kolega pisze,ale dzięki za info.PZDR

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: pääkäyttäjä » 21 paź 2017, 9:36

Jeżeli chcesz zmienić bo automat sie sypie - to za naprawę ZF dasz maks. 4k PLN. 7k za zmianę skrzyni to absurd. Nie obawiałbym się tego automatu.

ZF 4HP20 jest prosty jak obsługa cepa i pójdę pod prąd - nie jest jakoś hiper awaryjna. Wbrew wszystkiemu, po 150 000 powinno się zrobić diagnostykę a w skrzyni zmienić olej metodą dynamiczną. Jak nie będziesz upalać skrzyni na zimnym, zmieniał przełożenia z D na R i na odwrót bez całkowitego zatrzymania, zaś zaciągał ręczny i tryb P to skrzynia długo pociągnie.

Na pieciobiegowym manualu oszczędność w spalaniu będzie znikoma, sam automat tak zmienia biegi, że po mieście jeździ się na naprawdę niskich obrotach. No i jazda w korku jest przyjemniejsza :-) Puszczasz hamulec i auto samo się toczy, nawet pod niewielkie wzniesienie. Jak spalanie Cię przeraża, załóż gaz. Dorzucę jeszcze, że różnica w spalaniu między 3.0 V6 a 2.0 16v jest znikoma. No, chyba że deptasz V6 po 160 km/h to nie ma dziwu. Mnie na automacie w Ulysse przy spokojnej jeździe na gazie spalanie oscylowalo w okolicy 11 litrów, benzyny - 9. Średnią z podróży do Chorwacji mam na 11.5 litra LPG, z prędkością maks 120 km/h.

Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: Wilkin » 21 paź 2017, 10:11

pääkäyttäjä pisze: 21 paź 2017, 9:36 . 7k za zmianę skrzyni to absurd.
Na jakiej podstawie twierdzisz że to absurd ?
Skala przeróbek jest spora, części się za darmo nie dostanie, i trzeba dać gwarancję bo jej klient oczekuje.Plus jeszcze skonfigurowanie auta.
Ja w tym momencie z musu zmieniam automat na manual w Gammie - i już w 81r. nie jest to akcja plug&play.I z chęcią bym tego nie robił , ale nikt mi nie chcę naprawić automatu.
Spalanie V6 w automacie v/s manual. To problem V6 a nie skrzyni,te silniki lubią spalić (choć wydaje mi się że i tak zadowalają się niewielkimi ilościami w porównaniu z np 2.0 ) Jak chciałeś żeby ci auto paliło mniej , to trzeba było kupić diesla.Niejednokrotnie już udowodniłem że wyższe spalanie automatu to mrzonka. Wszystko zależy od kierowcy.
A w ogóle to o jakim spalaniu mówisz i jakie masz oczekiwane po zmianie na manual. Bo może od tego trzeba zacząć?
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: pääkäyttäjä » 21 paź 2017, 12:05

W związku z tym, że nie wiem czy całość wypowiedzi odnosi się do mnie, ja odpowiem tylko na cytat. W aucie za średnią cenę na poziomie 15 000 PLN, połowę wartości wydać na wymianę skrzyni dla niewielkiej różnicy w spalaniu tudzież wątpliwej opinii o mniejszej awaryjności to średni pomysł. No po prostu mało ekonomiczne ale to nie moja kasa, jak ktoś widzi ekonomiczne uzasadnienie - free to go.

Co do spalania V6 na automacie vs manual. W 406 prędkość 140 km/h na skrzyni 5 osiąga się przy mniej więcej tych samych obrotach. Mocno powątpiewam, by automat w tym aucie mocno różnił się spalaniem od manuala.

No i na koniec, jak ktoś chce niskiego spalania to nie kupuje benzynowej V6, ewentualnie zaklada gaz. Francuskie 3.0 V6 24v ES9 jest jak na taką wielkość i ciężar auta dość oszczędnym silnikiem. No chyba, że ktoś, tak jak ja, zatankuje 80 litrów benzyny, żeby było w zbiorniku na zapas przy jeździe na gazie :-D

Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)


Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: Wilkin » 21 paź 2017, 15:24

W sumie faktycznie pokrętnie odpowiedziałem.
Jeśli chodzi o cenę usługi - wydaje mi się ze mieści się w jakiś tam normach.Nikt tego nie zrobi za darmo.
Jeśli chodzi o to czy byś to wydał do auta za 15 tysięcy sam odpowiedziałeś , nie ma sensu.
Tym bardziej że faktycznie różnica w spalaniu będzie niewielka.Jak w ogóle będzie.Chyba że spróbujesz wsadzić tak 6 biegówkę z Alfy 166.Ale może sobie nie poradzić z autobusem(przełożenie przekładni głównej).
Ja też tankuje do pełna - a potem się zastanawiam , po jaką cholerę wożę te kilogramy z sobą.Dopóki nie wpadnę na pomysł traski do Wałbrzycha w czasie jakiegoś orkanu,i się okazuję że na żadnej stacji nie mogę zatankować LPG, dodatkowo żaden terminal nie działa. A ja nie mam gotówki ;).
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: pääkäyttäjä » 21 paź 2017, 18:24

Doświadczenie z Austrii (czytaj - zapomniałem zaplanować podróż z MyLPG) i Niemiec mówi, że lepiej w autobusach mieć przynajmniej połowę zbiornika.

Co do skrzyni - ręczna dałaby radę, w Pugach 406 i 607 dla obu wersji 3.0 V6 występowała skrzynia, która chyba jest taka sama, jak dla wersji 2.0. Mówię chyba, bo nie dokopalem się do tego (zgłębiałem temat przekładki z ciekawości ale ilość roboty i koszt - zapewne zawyzony na odczepnego mnie zniechecily).

Dla porownania, spalanie tej samej V6 w 607 na manualu w cyklu mieszanym wychodzi 9.9 a 10.2 dla automatu. W 406 zarówno dla BVM5 (tak PSA określa skrzynię w serwisowce) jak i 4HP20 - 11 litrów. W końcówce produkcji pojawił się szesciobiegowy automat ale jego osiągi niczym się nie różnią.

Lähetetty minun Xperia XZ laitteesta Tapatalkilla ;-)


DoctorX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:41

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: DoctorX » 22 paź 2017, 21:50

pääkäyttäjä pisze: 21 paź 2017, 9:36 Jeżeli chcesz zmienić bo automat sie sypie - to za naprawę ZF dasz maks. 4k PLN. 7k za zmianę skrzyni to absurd...
Tak,może źle napisałem za wymianę z automatu na manual mój mechanik powiedział że w 1500zł się zmieścimy bez problemu. tak ja mam 4HP20 nie wiem ale chyba ZF. Auto nie chce jeździć,czasem ruszy,ale nie wywala błędów.Powiem inaczej przejechało spokojnie 10km ,ale mój podniecony jazdą mechanix tak jej wstawił że zaczęła zwalniać i zwalniać,potem wręcz się zatrzymała i wysypała z jakimś błędem. Mechanix nie spisał tego błędu,odczekał lub cos poczarował że niby resetuje kompa...i po kilku minutach auto dojechało na miejsce,ale od tej pory nie ma ochoty jeździć. Czasem ruszy,ale łatwiej mu do tyłu ruszyć. Fachowcy mówią że do tego sprzęgło hydrokinetyczne jest do wymiany,roboty. Wspomniane 7,5K PLN zaproponowała firma zajmując się reaktywacją skrzyń automatycznych z gwarancją na 2 lata bodajże,potem po drugim telefonie zeszli do 6,5K PLN.
Chcę naprawić to auto i moja rodzinka tez chce,ale mamy opory : do tej pory stale sprawne auta z japońskich stajni a tu nagle "francuzik pod włoskim płaszczykiem" Trochę dla mnie to ryzykownie brzmi,ale nie czepiajcie się ostatniego zdania tylko poradźcie co dalej robić.Może ktoś ma do sprzedania w dobrych pieniądzach pasującą do tego silnika skrzynię najlepiej ze sprzęgłem.Dodam że Pan mechanix podłączył się kompem do auta,ale skrzynia nie "odezwała się" tj. nie ma z nią komunikacji...coś nie tak jest.Dlatego chciałem się w manual wepchać m.in.
Dodam że u mnie w okolicy fachowców do skrzyń autom. jak na lekarstwo. Każdy woli wymieniać oleje i filtry...

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7277
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: faraon » 22 paź 2017, 22:00

Uzupełnij profil - skąd jesteś. Może wtedy łatwiej będzie z pomocą.

6,5 tys. za remont skrzyni ZF-a 4HP20 to trochę za dużo.
Tak naprawdę nie wiadomo co w tym się mieści.
Naprawa konwertera ("sprzęgła"), wymont - zamont, naprawa skrzyni to będzie coś koło tego, ale mimo to za dużo.
Zadzwoń tutaj. Mam o tym serwisie dobre zdanie.
Jeden z naszych kolegów z tego forum robił tu skrzynię AISIN-a, i coś mi się wydaje że zapłacił ok. 6,5 tys. ale to była dobra cena, ale za ZF-a powinno być sporo mniej. Nie liczę tu konwertera, którego regeneracja (ze słyszenia) wynosi ok. 1000-1200 zł.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

pääkäyttäjä

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: pääkäyttäjä » 22 paź 2017, 22:45

U mnie w okolicy (Mysłowice, Żory, Gliwice, Ostrava) za naprawę ZF chcą cca 4k.
Jeżeli to tylko konwerter, to cena może być trochę niższa - ZF 4HP20 to nie jest Bóg wie co, jest prostą skrzynią.
Serwis w Mysłowicach bodajże po prostu bierze starą a wkłada naprawioną.

DoctorX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 46
Rejestracja: 27 lip 2017, 20:41

Re: Phedra 3.0 V6 zamiana skrzyni automatycznej na manualną.

Post autor: DoctorX » 22 paź 2017, 23:05

Pytanie czy to tylko czy coś więcej w aucie piszczy,dlaczego auto jechało normalnie najpierw i nie mogłem go dogonić moja 2.0 w manualu benzyną a teraz jak rusza to tylko do tyłu i to słabo z problemami...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”