Lancia Y - układ ładowania akumulatora
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 gru 2014, 9:29
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Lancia Y - układ ładowania akumulatora
Witam.
Pacjentka to Lancia Y 1.2 8V 2001r. Wersja ze wspomaganiem i klimatyzacją.
Co jakiś czas występuje problem z akumulatorem - rozładowuje się.
Przy sprawdzaniu układu ładowania pomierzyłem napięcie na akumulatorze ok. 13.7 V przy włączonych światłach i max. obrotach dmuchawy (silnik na wolnych obrotach).
W tym czasie na alternatorze jest ok. 13.9 V. Wydaje mi się, że jest to w granicach tolerancji. Napięcia nie zmieniają się podczas zwiększania obrotów silnika.
Najbardziej zagadkowe jest połączenie alternatora z akumulatorem.
Kabel od alternatora idzie do rozrusznika i stamtąd do akumulatora. Dodatkowa ciekawostka to fakt, że bez przekręconego kluczyka w stacyjce na ON nie ma połączenia alternatora z akumulatorem.
Poza rozrusznikiem nie widzę innego elementu, który rozłączałby te elementy.
Czy jest to normalny układ połączenia w Lanci, czy coś było zmienione?
Pacjentka to Lancia Y 1.2 8V 2001r. Wersja ze wspomaganiem i klimatyzacją.
Co jakiś czas występuje problem z akumulatorem - rozładowuje się.
Przy sprawdzaniu układu ładowania pomierzyłem napięcie na akumulatorze ok. 13.7 V przy włączonych światłach i max. obrotach dmuchawy (silnik na wolnych obrotach).
W tym czasie na alternatorze jest ok. 13.9 V. Wydaje mi się, że jest to w granicach tolerancji. Napięcia nie zmieniają się podczas zwiększania obrotów silnika.
Najbardziej zagadkowe jest połączenie alternatora z akumulatorem.
Kabel od alternatora idzie do rozrusznika i stamtąd do akumulatora. Dodatkowa ciekawostka to fakt, że bez przekręconego kluczyka w stacyjce na ON nie ma połączenia alternatora z akumulatorem.
Poza rozrusznikiem nie widzę innego elementu, który rozłączałby te elementy.
Czy jest to normalny układ połączenia w Lanci, czy coś było zmienione?
Ostatnio zmieniony 06 sty 2019, 13:50 przez faraon, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem.
Powód: Tytułujemy zgodnie z Regulaminem.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Lancia Y - układ ładowania akumulatora
Tak to normalny układ. Podłącz dodatnia kleme akumulatora przez amperomierz i zmierz jaki masz pobór prądu.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 gru 2014, 9:29
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lancia Y - układ ładowania akumulatora
Lukasz_TG dziękuję za szybką odpowiedź.
Pobór prądu to ok. 80 - 120 mA (piszę z pamięci, bo sprawdzałem to jakiś czas temu) - oczywiście na postoju przy wyłączonej stacyjce.
Co za element rozłącza obwód akumulator - alternator? W przypadku niewłaściwego działania tego elementu akumulator mógłby być okresowo nie ładowany i stąd problemy.
Pobór prądu to ok. 80 - 120 mA (piszę z pamięci, bo sprawdzałem to jakiś czas temu) - oczywiście na postoju przy wyłączonej stacyjce.
Co za element rozłącza obwód akumulator - alternator? W przypadku niewłaściwego działania tego elementu akumulator mógłby być okresowo nie ładowany i stąd problemy.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Lancia Y - układ ładowania akumulatora
Pobór masz w normie. Obwód alternator akumulator jest bardzo prosty. Kabel z alternatora idzie do rozrusznika, tam się lącza, a dalej do akumulatora. Po drodze nie ma nic więcej. Ja proponuje jechać do punktu wymiany akumulatorów, niech go sprawdza pod kątem zwartej lub przepalonej celi.mariuszss pisze: ↑06 sty 2019, 14:24 Lukasz_TG dziękuję za szybką odpowiedź.
Pobór prądu to ok. 80 - 120 mA (piszę z pamięci, bo sprawdzałem to jakiś czas temu) - oczywiście na postoju przy wyłączonej stacyjce.
Co za element rozłącza obwód akumulator - alternator? W przypadku niewłaściwego działania tego elementu akumulator mógłby być okresowo nie ładowany i stąd problemy.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 gru 2014, 9:29
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lancia Y - układ ładowania akumulatora
Tak się dzieje z dwoma akumulatorami, które w innych autach działają bezproblemowo.
W tej Lanci to tak nie działa jak w innych autach - dopóki nie przekręcisz stacyjki na ON NIE MA POŁĄCZENIA alternatora z akumulatorem. Po przekręceniu kluczyka na zacisku B+ alternatora pojawia się ok. 12.5 V z akumulatora. Wcześniej jest ok. 0.5 V Coś ewidentnie jest w obwodzie. W związku z temperaturami na zewnątrz nie zdecydowałem się na rozebranie wiązki i prześledzenie jej element po elemencie. Stąd moje pytanie tutaj na forum.
W tej Lanci to tak nie działa jak w innych autach - dopóki nie przekręcisz stacyjki na ON NIE MA POŁĄCZENIA alternatora z akumulatorem. Po przekręceniu kluczyka na zacisku B+ alternatora pojawia się ok. 12.5 V z akumulatora. Wcześniej jest ok. 0.5 V Coś ewidentnie jest w obwodzie. W związku z temperaturami na zewnątrz nie zdecydowałem się na rozebranie wiązki i prześledzenie jej element po elemencie. Stąd moje pytanie tutaj na forum.
Re: Lancia Y - układ ładowania akumulatora
... Łukasz ma rację, zanim jednak pojedziesz do serwisu sprawdź napięcie na akumulatorze po jakiś dwóch trzech godzinach, oczywiście bez włączonej stacyjki a także sprawdź (tak na wszelki wypadek) pobór prądu z aku, również bez włączonej stacyjki.Lukasz_TG pisze: ↑06 sty 2019, 14:48Pobór masz w normie. Obwód alternator akumulator jest bardzo prosty. Kabel z alternatora idzie do rozrusznika, tam się lącza, a dalej do akumulatora. Po drodze nie ma nic więcej. Ja proponuje jechać do punktu wymiany akumulatorów, niech go sprawdza pod kątem zwartej lub przepalonej celi.mariuszss pisze: ↑06 sty 2019, 14:24 Lukasz_TG dziękuję za szybką odpowiedź.
Pobór prądu to ok. 80 - 120 mA (piszę z pamięci, bo sprawdzałem to jakiś czas temu) - oczywiście na postoju przy wyłączonej stacyjce.
Co za element rozłącza obwód akumulator - alternator? W przypadku niewłaściwego działania tego elementu akumulator mógłby być okresowo nie ładowany i stąd problemy.
Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 gru 2014, 9:29
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lancia Y - układ ładowania akumulatora
W ramach sprostowania i wyjaśnienia niedomagania.
Układ połączeń jest faktycznie taki jak pisali koledzy. Alternator --> rozrusznik --> akumulator.
Problemy z akumulatorem i jego niedoładowaniami wynikały z kończącego się alternatora. Co ciekawe, czasami działał dobrze, ale z czasem napięcia ładowania było coraz niższe aż przestał ładować.
Po rozebraniu okazało się, że pierścienie ślizgowe prawie nie istnieją. Po wymianie alternatora problem nie występuje.
Układ połączeń jest faktycznie taki jak pisali koledzy. Alternator --> rozrusznik --> akumulator.
Problemy z akumulatorem i jego niedoładowaniami wynikały z kończącego się alternatora. Co ciekawe, czasami działał dobrze, ale z czasem napięcia ładowania było coraz niższe aż przestał ładować.
Po rozebraniu okazało się, że pierścienie ślizgowe prawie nie istnieją. Po wymianie alternatora problem nie występuje.