Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 16 gru 2018, 21:00

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 02 sie 2015, 20:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Witam

Ostatnio coś mój Ypsilon się buntuje.
Mianowicie na zimnym silniku długo kręci zanim zapali.
Wszystkie filtry, świece, przewody wymienione.
Bez poprawy. Poza tym jeździ normalnie.
Silnik 1.2 60km z 1996r.


Ostatnio zmieniony 02 sie 2015, 23:17 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Pisownia!!! Tytuł!!!


Na górę
PostDodany: 03 sie 2015, 8:11 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2096
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Sprawdz manometrem ciśnienie paliwa. Przewód od mapsensora idzie od wtrysku, a mapsensor jest pod tą czarną puszką koło podszybia po stronie kierowcy. Jeszcze pozostają luzy zaworowe. I to chyba wszystko.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
PostDodany: 07 sie 2015, 14:55 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Cisnienie paliwa na pracujacym silniku 1 bar bez spadku nawet jak dodam gazu.
Przewód podcisnieniowy wymieniony.

Na goracym silniku pali super. Natychmiast, bez zbednego krecenia.
Na zimnym kreci po 3 - 4 sekundy zanim zapali. Czasami ma momenty, jakby juz wczesniej zapalal, ale trzeba nadal krecic.
Po odpaleniu obroty trzyma rowno i mozna od razu ruszuc i jezdzic normalnie.

Za tydzien szykuje sie wymiana rorzzadu i sprawdzenie luzow zaworowych.


Na górę
PostDodany: 08 sie 2015, 9:59 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1296
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
1 bar to chyba mało. W fiatach normą jest z tego co czytałem 3-3,5 bar. Satiz wartość 3,5 bar podaje dla lybry 1.8.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
PostDodany: 08 sie 2015, 11:43 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2096
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Pawcio78 pisze:
1 bar to chyba mało. W fiatach normą jest z tego co czytałem 3-3,5 bar. Satiz wartość 3,5 bar podaje dla lybry 1.8.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Prawidłowo, za regulatorem ciśnienia paliwa powinno być właśnie 1 bar. 3-3,5 to ciśnienie jakie wytwarza pompa. A kolega troche dramatyzuje 3-4 sekundy na zimnym nic strasznego. Proponuje zrobić doświadczenie. Włącz zapłon poczekaj 5 sekund i dopiero odpalaj.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (do odbudowy), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :)


Na górę
PostDodany: 08 sie 2015, 14:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
To dlaczego jak odpalam z wcisnietym pedalem gazu odpala duzo lepiej?
Już mi ktos zwrocil uwage ze dlugo go musze meczyc rozrusznikim niz zapali na zimnym silniku?


Na górę
PostDodany: 11 sie 2015, 19:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Nic nie daje czekanie na włączonym zaplonie. Zrobie jeszcze test odpalajac rano z odpietym czujnikiem temp. cieczy dajacym sygnal do ecu silnika. To ten czujnik wkrecony w kolektor ssacy?


Na górę
PostDodany: 16 sie 2015, 18:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Rozrzad wymieniony. Luz zaworow sprawdzony i bez zmian.
Im zimniejszy tym dluzej trzeba krecic nim zapali.

Z innej beczki. Jaka powinna byc prawidlowa opornosc czujnika polozenia walu?


Na górę
PostDodany: 16 sie 2015, 19:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Posty: 1296
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz
Gdzieś czytałem że w temperaturze 20 stopni opór 650-720 ohm.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka

_________________
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM , Y 1.2 60KM


Na górę
PostDodany: 16 sie 2015, 20:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
U mnie na letnim silniku 650ohm.
Z tym, że nowe czujniki położenia walu mają 1100ohm.
Podobno wprowadzono jakąś zmianę, ale wszystko pasuje.

Zaczne chyba od wymiany czujnika temp. czieczy i zobaczymy.

Dzis mnie skubany zaskoczyl bo i na letnim silniku (stal max 2h po osiagnieciu 90st.)
Zdecydowanie za dlugo kreci bo dochodzi juz to do 5 sekund zanim zapali, mimo ze wszystkie kontrolki gasna podczas tego krecenia.


Na górę
PostDodany: 18 sie 2015, 18:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Czujnik temp cieczy wymieniony i pali już ok.


Na górę
PostDodany: 20 paź 2015, 18:08 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 02 sie 2015, 20:12
Posty: 63
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki
Witam.

Ostatnio zauważyłem jedną rzecz.
Otóż na zimnym silniku pali normalnie, na gorącym jak np. wrócę z trasy i zgasze silnik po czym odpale ponownie, to zapala praktycznie za pierwszym obrotem.
Natomiast sprawa sie komplikuje, gdy wrócę z ww. trasy i odczekam np. godzine, przez co temp. silnika spadnie wg. wskaźnika do temp. 50 - 70st. C, to przy odpalaniu musze udługo kręcić rozrusznikiem zanim zapali.
Po odpaleniu obroty są stabilne, bez falowania.
Również podczas jazdy silnik nie gaśnie.
Tylko martwi mnie to długie krecenie rozrusznikiem zanim zapali na tzw. letnim silniku.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl