Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 24 sty 2018, 04:32

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11 sty 2018, 13:53 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2015, 21:26
Posty: 5
Imię: Adam
Lokalizacja: Poznań
Witam,
Mam problem z gniazdem zapalniczki. Kilka lat temu montując radio potrzebowałem + po stacyjce. Podciągnąłem kabel od zapalniczki i wszystko działało super.
Obecnie po wyłączeniu zapłonu na obwodzie zapalniczki zostaje 9V co wystarcza do tego aby radio się nie wyłączyło.
Zauważyłem, że włączenie wycieraczek, spryskiwaczy czy wycieraczki tylnej szyby powoduje dalszy spadek napięcia na ok 6V. Wyłączenie wycieraczek znów 9V. Wyciągnięcie bezpiecznika od wycieraczek powoduje, że gniazdo zapalniczki, a co za tym idzie radio działa prawidłowo. Zapłon 12V wyłączenie 0V.
Proszę o podpowiedź jak ugryźć temat. Moje podejrzenia padają w stronę przełącznika zespolonego. Szukałem też przekaźnika od wycieraczek i mam wrażenie, że jest on zlokalizowany właśnie w tym przełączniku zespolonym. Jednak nie potrafię wytłumaczyć związku z obwodem zapalniczki (jedynie bezpieczniki są obok siebie). Może ktoś dysponuje schematem elektrycznym? Wszystkie sugestie mile widziane, bo obecnie wyciągam bezpiecznik od wycieraczek po zakończeniu jazdy.

P.s
Wszystkie funkcje przełącznika zespolonego działają prawidłowo.


Na górę
Post: 11 sty 2018, 14:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 00:00
Posty: 4180
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Gdyby to był sam spadek napięcia, to obstawiał bym zaśniedziałe styki, które powodują tak duże straty. Może wycieraczki są na tym samym obwodzie (część obwodu jeszcze przed bezpiecznikami)? Na pewno przeczyszczenie styków i punktów masowych nie zaszkodzi. Mała druciana szczoteczka i "kontakt" w sprayu potrafią zdziałać cuda w elektryce starych lancii.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Post: 11 sty 2018, 14:39 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 30 paź 2015, 21:26
Posty: 5
Imię: Adam
Lokalizacja: Poznań
Dlatego schemat instalacji by mega pomógł jednak nigdzie w necie nie mogę znaleźć. Gdyby radio nie było podpięte pod zapalniczkę nigdy bym nie odkrył, że po zgaszeniu silnika na zapaliczce zostaje 9V. Mogę przepiąć radio gdzie indziej i obserwować co będzie się dalej działo ale to nie jest rozwiązanie bo ewidentnie coś jest nie tak.


Na górę
Post: 11 sty 2018, 21:15 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 22 gru 2013, 18:34
Posty: 143
Imię: Adrian
Lokalizacja: Zielona Góra
Zacznij od masy po prawej stronie , przy nogach pasażera poniżej włączniki zderzeniowego , następne masz w bagażniku po lewej i prawej stronie pod tą osłoną plastikową . Zobacz też czy nie jest tam wilgotno . Sprawdź też skrzynkę bezpieczników w komorze silnika może być peknieta i woda się dostaje .
Jak sobie przypomnę gdzie są jeszcze masy to dopiszę .

_________________
Lancia Ypsilon 1.2 16v 2004r. Majonez , Ypsilon 1.2 16v 2004r. :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl
[ GZIP: Off ]