Witam,
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM
objawy:
pedał sprzęgła po wciśnięciu wraca do około połowy. Można go nogą podnieść i wskakuje na swoje miejsce. Sprzęgło działa prawidłowo, ale tempomat nie działa, bo myśli że sprzęgło jest wciśnięte.
Do pedału sprzęgła przymocowana jest pompka sprzęgła hydrauliczna. Taka jak tu http://www.autosklep-car-man.pl/produkt-32113.html
To oczko, które jest na końcu tłoka [niebieskie kółko] jest założone na występ w pedale i wraz z wciśnięciem pcha tłok w dół. Problem taki, że ono wyskakuje z pedału do połowy [zgodnie z czerwoną strzałką] i blokuje go w połowie. Kumpel, który wymieniał tę pompkę zauważył, że już tego samego dnia po założeniu zaczęła ona wyskakiwać.
Tam gdzie tłok łączy się z popychaczem [zielone kółko] chyba powinno być plastikowe mocowanie, pierścień, którego szczątki tam widać [zielony element]. Dość duża siła działająca w bok (nie wiem dlaczego) zniszczyła go i teraz mocowanie może swobodnie wypaść z pedała.
Czy macie jakiś pomysł, żeby to działało prawidłowo? W Phedrze i nowszych eurowanach (C8, 807, Ulysse II) ona też występuje.
Mam takiego pomysła, żeby tam wlać kleju epoksydowego, który będzie na tyle mocny że zastąpi plastikowy oring, np.taki http://k2.com.pl/produkty/k2-metal-bond-567-g
Zeta 2.0 JTD 8v - pompka sprzęgła/spadający koniec z pedału
Zeta 2.0 JTD 8v - pompka sprzęgła/spadający koniec z pedału
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2017, 17:11 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami! Regulamin działu technicznego!
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.
Re: Pompka sprzęgła, spadający koniec z pedału.
Klej spełnia na razie oczekiwania.
Najlepiej go zaaplikować tam strzykawką. Taką z apteki za 25 gr. 5cm3. Rozmieszany klej do strzykawki i powolutku wciskamy go otwór. Klej jest gęsty, więc operację po minucie powtarzamy bo on spłynie na dół w głąb otworu. I tak 3x. Uwaga, żeby żaden zaciek nie zasechł na tłoku bo nie wciśniemy sprzęgła. Klej po nocce zasechł na dobre.
I jeszcze jedna uwaga. Pompka pracuje pod kątem, więc klej jako ciało płynne spłynie do najniższego miejsca. Najlepiej byłoby to robić na wymontowanej pompce, aby stała pionowo, ale śruby mocujące są ciężko dostępne.Mam nadzieję że ilość kleju jest wystarczająca.
Najlepiej go zaaplikować tam strzykawką. Taką z apteki za 25 gr. 5cm3. Rozmieszany klej do strzykawki i powolutku wciskamy go otwór. Klej jest gęsty, więc operację po minucie powtarzamy bo on spłynie na dół w głąb otworu. I tak 3x. Uwaga, żeby żaden zaciek nie zasechł na tłoku bo nie wciśniemy sprzęgła. Klej po nocce zasechł na dobre.
I jeszcze jedna uwaga. Pompka pracuje pod kątem, więc klej jako ciało płynne spłynie do najniższego miejsca. Najlepiej byłoby to robić na wymontowanej pompce, aby stała pionowo, ale śruby mocujące są ciężko dostępne.Mam nadzieję że ilość kleju jest wystarczająca.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.
Re: Pompka sprzęgła, spadający koniec z pedału.
Jednak spada po przyklejeniu. Kumpel mi zrobił zawleczkę z drutu w kształcie litery U i wetknął w miejscu mocowania (niebieskie kółko). Zobaczymy, czy to podziała. Później dodam zdjęcie.
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.
Re: Pompka sprzęgła, spadający koniec z pedału.
sager i zawleczka tak było w oryginale w bravo
zdaje egzamin zawsze
jeśli chodzi o ucho z drutu to materiał musi być twardy
np. drut ale spawalniczy
zdaje egzamin zawsze
jeśli chodzi o ucho z drutu to materiał musi być twardy
np. drut ale spawalniczy
Re: Zeta 2.0 JTD 8v - pompka sprzęgła/spadający koniec z pedału
Sprawa załatwiona. Samochód zrobił 10 tys. km i nic się nie zepsuło. Czyli można zrobić uszko z twardego drutu i tam wetknąć, zagiąć co by nie wypadło i już. Drut miał około 1 mm średnicy i był twardy że bez kombinerek nie da rady wygiąć.
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.