Y - zegary 8v i 16v

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Lukasz_TG » 07 lip 2013, 14:44

Te z obrotomierzem pochodzą ze starszej wersji. Nie pozostaje nic innego jak odpiąć wtyczki od komputera i mierzenie. Czy jest kabel podający impulsy do obotomierza.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Pawcio78 » 24 sty 2014, 11:49

Witam!
Mam taki problem: swego czasu dokładałem żonie do Y licznik z obrotomierzem i wszystko było ok tylko przez nieuwagę kupiłem licznik od wersji sprzed fl a autko mam po lifcie, efekt był taki że wskaźniki temperatury i poziomu paliwa głupoty pokazywały. Teraz trafiłem na licznik odpowiedni do mojej wersji autka i taki zakupiłem i zamontowałem tylko jest jeden a właściwie dwa szkopuły: kontrolki abs i air bag nie gasną, autko nie ma systemu abs i ma tylko jedną poduchę a po numerach katalogowych dotarłem do wiedzy że licznik pochodzi z wersji autka z abs i 2 poduszkami. Z kontrolką abs sobie poradzę, wylutuję ją ale chciałbym aby kontrolka air abg była czynna bo mam w końcu jedną poduchę i dobrze byłoby aby awaria tego systemu była sygnalizowana. Ktoś ma jakiś pomysł? Może pomoże jakiś emulator poduchy?
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Pawcio78 » 25 sty 2014, 15:22

Dobra już wiem o co u mnie chodzi. Autko uczestniczyło w stłuczce i sterownik zapisał crash data. W starym liczniku nie było żarówki i kontrolka nie świeciła a tu są diody i sprawa się rypła :) Pozostaje wymienić sterownik bo naprawa jest nieopłacalna. Tak to jest z używanymi samochodami.... Kontrolka abs już wyłączona :)
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Lukasz_TG » 25 sty 2014, 15:53

Chyba łatwiej podłączyć się pod komputer i zobaczyć co jest grane. Sam komputer pasuje z Punto I Znajduje się pomiędzy deską rozdzielczą a tunelem środkowym.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Lukasz_TG » 25 sty 2014, 15:57

Tam może występować jakieś szczątkowe napięcie więc dioda będzie się świecić, a żarówka już nie. Włóz stare zegary i sprawdz co będzie.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Pawcio78 » 25 sty 2014, 16:07

Podłączyłem komputer oto wynik:

ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW:
1: 03 - Połączenie między kontrolką awarii a ECU
The malfunction indicator light circuit is defective. Check the following:
- The lamp itself
- The lamp power supply
- The control signal circuit between the ECU and the light
Powodem tego błedu jest Przerwa
Obecny status błędu to Przejściowy
Wartość licznika błędu to 246

2: 1A - Kontrolka poduszek powietrznych
Anomaly in the breakdowns signalling lamp circuit. Check:
1) lamp in the board
2)lamp supply (+12 V from the instruments board)
3) conmtinuity and insulation of the negative circuit of the lamp, connected to the ECU
Powodem tego błedu jest Nieznany/Brak zasilania
Obecny status błędu to Przejściowy
Wartość licznika błędu to 189

3: 01 - Jedn. sterująca
The ECU indicates a defect in the internal components. Verify that the ECU receives interference free power and has a solid ground connection. Clear the code, test drive the vehicle and ensure that the code does not reappear.
Powodem tego błedu jest Nieznany/Błąd wewnętrzny
Obecny status błędu to Przejściowy / Obecny
Wartość licznika błędu to 198

4: 1A - Kontrolka poduszek powietrznych
Anomaly in the breakdowns signalling lamp circuit. Check:
1) lamp in the board
2)lamp supply (+12 V from the instruments board)
3) conmtinuity and insulation of the negative circuit of the lamp, connected to the ECU
Powodem tego błedu jest Przerwa
Obecny status błędu to Przejściowy
Wartość licznika błędu to 189

Zapomniałem dodać że autko mam z 2001 roku, a data programowania sterownika air bag wg MES to kwiecień 2002, konfiguracja poduszek: kierowca pasażer a ja mam tylko jedną poduszkę. wynika z tego że ktoś zainstalował inny sterownik i to tez może być problem. Znalazłem już sterownik pasujący do mojego autka za 60zł więc zaryzykuję i podmienię.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Y - zegary 8v i 16v

Post autor: Pawcio78 » 29 sty 2014, 12:48

Problem świecącej kontrolki air-bag rozwiązany - pomogła wymiana sterownika air-bag, teraz dręczy mnie świecąca kontrolka STOP. Wiem że odpowiada ona za sygnalizację spalonych żarówek w tylnych lampach ale ja już wszystkie żarówki wymieniłem a kontrolka dalej świeci. Chyba będę zmuszony ją wyłączyć chyba że ktoś ma jakieś pomysły jak sobie z nią poradzić?
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”