Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 01 sty 2015, 23:11

przemas81 pisze:Tez nie widziałem powiązania ale chłopaki z forum pługa ciągle mi o tym mówili ,przejezdzilem dwa sezony letnie i jedna zimę z uwalona pompa,ostatnio robilem rozrząd i przy okazji uszczelnilem pompę i zero problemów,,,,,,,z tym ze u mnie poma juz mocno popuszcala paliwo przy temp. Poniżej 3 stopni,ja wyżej to palila jak ta lala
Yyy, Przemek a czy w momencie kiedy nie mogłeś opalić silnika, czyli poniżej 3 stopni, czuć było ropę spod maski?
przemas81 pisze:TOPCiO ma chyba ten sam silnik no chyba ze ma 109 koni
Ja mam 109KM na zwykłej turbinie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

marusmk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 27 paź 2012, 19:57
Imię: Mariusz
Lokalizacja: FMI

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: marusmk » 02 sty 2015, 11:10

Źle sformułowałem odpowiedź, nie tyle chodziło mi o stwierdzenie że to silnik CR- tylko że z włoską myślą techniczną nie ma nic wspólnego :)
Peugeot 307 2004/2005 (od nowego), Silnik: 1.4 i 16v 90 BVM 5
Lancia PHEDRA 2008/2009 2.0HDi-16v 136FAP RHR (DW10BTED4) NaviDrive(RT4-PL) Pullman/CaptainChair

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 02 sty 2015, 12:36

marusmk pisze:Źle sformułowałem odpowiedź, nie tyle chodziło mi o stwierdzenie że to silnik CR- tylko że z włoską myślą techniczną nie ma nic wspólnego :)

A skoro tak to co innego. Silnik faktycznie jest czysto francuski tu jednak zgodnie z zasadą nazwany JTD, co nie do końca mija się z prawdą.

Gdzie jest pompa wysokiego ciśnienia umiejscowiona i jak się do niej dobrać celem uszczelnienia?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: przemas81 » 02 sty 2015, 22:45

Topcio ,na poczatku było czuć ropę,ale z upływem czasu zaczęło się łac,szybko tego nie zauwazylem bo miałem ta płytę pod silnikiem,jak ja zdjalem to lalo się juz szklankami

Co do pompy to idzie to samemu zdjąć w trzy do czterech godzin,w zależności jakie masz klucze bo dostęp jest ciężki
Pompa jest na pasku rozrządu wiec jak nie zmieniales jeszcze to masz okazje to zrobić,pompa jest zaraz pierwsza od kol rozrządu,potem jest wspomaganie i na dole Klima.........na pompie są dwa dekielki każdy na 4 śrubki,jeden widać jak maskę otworzysz a drugiego nie'-wlasnie tam mi się lalo,koszt uszczelnienia to u mnie 300 zlociszy i Hula jak ta lala....jakbys chciał to obić mogę ci napisać co trzeba poodkrecac by się do tego dobrać....ale sprawa lekko do ogarnięcia jak sobie dobrze rozrząd poznaczysz
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: Dudi » 03 sty 2015, 10:45

Nieważne czy JTD od Fiata, czy HDI od PSA. Wszystkie są Common Rail. Tylko różnych generacji, akurat w tym był CR pierwszej generacji.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 03 sty 2015, 10:59

przemas81 pisze:Topcio ,na poczatku było czuć ropę,ale z upływem czasu zaczęło się łac,szybko tego nie zauwazylem bo miałem ta płytę pod silnikiem,jak ja zdjalem to lalo się juz szklankami

Co do pompy to idzie to samemu zdjąć w trzy do czterech godzin,w zależności jakie masz klucze bo dostęp jest ciężki
Pompa jest na pasku rozrządu wiec jak nie zmieniales jeszcze to masz okazje to zrobić,pompa jest zaraz pierwsza od kol rozrządu,potem jest wspomaganie i na dole Klima.........na pompie są dwa dekielki każdy na 4 śrubki,jeden widać jak maskę otworzysz a drugiego nie'-wlasnie tam mi się lalo,koszt uszczelnienia to u mnie 300 zlociszy i Hula jak ta lala....jakbys chciał to obić mogę ci napisać co trzeba poodkrecac by się do tego dobrać....ale sprawa lekko do ogarnięcia jak sobie dobrze rozrząd poznaczysz
Czyli jak znam życie to u mnie będzie to samo. Rozrząd niestety był niedawno zmieniany ( poprzedni właściciel zrobił duży przegląd z wymianą sprzęgła na co mam faktury potwierdzone przez mechanika), dziś zacznę od sprawdzenia świec żarowych.

Kluczy mam mnogo wszelakich, więc opisuj wszystko jak pamiętasz.
Co Cię Przemek kosztowało 300pln? Uszczelniacze?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: przemas81 » 03 sty 2015, 22:08

300 stowki samo uszczelnienie,czyli wymiana wszystkich uszczelek i oringow.....cos kolo 20 sztuk jest w pompie,plus sprawdzenie szczelności i wydajności........czy daje dobre ciśnienie...
Co do wytargania pompy to jadąc z pamięci musisz ...
-odkrecic łapę silnika kolo rozrządu bo inaczej nie zdejmiesz osłon
-kolo i nadkole tez najlepiej zdjąć
-odkrecasz osłonę rozrządu......wszystkie śruby ogólnie dostępne .z tego co pamiętam 10 kluczyk.jedynie z tylu przy grodzi musisz działać nam palec...bo nie widać
-ja zrzucałem wielorowkowy, bo zaraz rozrząd zmieniałem......tobie powinno wystarczyć popuscic napinacz i zrzucić sam pasek choć ja bym na twoim miejscu zdjął wielorowek z tego wzgledu, ze pasek od rozrządu na wale jest zakryty kołem pasowym i jakby tam ci się pasek przestawił o ząbek to będzie lipa.....lepiej zrzuc wielorowkowy.wiadomo napinacz popuszczasz i zdejmujesz wtedy kolo pasowe z wału,przymocowane śruba na klucz yyyyyy22 ,odkrecasz jak dobrze pamiętam normalnie w lewo.......bez udarowego pneumatyka nie dalem rady.......
-poznacz sobie rozrząd...ja to robię białym markerem i dodatkowo licze ilość ząbków miedzy znakami w lewo i w prawo,tak zeby mieć te dwa trzy sposoby policzenia żeby się nie walnac
-wyjecie pompy to najgorsza katorga.....ja najpierw zrzucilem filtr paliwa i jego podstawę,podstawa przykrecona na trzy śruby imbus bodajże 6......lepsze dojscie do śrub od pompy
-wiadomo wszystkie kostki i przewody trzeba porozłąnczac....kostki są każda innego koloru,a przewody paliwowe na szybko zlaczkach tez każda inna...nie idzie się pomylić
-pompa przykrecona na trzy śruby,13 klucz od strony pompy
-dwie widać dobrze i w miarę jest dostęp,trzecia jest miedzy pompa a blokiem ,od spodu,z racji ze malo miejsca na grzechotki musisz dopasować odpowiedniej długości przedłużkę
-bylbym zapomniał,jedna śrubę odkrecalem poligonem i skrócona zwykła płaska trzynastka
-montaż odwrotny do demontażu
-mala rada.....jak będziesz skręcał z powrotem pompę....tam gdzie *** dostęp,naklejaj podwójnie taśmę dwustronna na lepek śruby i sklej z nasadka czy kluczem......ja sobie tak ułatwiałem,ale zawsze możesz wymyslec cos innego



Średnio trzy godziny spokojnej roboty w ciepłym garażu,bo palce nie mogą być zamarznięte bo *** czucie......ale ogarniesz spokojnie.........grunt to rozrząd poznaczyc dobrze i żadnych blokad nie trzeba
Pompę jak byś zawozil to Powiedz im ze nie trzyma ciśnienia.....bo puszcza i maja ja uszczelnic czyli wymienić wszystkie gumki i oringi,zaraz poszukam w garażu stare i wstwie ci fotke co mi wymienili no i niech sprawdzana ciśnienie...powinna dawać ok 140 atmosfer czy barów.....zawsze w ie to myli....atmosfer,bo norma to 135-150....jakoś taki przedział....koszt ok 300 zł za uszczelnienie.......jakby mieli ja naprawiać bo zamalo podaje ciśnienia to juz wydatek ok 1200
Miłej zabawy i jakby co pisz tu lub na kom, oddzwonie bo jutro wyjezdzam do pracy
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 16:09 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: To jest masakra jakaś! :/
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 04 sty 2015, 15:23

Dzięki Przemek
Ile czasu zajęła naprawa pompy w zakładzie?
Sprawdzałeś w swojej świece żarowe?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: przemas81 » 05 sty 2015, 1:14

topcio1 pisze:Dzięki Przemek
Ile czasu zajęła naprawa pompy w zakładzie?
Sprawdzałeś w swojej świece żarowe?



zawiozłem pompe wieczorem wiec wyszły mi dwa dni ale normalnie to jak rano dostarczysz to na drugi dzien powinna byc zrobiona.........tak swiece były sprawdzane....wyszło ze niby dobre ale i tak dla swietego spokoju zostały wymienione....za jedna grzebanina teraz przynajmniej wiem ze mechanicznie silnik jest ok........jedynie troche słaby jest bo to tylko 108 konia.....turbo dmucha ale cos tam juz przepuszcza olej....czas je zeobic lub wymienic no i do ramzesa w koncu musiałbym posłac kompa............teraz tylko amorki z tyłu i hamulce bo własnie w drodze do Niemiec wyskoczyło mi ze sie okładziny skonczyły i mam fure jak ta lala.......chyba hihihihiihhi



zastanawiam sie nad 6 skrzynia z 2.2 ........niby wszystko takie samo,ze niby pasuja i chyba zaryzykuje i latem zmienie skrzynie,przy okazji oblukam sprzegło i zobacze jak to bedzie jechac bo tego nikt nie wie,ale przy zwiekszonej mocy powinno ładnie hulać......musze sie skontaktowac z ramzesem co o tym mysli....miłego grzebania jakby co,mam nadzieje ze to bedzie twoja przyczyna choc jestem prawie pewien,kolega ode mnie z miasta ma identyczna fredke jak my i ma to samo hiihihhii,tylko jemu mechanik....powiedzmy ze to mechanik......powiedzial ze bez wyjecia silnika nic nie zrobi hahhahaah,smiech na sali,kolega sie nie zna na mechanice w ogóle no to łyknął........a nawet wtryski da sie wyjac z motorem w budzie
miłej zabawy...pozdrawiam
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 05 sty 2015, 14:29

przemas81 pisze:tak swiece były sprawdzane....wyszło ze niby dobre ale i tak dla swietego spokoju zostały wymienione....za jedna grzebanina teraz przynajmniej wiem ze mechanicznie silnik jest ok.
A gdzie one są. Obejrzałem silnik ze wszystkich stron i nie wypatrzyłem.
przemas81 pisze:zastanawiam sie nad 6 skrzynia z 2.2 ........niby wszystko takie samo,ze niby pasuja i chyba zaryzykuje i latem zmienie skrzynie,przy okazji oblukam sprzegło i zobacze jak to bedzie jechac bo tego nikt nie wie,ale przy zwiekszonej mocy powinno ładnie hulać...
Późniejsze 2,0 też miały 6 skrzynie - mój kolega ma C8 w wersji 136 KM z 6 skrzynią ... biegi są krótsze więc szybciej trzeba zmieniać, ale 6 na autostradzie zmniejsza zużycie paliwa.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: przemas81 » 05 sty 2015, 20:51

lustereczko prawde ci powie,,,bez malego lusterka i wsadzonych rak po lokiec nie dojrzysz bo strasznie gleboko siedza...jak patrzysz od na silnik to przed wtryskiwaczami,czekaj czy za wtryskami......chyba przed ale głeboko takze tylko lusterko
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 05 sty 2015, 21:57

Ja pikole, pół soboty ich szukałem :diabel: , najwyraźniej polonezowskie lusterko zbyt duże.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: przemas81 » 06 sty 2015, 20:25

topcio1 pisze:Ja pikole, pół soboty ich szukałem :diabel: , najwyraźniej polonezowskie lusterko zbyt duże.



i jak znalazł?
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11960
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: topcio » 10 gru 2015, 18:49

przemas81 pisze:
topcio1 pisze:Ja pikole, pół soboty ich szukałem :diabel: , najwyraźniej polonezowskie lusterko zbyt duże.



i jak znalazł?

Nie, przejrzałem najróżniejsze zdjęcia i też ich nie wypatrzyłem np. to

gdzie.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
donat2000
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 70
Rejestracja: 27 paź 2012, 13:05
Imię: Phedra, W-wa

Re: Phedra JTD - rozruch przy zerowej temperaturze

Post autor: donat2000 » 16 gru 2015, 21:52

Ja wymieniłem właśnie świece okazało się że z 4szt chodziła 1szt. A mechanik naklął się bo musiał rozebrać podszybie zdemontować zbiorniczki i ledwo sięgnął świece. Teraz samochód dużo ciszej pracuje, ale czeka mnie jeszcze regeneracja rozrusznika.
Lancia Phedra 2.2 128KM 2005

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”