Y 1.2 8v '00 - wymiana silnika
- zan.eta
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lut 2016, 15:29
- Imię: Żaneta
- Lokalizacja: Sosnowiec
Y 1.2 8v '00 - wymiana silnika
Witam,
Przegrzebałam chyba cały internet, próbowałam konsultacji mechaników, ale niestety nikt nie potrafił mi pomóc.
Może ktoś tutaj ma to za sobą i mógłby mi pomóc.
Do sedna.
Padła mi panewka, z tego co wiem, przy wymianie panewki jest więcej zachodu i grzebania niż przy wymianie całego silnika więc wybrałam drugą opcję.
Niestety wymiana nie będzie miała miejsca jeżeli nie znajdę prawidłowego silnika.
i Tu moje pytanie: czy jest ktoś kto wie jaki silnik mi wpasuje do tego samochodu.
Mam silnik na jednopunktowym wtrysku i wiem ze takiego najlepiej szukać.
ale kwestia jest mocowania, kolektora wydechowego (?) i jeszcze pewnie kilku rzeczy.
Słyszałam już kilka teorii:
-silnik z punto II 1.2 8v.... ale takiego silnika z spi nie ma chyba ( albo nie znalazłam)
-silnik punto I 1.1 8v SPI .... ?
-silnik z punto II 1.2 8v MPI - podobno najważniejsze jest żeby kolektor wpasował a jednopunktowe wtryski można przełożyć do wielopunktowego...
Jak widać wiem, że dzwoni ale nie wiem, w którym kościele.
Proszę o szybką pomoc lub radę. Lucyna stoi już tydzień i czeka na nowe serduszko....
Pozdrawiam
Żaneta
Przegrzebałam chyba cały internet, próbowałam konsultacji mechaników, ale niestety nikt nie potrafił mi pomóc.
Może ktoś tutaj ma to za sobą i mógłby mi pomóc.
Do sedna.
Padła mi panewka, z tego co wiem, przy wymianie panewki jest więcej zachodu i grzebania niż przy wymianie całego silnika więc wybrałam drugą opcję.
Niestety wymiana nie będzie miała miejsca jeżeli nie znajdę prawidłowego silnika.
i Tu moje pytanie: czy jest ktoś kto wie jaki silnik mi wpasuje do tego samochodu.
Mam silnik na jednopunktowym wtrysku i wiem ze takiego najlepiej szukać.
ale kwestia jest mocowania, kolektora wydechowego (?) i jeszcze pewnie kilku rzeczy.
Słyszałam już kilka teorii:
-silnik z punto II 1.2 8v.... ale takiego silnika z spi nie ma chyba ( albo nie znalazłam)
-silnik punto I 1.1 8v SPI .... ?
-silnik z punto II 1.2 8v MPI - podobno najważniejsze jest żeby kolektor wpasował a jednopunktowe wtryski można przełożyć do wielopunktowego...
Jak widać wiem, że dzwoni ale nie wiem, w którym kościele.
Proszę o szybką pomoc lub radę. Lucyna stoi już tydzień i czeka na nowe serduszko....
Pozdrawiam
Żaneta
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Y 1.2 8v 2000 - wymiana silnika
Jeśli czegoś nie pomyliłem, to forumowicz Batman robił swapy silników w Y i ma na ten temat szeroką wiedzę. Polecam kontakt z sympatycznym Batmanem - Arturem.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7278
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Y 1.2 8v '00 - wymiana silnika
... i batman jest z Twoich stron
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE <<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- PastorFSO
- Klubowicz
- Posty: 234
- Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Na południe od Krakowa.
Re: Y 1.2 8v '00 - wymiana silnika
Do Twojej listy można dopisać jeszcze seicento 1,1 spi i punto I 1,2 spi.
Wiem na pewno, że silniki w punto I miały aluminiowe kolektory dolotowe natomiast w późniejszych modelach, np punto II kolektor dolotowy był plastikowy. Sądzę, że trzeba szukać silnika sugerując się kolektorem dolotowym. Jak jest plastikowy u Ciebie to silnik po 2000 roku, jak aluminiowy to przed 2000 rokiem. Kolektory wydechowe raczej tak nie ewoluowały na przestrzeni lat w tych silnikach.
Wiem na pewno, że silniki w punto I miały aluminiowe kolektory dolotowe natomiast w późniejszych modelach, np punto II kolektor dolotowy był plastikowy. Sądzę, że trzeba szukać silnika sugerując się kolektorem dolotowym. Jak jest plastikowy u Ciebie to silnik po 2000 roku, jak aluminiowy to przed 2000 rokiem. Kolektory wydechowe raczej tak nie ewoluowały na przestrzeni lat w tych silnikach.
- batman
- Wiceprezes Lancia Klub Polska
- Posty: 1629
- Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Y 1.2 8v '00 - wymiana silnika
Do konkretnej odpowiedzi jest mi potrzebna informacja czy Y jest przed czy po lifcie
W 2000 r Lancia Y przeszła lifting i trochę zmienili osprzęt silnika, a Twoja jest właśnie z 2000r więc może być i tak i tak
A jak możesz to napisz jeszcze czy masz przepustnicę sterowaną linką czy potencjometrem.
A tak ogólnie to dal jakieś namiary na PW to zadzwonię i pomogę w miarę możliwości, a może nawet podjadę na kawkę
Po awatarze wydaje mi się że jest przed liftem. Silnik pasuje z Punto I 1.2 spi . MPI też pasuje np. z Punto I lub Sieny ale trzeba zwrócić uwagę czy posiada otwory montażowe do pompy wspomagania (niektóre nie miały, a zakładam że w Y masz wspomaganie) i w MPI trzeba przerobić wiązkę instalacji z jednego wtrysku (spi) na cztery (mpi) i zasilanie paliwem (w przypadku mpi przewód zasilający paliwem wchodzi na listwę wtryskową) Da się to zrobić bez większych problemów ale ktoś kto będzie to robił musi mieć pojęcie ( wszystkie wtryski podają taką samą ilość paliwa więc nie ma problemu). Kolektor wydechowy jest ten sam w spi i mpi ale starszych typach silników. W nowszych jest plastik elastik tak jak kolega wyżej opisywał (mniej więcej) i dotyczy raczej silnika 16V 86 KM i 80 KM. W nowszych silnikach przepustnica była sterowana pedałem gazu z potencjometrem, a w starych linką. Nie ma jednak problemu z przełożeniem całej przepustnicy z Twojej Y (zakładając że masz linkę).
Na szybko to chyba wyczerpująca odpowiedź W razie pytań dzwoń lub podaj nr tel do kontaktu. A najlepiej jakbym sam zobaczył to będę wiedział o co kaman
Jeszcze jedno - silnik 1.1 spi ja bym nie zakładał ze względu na sterownik. Tego po prostu nie wiem ale może mieć inną mapę i silnik będzie dostawał za dużo/mało paliwa. Konstrukcyjnie silnik jest praktycznie taki sam (oprócz oczywiście pojemności) ale ze sterownikiem nie wiem jak jest. Możesz jeszcze kupić MPI i zostawić swoją górę ale dochodzi Ci robocizna z przełożeniem "góry" z Twojego Y więc raczej mniej taki zabieg się opłaca.
W 2000 r Lancia Y przeszła lifting i trochę zmienili osprzęt silnika, a Twoja jest właśnie z 2000r więc może być i tak i tak
A jak możesz to napisz jeszcze czy masz przepustnicę sterowaną linką czy potencjometrem.
A tak ogólnie to dal jakieś namiary na PW to zadzwonię i pomogę w miarę możliwości, a może nawet podjadę na kawkę
Po awatarze wydaje mi się że jest przed liftem. Silnik pasuje z Punto I 1.2 spi . MPI też pasuje np. z Punto I lub Sieny ale trzeba zwrócić uwagę czy posiada otwory montażowe do pompy wspomagania (niektóre nie miały, a zakładam że w Y masz wspomaganie) i w MPI trzeba przerobić wiązkę instalacji z jednego wtrysku (spi) na cztery (mpi) i zasilanie paliwem (w przypadku mpi przewód zasilający paliwem wchodzi na listwę wtryskową) Da się to zrobić bez większych problemów ale ktoś kto będzie to robił musi mieć pojęcie ( wszystkie wtryski podają taką samą ilość paliwa więc nie ma problemu). Kolektor wydechowy jest ten sam w spi i mpi ale starszych typach silników. W nowszych jest plastik elastik tak jak kolega wyżej opisywał (mniej więcej) i dotyczy raczej silnika 16V 86 KM i 80 KM. W nowszych silnikach przepustnica była sterowana pedałem gazu z potencjometrem, a w starych linką. Nie ma jednak problemu z przełożeniem całej przepustnicy z Twojej Y (zakładając że masz linkę).
Na szybko to chyba wyczerpująca odpowiedź W razie pytań dzwoń lub podaj nr tel do kontaktu. A najlepiej jakbym sam zobaczył to będę wiedział o co kaman
Jeszcze jedno - silnik 1.1 spi ja bym nie zakładał ze względu na sterownik. Tego po prostu nie wiem ale może mieć inną mapę i silnik będzie dostawał za dużo/mało paliwa. Konstrukcyjnie silnik jest praktycznie taki sam (oprócz oczywiście pojemności) ale ze sterownikiem nie wiem jak jest. Możesz jeszcze kupić MPI i zostawić swoją górę ale dochodzi Ci robocizna z przełożeniem "góry" z Twojego Y więc raczej mniej taki zabieg się opłaca.
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna
- zan.eta
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 lut 2016, 15:29
- Imię: Żaneta
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Y 1.2 8v '00 - wymiana silnika
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi!
W szczególności Batmanowi za konsultacje telefoniczną:)
Mam jakiś punkt zaczepienia i dzisiaj jadę oglądać pierwszy silnik
Po transplantacji serducha wrzucę info o tym jak przeszczep się przyjmuje i czy Lucyna dobrze się czuje
Piątka i Pozdrawiam!
W szczególności Batmanowi za konsultacje telefoniczną:)
Mam jakiś punkt zaczepienia i dzisiaj jadę oglądać pierwszy silnik
Po transplantacji serducha wrzucę info o tym jak przeszczep się przyjmuje i czy Lucyna dobrze się czuje
Piątka i Pozdrawiam!