Phedra 2.2 JTD - gaśnie podczas jazdy
Phedra 2.2 JTD - gaśnie podczas jazdy
Witam posiadam Lancia phedra 2.2 d i mam problem od około miesiąca auto gaśnie podczas jazdy przy czym zapala się awaria esp asr dodam że czujniki położenia walu i wałków rozrządu wymienione żadnych błędów na komputerze
Re: Lancia phedra gaśnie podczas jazdy
Nie wiem czy idę w dobrą stronę (bo nie wiem jak to z prądami jest w dieslach) ale sprawdziłbym układ napięcia.
Jedyna szczerość jaka jest mi dozwolona polega na wyznaniu, że szczerość jest mi niedozwolona.
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
>>> Lancia Phedra 2.2 HDI 2004r <<<
Była: Lancia K 2.0 V.I.S. Berlina
Re: Phedra 2.2 JTD - gaśnie podczas jazdy
Ja mam podobny problem. Zeta 2.0JTD 109KM Auto gaśnie przy mocnym przyspieszaniu. Wyskakuje błąd P0230, ale nie sugerujcie się pompą paliwa. Załączam zamrożoną ramkę w jakich warunkach to się stało.
Zacznę od początku. Auto zamulało i bardzo ciężko kręciło się powyżej 3200 obr.
Dałem wtryski do sprawdzenia, choć mechanik który wymontowywał je zasugerował przepływomierz. Wcześniej wyskakiwały inne błędy. Czujnik ciśnienia doładowania i coś ze sprzęgłem.
Wtryski OK, 350 zł poszło się....
W domu wymontowałem przepływkę i przeczyściłem środek sprayem do odtłuszczania blachy przed malowaniem, taka benzyna ekstrakcyjna. Był brudny, miał jakieś osady i trochę tłusty był.
Po zamontowaniu wydawało się że wszystko pracuje OK, auto było dynamiczniejsze (o ile można tak powiedzieć o tym autobusie).
Jak silnik osiągnął temperaturę to przeprowadziłem test.
Prosta droga, jedynka, dwójka, gaz w podłogę i po przekroczeniu obrotów jak na załączonym obrazku samochód się odstawił i wyskoczył błąd P0230. Po wyłączeniu stacyjki i włączeniu samochód zapala normalnie. Ponownie przeprowadzony test dał taki sam rezultat.
Obstawiam przepływomierz, ale może być też regulator ciśnienia na listwie, bo tak ktoś miał w jakimś Berlingo HDI.
Zacznę od początku. Auto zamulało i bardzo ciężko kręciło się powyżej 3200 obr.
Dałem wtryski do sprawdzenia, choć mechanik który wymontowywał je zasugerował przepływomierz. Wcześniej wyskakiwały inne błędy. Czujnik ciśnienia doładowania i coś ze sprzęgłem.
Wtryski OK, 350 zł poszło się....
W domu wymontowałem przepływkę i przeczyściłem środek sprayem do odtłuszczania blachy przed malowaniem, taka benzyna ekstrakcyjna. Był brudny, miał jakieś osady i trochę tłusty był.
Po zamontowaniu wydawało się że wszystko pracuje OK, auto było dynamiczniejsze (o ile można tak powiedzieć o tym autobusie).
Jak silnik osiągnął temperaturę to przeprowadziłem test.
Prosta droga, jedynka, dwójka, gaz w podłogę i po przekroczeniu obrotów jak na załączonym obrazku samochód się odstawił i wyskoczył błąd P0230. Po wyłączeniu stacyjki i włączeniu samochód zapala normalnie. Ponownie przeprowadzony test dał taki sam rezultat.
Obstawiam przepływomierz, ale może być też regulator ciśnienia na listwie, bo tak ktoś miał w jakimś Berlingo HDI.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.
Re: Phedra 2.2 JTD - gaśnie podczas jazdy
Już się uporałem. Walnięta przepływka faktycznie dawała dziwne błędy, np. czujnika turbiny. Po wyczyszczeniu działała OK, ale poblem tkwił w niedokręconym przewodzie paliwowym do wtryskiwacza. Cały silnik był zalany ON. Po dokręceniu wszystko działa jak należy, sinik się wkręca do 4500 obr. i ciągnie równo.
Czyli podsumowując wystarczyło przeczyścić przepływomierz, a ja sprawdziłem wtryski i kupiłem nowy. 750 zł w plecy :/
Dla potomnych przepływomierz w silniku 2.0HDi i 1,9d ma nr 5WK9621 i robi go Siemens (oryginał nie ma napisu Siemens i kosztuje około 400 zł)
Czyli podsumowując wystarczyło przeczyścić przepływomierz, a ja sprawdziłem wtryski i kupiłem nowy. 750 zł w plecy :/
Dla potomnych przepływomierz w silniku 2.0HDi i 1,9d ma nr 5WK9621 i robi go Siemens (oryginał nie ma napisu Siemens i kosztuje około 400 zł)
Lancia Zeta 2.0JTD 8v 109KM, 1999r.