Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 23 paź 2018, 22:34

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 06 lut 2018, 18:07 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4423
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Pytanie dotyczy silniczka 1.1 z jednym wspólnym wtryskiwaczem na wszystkie cylindry z Y10. Czy jest i jak wygląda regulacja wolnych obrotów, składu mieszanki itp?
Obecnie na zimnym silnik nie chce mi trzymać obrotów, co chwilę gaśnie; jak się nagrzeje to jest już lepiej. Do tego jak mu gwałtownie przygazuje to strzela w dolot.
Samochód miał instalację LPG z mieszalnikiem pod wtryskiwaczem, ale obecnie jest usunięta.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 09 lut 2018, 13:16 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Posty: 37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica
Jeśli masz tzw. monowtrysk to reg. wolnych obrotów może zajmować się silnik krokowy /o ile dobrze pamietam/. Sprawdź najpierw przewód dolotowy czy nie łapie gdzieś fałszywego powietrza. Jeśli jest silnik krokowy elektr. odłacz wtyczki i zobacz czy coś się bedzie działo.


Na górę
PostDodany: 09 lut 2018, 16:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4423
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Wygląda to u mnie tak jak na zdjęciach. Nie ma za wiele miejsc, gdzie mogło by się dostawać lewe powietrze.
Czy dobrze myślę, że z jednej strony jest (wtyczka) czujnika położenia przepustnicy, a z drugiej silniczka krokowego? I która jest do czego?
Załącznik:
przepustnica Y10 2.jpg
przepustnica Y10 2.jpg [ 234.57 KiB | Przejrzano 1624 razy ]
Załącznik:
Komentarz: Y10 przepustnica 1
przepustnica Y10 1.jpg
przepustnica Y10 1.jpg [ 251.92 KiB | Przejrzano 1624 razy ]

Aha, jeszcze jedno. Ile benzyny ma wracać wężykiem powrotnym do zbiornika? Na wolnych obrotach wężykiem powrotnym coś tam sika i pieni się, ewidentnie nie jest tak, że wężyk jest wypełniony benzyną w całej objętości. Jak przygazuję to pierwsze parę sekund wkręca się na obroty, w wężyku powrotnym w ogóle nie widać wracającej benzyny, a po chwili silnik się przydusza i gaśnie. Jaka ma być wydajność pompy paliwa, przy czym przepływ jest łatwo zmierzyć, ale ciśnienie już niekoniecznie?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 09 lut 2018, 21:14 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Posty: 190
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Zdjęcie nr 2 to najprawdopodobniej czujnik otwarcia przepustnicy, na zdjęciu nr 1 niekoniecznie jest to wtyczka od silnika krokowego choć jest to możliwe, tutaj nie mam pewności. Silnik krokowy powinien wyglądać podobnie jak w Delcie 1.8. Co do ciśnienia paliwa można je na upartego zmierzyć przy pomocy zegara do pomiaru ciśnienia oleju, nie jest to jakiś drogi interes a czasem się przydaje, ciśnienie przy monowtrysku to najczęściej między 0.7 a 1.2 bara, rzadko jest więcej. Pęcherzyków raczej nie powinno być w przewodzie powrotnym. Wygląda na to że masz niedobór paliwa, można to jeszcze sprawdzić podając z innego źródła paliwo prosto do przepustnicy, tylko z umiarem żeby nie zalać ;) wtedy silnik powinien się wkręcać lepiej na obroty. Jeżeli faktycznie jest problem z paliwem to szukałbym przyczyny w:
- zatkanych przewodach
- uszkodzonym regulatorze paliwa
- uszkodzonym przewodzie między pompą a jej obudową
sprawdź też profilaktycznie, czy nie zamieniłeś przypadkiem przewodów paliwowych na pompie i nie podłączyłeś zasilania do powrotu i odwrotnie oraz zobacz na cienkie przewody w okół modułu wtryskowego, są to podciśnienia i po tylu latach te wężyki średnio dają radę.
Będę w weekend w domu to obczaję u siebie jeszcze jak to wygląda. Widzę, że są pewne różnice w układach wytryskowych, jednak mój Y jest '93, więc poliftowy ;)

_________________
Moja Lancia Wydra
Never Ending Story czyli Mój Poldżer


Na górę
PostDodany: 09 lut 2018, 22:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Posty: 2708
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
Pastor... Mono-Jetronic a Mono-Motronic to przepaść. U nas wszystko jest "lepiej" a Bartek ma przejebongo. Naprawa przez internety to nic dobrego. Trzeba na spokojnie siąść nad tym na żywo.

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 9:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4423
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Umiecie pocieszyć...
No ale skoro nalegacie, to jak sam niczego nie wymyślę to zrobimy spocik remontowo-budowlany w garażu. Tylko niech warunki atmosferyczne się poprawią.

Puki co mam w planie:
- uzupełnić paliwo w baku
- zdjąć obudowę filtra i looknąć do środka podczas pracy przez przepustnicę
- pewnie rozbiorę przepustnicę i krokowca, wyczyszczę itp. Zobaczymy, ile śrubek zostanie mi po poskręcaniu z powrotem do kupy
- i te rurki podciśnienia też trzeba będzie sprawdzić.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 10 lut 2018, 14:19 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Posty: 190
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Ahhh Mono-jetronic ... zapomniałem o tym, nie mniej jednak, schemat działania mniej więcej można zastosować podobny.

_________________
Moja Lancia Wydra
Never Ending Story czyli Mój Poldżer


Na górę
PostDodany: 11 lut 2018, 15:36 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4423
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Dzisiaj odpaliła już po drugim zakręceniu, do tego wężyk powrotny był wypełniony paliwem, a silnik ładnie się wkręcał i trzymał obroty.
Ile daje zwyczajne zatankowanie samochodu...

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 12 lut 2018, 12:23 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 paź 2014, 17:42
Posty: 37
Imię: Piotr
Lokalizacja: Legnica
To ile tego paliwa miałeś przed "remontem"? :-)


Na górę
PostDodany: 12 lut 2018, 12:29 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4423
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Ile - to nie wiem, bo wyciągając pompę z baku popsułem wskaźnik poziomu paliwa. Ale coś tam w baku chlupało. Jak widać, za mało.

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
PostDodany: 05 maja 2018, 23:00 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Posty: 4423
Imię: Bartek
Lokalizacja: Wieliczka / Kraków
Znowu mam problemy z tym silnikiem. Dopóki się nie zagrzeje, to chodzi chwilę i gaśnie bez ostrzeżenia. Stawiałem na układ paliwowy, ale to chyba jednak nie to. Przepłukałem filtr paliwa, sprawdziłem zasilanie pompy, nie widzę problemów po tej stronie. Tym bardziej, że jak się nagrzeje, to pracuje równo.
Co tam jeszcze może być? Silnik krokowy byłby w stanie zgasić tak na raz? Jakieś odcięcie wtryskiwacza albo iskry?

Taka ciekawostka: podłączyłem zasilanie pompy paliwa bezpośrednio z akumulatora żeby sprawdzić pod kątem zasilania. Silnik się już wtedy nagrzał i nie gasł, więc odpiąłem zasilanie pompy, a silnik... dalej chodził. Po kilku minutach zacząłem eksperymentować z przegazówkami i dopiero wtedy zgasł. Jak to możliwe, on sobie w jakiś sposób zasysa paliwo nawet jak pompa nie działa?

_________________
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl