Zeta - skorodowany silnik

Zep
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 06 mar 2017, 21:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Zeta - skorodowany silnik

Post autor: Zep » 08 mar 2017, 0:00

Wiecie może jakie mogą być przyczyny skorodowanego silnika w aucie. Na bloku są takie białawe wykwity a stalowe elementy do montażu linek i przewodów pokryte są grubą warstwą rdzy.
Czy można to jakoś zakonserwować? Wyczyścić to będzie raczej ciężko, może spryskać czasami WD40?
P.S. Przy zakupie nie martwiłem się bardzo tą korozją bo widziałem że wiele aut tak ma, nawet ja takie miałem ale jestem ciekawy czemu tak się stało i czy to powód do zmartwień.
Dodam że auto miało prawdopodobnie awarię sprężarki klimatyzacji bo była wymieniana więc może były jakieś wycieki?
Pozdrawiam.
Lancia Zeta 2.0JTD

Awatar użytkownika
Tofik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 383
Rejestracja: 23 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Kielce

Re: Zeta - skorodowany silnik

Post autor: Tofik » 08 mar 2017, 8:04

Ja bym obstawial mycie silnika jakąś agresywna chemią. Czesto zdarza sie ze auto od typowego handlarzyny ma pod maska elementy z aluminium w tym glowica, czasem i blok, pokryte takimi "bialawymi" wykwitami. To bardzo często pozostalosci po myciu silnika karcherem przed sprzedażą, bo jak wiadomo "Panie zobacz silnik czysciutki, suchutki", a akurat alu mocno reaguje z płynem do karchera zwłaszcza jesli ktoś roztobil na bogato i dlugo nie splukiwal

Trucker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 07 gru 2016, 13:06
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Zeta - skorodowany silnik

Post autor: Trucker » 14 mar 2017, 9:46

Tofik dobrze rzecze. To prawdopodobnie od wodorotlenków metali alkalicznych, które nieźle radzą sobie z zanieczyszczeniami organicznymi i dlatego są zawarte w preparatach do mycia. Sole również reagują ze stopami glinu, np. chlorek sodu, czyli "sól drogowa".
Białe wykwity korozji na elementach aluminiowych można również zaobserwować po długiej ekspozycji na wodę/wilgoć (zawsze w skład wody wchodzi rozpuszczony tlen, dwutlenek węgla, czasami sole i kwasy, więc robi się niezły elektrolit, który powoli zżera materiał - widoczne zwłaszcza po długim okresie nieużywania).

Zep
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 06 mar 2017, 21:17
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Zeta - skorodowany silnik

Post autor: Zep » 14 mar 2017, 20:13

Dzięki za odpowiedzi. Dzisiaj zrobiłem kilka zdjęć bo mam coś tam pomieszane z przewodami i chciałem się zapytać czy tak może być na dłuższą metę. Ale chyba lepiej założę nowy wątek. BTW coraz bardziej lubię to auto :)
Lancia Zeta 2.0JTD

Awatar użytkownika
DziQ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 75
Rejestracja: 10 paź 2013, 14:31
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Stanica k. Gliwic

Re: Zeta - skorodowany silnik

Post autor: DziQ » 28 mar 2017, 6:30

Jeśli chodzi o silnik poszukaj również "newsów" na forum Citroena, tym bardziej że te Lanciowe JTD to żywcem wyjęte HDi z Evasiona i P806. Tu niestety Nasze Eurovany to bardziej PSA niż FCA, ale najładniejsze z bliźniaków :)
W Golfach się chodzi, nie jeździ ;) ...wieczny szowinista.
Były: 126p FL '94 vel. ElDiablo , Ford Mondeo mk2 Kombi '99 1.8TD vel. Mondzioł
Są: Lancia Zeta 2.0 PB/LPG '01 vel. Laciek, Daewoo Lanos 1.6 PB/LPG '99 vel. Lalunia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”