Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 14 lis 2019, 9:59

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 06 lip 2019, 16:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 382
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Pytanie z serii: co mogło się zepsuć :)

Rozpocząłem przegląd klimatyzacji. Po ściągnięciu czynnika, sprawdzono szczelność. Szczelna. Napełniona. Olej również. Na początku chodziło. Później trochę mniej, pod domem znów fajnie schłodziło. Teraz już nie chłodzi. Gdzie szukać jeszcze przyczyny?

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 06 lip 2019, 18:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 365
Lokalizacja: Wrocław
A po co dotykac coś co było sprawne ?

Może jakiś zaworek się rozszczelnil po ingerencji tych od klimy?

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 06 lip 2019, 18:50 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 17:44
Posty: 382
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Tychy
Nie było sprawne :) stąd diagnozę zacząłem przeglądu szczelności. Niby wszystko ok. Przez chwilę powieje chłodem później znów kicha.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


_________________
Jest: Lancia Phedra 2.0 16V 2004
Było: Ford Focus 1999 (kombi)

-------

W wolnych chwilach zapraszam na bloga. Zepsuł Ci się telefon? Tablet? Napisz, chętnie pomogę :)


Na górę
PostDodany: 06 lip 2019, 20:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 lis 2016, 9:28
Posty: 365
Lokalizacja: Wrocław
To powinni Ci powiedzieć ci od klimy, chyba że byłeś w miejscu gdzie umieją tylko włączyć urządzenie.

_________________
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy :P


Na górę
PostDodany: 06 lip 2019, 21:53 
Online
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2015, 9:41
Posty: 704
Imię: Mikołaj
Lokalizacja: Poznań
Większej filozofii nie ma: jak jest czynnik i nie ucieka bo szczelność sprawdzona do tego sprężarka chodzi - to powinno chłodzić..
W Phedrze klima jest wydajna - ma co robić przy tej kubaturze, ale przy kratkach wieje konkretnym zimnem nawet w gorące dni.
Na Twoim miejscu pojechałbym do specjalistów od chłodzenia i klimatyzacji, a nie do myjni/wulkanizatora z usługą odgrzybianie klimy.

_________________
Tipo Suite 1.6 8v A.D.1994 TTT
Phedra Emblema 2.0 16v PB+LPG A.D.2002
Obrazek


Na górę
PostDodany: 06 lip 2019, 22:58 
Online
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 2063
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
mikee72 pisze:
06 lip 2019, 21:53
Większej filozofii nie ma: jak jest czynnik i nie ucieka bo szczelność sprawdzona do tego sprężarka chodzi - to powinno chłodzić..
... mimo wszystko sprawdziłbym sprzęgło sprężarki, być może elktromagnes sprzęgła nie dostaje napięcia (problem z przekaźnikiem) lub jest nieco zużyte i wymaga regulacji. Jeśli tylko dostęp do sprężarki nie jest trudny to regulacja nie ejst skomplikowana.
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403, Thema 2,0 16V,


Na górę
PostDodany: 08 lip 2019, 0:19 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Posty: 652
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno
Z klimą bez zmierzenia ciśnień to takie wróżenie z fusów, chociaż to dość prosta instalacja. Wentylator uruchamia się ok. 10s po załączeniu klimy? Jak nie, naprawić wiatrak, jak tak, to sprawdzić napięcie na sprzęgle kompresora. Jak jest napięcie -zregenerować kompresor, jak nie ma, zostaje sprawdzenie ciśnień roboczych. Jak jest ok, wymienić czujnik ciśnienia przy grodzi pod szybą. Jak ciśnienie świruje, to już serwis.

Mógłbyś jeszcze napisać w jakich okolicznościach się to dzieje. Jaka temp. na zewnątrz.
Ja np. mam po naprawie klimy która bardzo długo nie chodziła tak, że kiedy na wyświetlaczu temp. na zewnątrz to 39st i więcej to klima raz chłodzi, raz nie. Wróciłem do w serwisu, wszystko szczelne, czynnik jest, padło na czujnik. Już nawet zamówiłem - całe 60zł, ale zacząłem ryć fora citroenów i peugeotów i okazało się, że to objaw przeładowania czynnika. Poniżej 38st. wszystko śmiga pięknie, powyżej powstaje za wysokie ciśnienie i klimą się wyłącza. Niby nabili zgodnie z tabelą, trochę powyżej 600g, ale u mnie wymieniłem skraplacz i myślę, że to tu jest problem Zamiennik może mieć troszkę inną objętość, a sądząc po temperaturach przy których się to dzieje, jest naprawdę niewiele przeholowane. Muszę jechać do serwisu żeby odciagneli trochę i wtedy się okaże na 100% co jest grane.

_________________
Była:
Dedra 2.0 i.e.
Jest:
Kappa 2.4 175KM '98 > pocisk > :D
Phedra 2.0 136KM '06 > salon na kółkach ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl