Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 gru 2018, 12:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 21 lut 2013, 19:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Posty: 175
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Stan początkowy, to piękne damskie auto i maga klekoty silnikowe mimo tylko 2005 roku produkcji.
Po rozebraniu silnika ogólna masakra. Zużyte wałki rozrządu, szklanki popychaczy, wytarte tłoki.
Kupiłem od anglika cały silnikowy słupek i oprócz rozbiórki połączonej z weryfikacją zużycia wykonałem następujące zabiegi:
1. Powiększenie kanałów w głowicy i pozbawione jej ostrych krawędzi. Muszę przyznać, że tak fatalnie wykonanej głowicy to wcześniej nigdy nie widziałem. Np. w kanale dolotowym w okolicach prowadnicy sterczał aluminiowy wiór jak gdyby tylko czekając na skok do cylindra. Z głowicy wydłubałem ok. 1 l aluminium.
2. Pod sprężyny zaworowe zastosowałem dodatkowe podkładki w celu zwiększenia siły docisku.
3. Wykonałem całkowicie nowy kolektor wydechowy, oczywiście bez kata. Wykonana została nowa flansza na głowicę i dogięty kolektor od alfy 1,4 TS.
4. Zastosowałem tłumiki 1-przelotowy imitujący kata (nie strumienica), 2- przelotowy, 3-oryginał
5. Zmieniłem dolot do filtra powietrza, oczywiście stosując większą średnicę i chwytanie powietrza z przodu obok chłodnicy.
Powyższe zabiegi radykalnie zmieniły osiągi silnika zwłaszcza na wysokich obrotach-ta bida zaczęła pięknie śmigać. Można zresztą często zobaczyć jej czarne nadwozie w Katowicach.


Ostatnio zmieniony 21 lut 2013, 22:49 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!


Na górę
PostDodany: 21 lut 2013, 19:53 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1928
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
marek_krupa pisze:
Po rozebraniu silnika ogólna masakra. Zużyte wałki rozrządu, szklanki popychaczy, wytarte tłoki.
..... ta ogólna masakra to po jakim przebiegu?

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 21 lut 2013, 21:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Posty: 175
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
A kto to wie? Ale wytartych tłoków to jeszcze we włoskich silnikach nie widziałem. Więcej automatów mniej jakości.


Na górę
PostDodany: 12 paź 2013, 21:26 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Posty: 175
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Prawie codziennie na katowickiej średnicówce lańciunia śmiga 1XX km/h i wszystko jest OK.


Na górę
PostDodany: 12 paź 2013, 21:45 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający

Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56
Posty: 1928
Imię: adam
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
marek_krupa pisze:
Prawie codziennie na katowickiej średnicówce lańciunia śmiga 1XX km/h i wszystko jest OK.
... : ok2 :
Tan na marginesie czy na "średnicówce" widział ktoś kiedyś jakiś radiowóz?
Pozdrawiam

_________________
jest:125p, 126p, M-20, Pajero I, polonez rover, cc900, wartburg 353w, garbus 1302, kappa 3,0, junak 350 i ...... polonez 1,5 SLE, Lublin 3,5t oraz MB 190 1,8E, Punto Selecta 1,2, syrena 105, Thesis 3,0, moskwicz 403


Na górę
PostDodany: 12 paź 2013, 22:45 
Offline
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Posty: 12251
Lokalizacja: Stalowa Wola
marek_krupa pisze:
Prawie codziennie na katowickiej średnicówce lańciunia śmiga 1XX km/h i wszystko jest OK.
Poprawiłem trochę prędkość. I rada na przyszłość: nie kręćcie bata na siebie samych. To, że piszecie w necie, nie znaczy, że jesteście anonimowi : gafa : :!: Albo piszcie, że byliście na A4 w kierunku Drezna : ok2 :
Bo klub nie ma zamiaru się tłumaczyć za Was : gafa : :)

_________________
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek


Na górę
PostDodany: 13 paź 2013, 8:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Posty: 175
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
OK


Na górę
PostDodany: 13 paź 2013, 10:51 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Posty: 5640
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
A słupek od jakiego wziąłeś anglika? Afly 145/146?
Piszesz o 1.4 95KM?

_________________
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!


Na górę
PostDodany: 13 paź 2013, 22:35 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Posty: 175
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Słupek był też od Ypsilona.


Na górę
PostDodany: 21 lis 2013, 9:30 
Offline
Sekretarz
Sekretarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Posty: 1304
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice
Nie chwaląc się, mam w swojej Y z 2000r ten sam silnik (1,4 16V 95KM z Fiata Stilo) razem ze skrzynią 6 z tego samego silnika. Koło zamachowe zostało z 1,2 16V. Ta to dopiero ma odejście :) Sprawdzane w Niemczech oczywiście ;) na autostradzie 210 km/h, 8-9 sekund do 100 km/h. Spotkać można w Gliwicach - srebrna z czerwonym słonikiem na atrapie.

_________________
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:



Na górę
PostDodany: 10 gru 2013, 20:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Posty: 175
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Silnik jest bardzo współcześnie delikatny, ale pojedyncze i miękkie sprężyny zaworowe to już zbytnia przesada.


Na górę
PostDodany: 07 sty 2014, 18:24 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 paź 2008, 0:00
Posty: 215
Lokalizacja: Katowice
Panowie, jak rozwiązaliście kwestię przepustnicy? Wersje 1.2 86KM miały mechaniczną a 1.2 80KM i 1.4 16v elektroniczną jak to rozwiązaliście? Przerabialiście wiązki? A co z pompą paliwa z 1.2 czy 1.4? A może to ta sama? Jak z wydechem? Jakiś powiedzmy custom czy wszystko na ori elementach? Co ewentualnie można a co warto/trzeba poprawić w silniku przy okazji przekładki? Czy skrzynia 6 speed pasuje bez problemu? Jak z półosiami? Napiszcie coś więcej o takiej przekładce.


Na górę
PostDodany: 15 kwie 2014, 23:11 
Offline
Sekretarz
Sekretarz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2011, 19:11
Posty: 1304
Imię: Artur
Lokalizacja: Gliwice
W związku z tym że na spocie nie chcesz się pojawić w Gliwicach ;) napiszę coś więcej.
1) Przepustnica jak i cały kolektor dolotowy w moim przypadku pozostał oryginał z 1.2 16V 86KM (przepustnica mechaniczna) więc nic nie trzeba było przerabiać.
2) Wydech - silnik 1.4 16V ma kata na kolektorze wydechowym, w związku z powyższym zakupiłem kolektor z 1.4 16V z obciętym sprawnie katalizatorem (zostało kawałek stali do dospawania manufaktury) oddałem do znajomego spawacza który wykonał zgrabne przejście z (jak dobrze pamiętam) fi 80 na oryginalna średnicę wydechu Lanci i kolejny spaw już z oryginalnym łącznikiem z katem.
3) pompa paliwa została u mnie oryginalna
4) warto wymienić rozrząd i wszystko co z tym związane oraz zemer na wale od strony skrzyni biegów, warto wymienić sondę lambda na nowszy typ (częstsze próbkowanie) - przy pozostawieniu wszystkich elementów z 1.2 i przekładce samego słupka z 1.4 dawką paliwa steruje tylko sonda lambda i silnik krokowy (oryginalna sonda czyt. starszego typu, może powodować lekkie falowanie obrotów.
5) większość skrzyń fiatowski pasuje tzw. plug n play - lepiej jednak poczytać przed zakupem - polecam forum centomani

W celu dokładnych oględzin modów zapraszam na spota co środę o 20 na parkingu podziemnym w CH FORUM w Gliwicach :)

_________________
Były: Fiat 125p, Fiat 126p (5 szt.), Trabant 1,1 kombi, Skoda Favorit, Lancia Delta 1,6 ie '94, Lancia Y elefantino blue '97, Opel Vectra B'98, Lancia Y 1,2 8V '95, Fiat Punto 1,1 SX '96, Fiat Linea 1,4 16V T-Jet (wylądował pod czołgiem :) ), Fiat Seicento 0,9 '99
Są: Lancia Y elefantino rosso 1,4 16V '00, Fiat Stilo 1,6 16V '02, Lancia Y LS 1,2 16V '00, Lancia Ypsilon 1,2 16V '04
"Się robi" - Lancia Y 1,4 T-Jet Martini : yesyes : (planowany efekt - 180 KM i 300 Nm przy ok 940 kg masy)
LANCIA .... to jest choroba, chyba nieuleczalna :lol:



Na górę
PostDodany: 17 sie 2014, 11:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sty 2009, 0:00
Posty: 175
Lokalizacja: Topola, Kazimierza W, świętokrzeskie
Dziwna sprawa, młoda nadal ostro dusi lańciunię i ciągle nic się nie popsuło.


Na górę
PostDodany: 18 sie 2014, 19:42 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2010, 18:05
Posty: 113
Imię: Emil
Lokalizacja: LUBLIN
To juz jak zrobiłeś porting głowicy i oczywiste jest że dopasowałeś również otwory kolektora ssącego i wydechowego do otworów w głowicy to jeszcze do pełni satysfakcji musisz dołożyć wydajniejszą pompę paliwa i regulator cisnienia paliwa o wyższym ciśnieniu roboczym. Jesli wymieniłeś w wydechu już początek i środek to kup dobry tłumik końcowy bo to on ma duże znaczenie w podnoszeniu mocy ( unikaj firmy WM - dla ucha poezja ale przez pierwsze kilka kilometrów, potem uszy bolą ). Myślę że lepszą moc czujesz bo jednostka jest w dobrym stanie i nie ma strat ciśnienia sprężania. Jeśli tłoki były powycierane to pierścieni juz nie było. A tak na koniec to zostało jeszcze dorzucić suszarkę firmy garrett :) .

_________________
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl